וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנה? זה לא סוג של מקרר?

אמילי גרינצווייג

19.10.2011 / 16:30

יממה אחת בקושי החזיקה מעמד האמנה, עליה חתמו כלי התקשורת, להימנע מפרסום תמונות גלעד שליט ללא רשות. ynet והארץ שברו את המצור וגם ערוץ 1 לא פראייר

זה היה צפוי, אבל האמנה עליה חתמו כלי התקשורת המרכזיים שלא לפרסם תמונות של גלעד שליט ללא אישור המשפחה במשך עשרה ימים החזיקה יממה אחת בקושי. הבוקר פירסמו ערוץ 1 ואתרי האינטרנט ynet ו-הארץ, תמונות של גלעד שליט כשהוא יוצא לטיול במצפה הילה כשהוא מלווה באמו אביבה. תמונות דומות נמצאו ברשות כלי התקשורת האחרים, שלא פירסמו אותן עד לקבלת האישור ממשפחת שליט.לאחר קבלת האישור פורסמו התמונות גם בערוץ 2, ערוץ 10, אתר nrg של מעריב, ו-וואלה!.

גלעד שליט ביומו הראשון במצפה הילה, אוקטובר 2011. דרור עינב
תמונות המריבה. גלעד שליט ואמו אביבה/דרור עינב

כלי התקשרות חתמו רק ביום שני על האמנה אותה הפיץ דובר צה"ל ביחס לאופן ומגבלות הסיקור של חזרתו של גלעד שליט. המערכות שחתמו, בהן גם ynet והארץ, התחייבו לכך שבעשרת הימים הראשונים מרגע חזרתו של שליט לא יצולמו תמונות סטילס, או וידאו וממילא לא ישודרו או יודפסו תמונות, אשר יפרו את פרטיותו של שליט, למעט במקרה של קבלת אישור מפורש לכך ממשפחתו. עוד התחייבו החותמים כי לא תצולם ולא תוסרט בווידיאו יציאתו של שליט מבית המשפחה אל רכב המשפחה או רכב אחר שישמש אותו, כמו גם כניסתו לכלי רכב ונסיעתו ברכב, בשום שלב ודרך וכן הוטלו מגבלות על צילום בית המשפחה ושטחו.

גורם בכיר ב-ynet טען בתגובה כי הפרסום נעשה בהתאם לאמנה. מאתר הארץ נמסר כי התמונות שפורסמו הן במרחב הציבורי ולא תמונות פולשניות לתחומי הבית של משפחת שליט. ככלל, מדיניות האתר היא שלא לפנות למשפחה לפרסום כל תמונה. ברשות השידור כלל לא חתמו על האמנה מראש וזאת מכיוון שהרשות התחייבה לפעול על פי מסמך נקדי, הקוד האתי של הרשות, הכולל גם הנחיות בדבר השמירה על הזכות לפרטיות. בתגובה לדבר הפרסום המוקדם היום נמסר מרשות השידור: ”רשות השידור איננה מפרה כל אמנה ומשדרת על פי כללי האתיקה של רשות השידור. איש אינו יכול להטיף לשידור הציבורי מהי מציצנות ומהי עיתונאות מקצועית".

ממועצת העיתונות נמסר: "החתימה על האמנה הייתה תפנית חיובית, גרמה לתקווה והצביעה על נכונות של כלי התקשורת להגביל עצמם במקרה הצורך. אם אכן פורסמו תמונות לא אישור המשפחה, זה מאוד מאכזב שהגופים השונים לא עמדו בה". מדובר צה"ל נמסר: ”מטרת האמנה היתה ליצור מצב שבו גלעד שליט יוכל לצאת מביתו ולא יחוש אי נוחות. כלי התקשורת עומדים באמנה זו. אם בעתיד תהיה הפרה של האמנה ובמידה ותהיה תלונה של המשפחה בנושא, נעביר תלונה למועצת העיתונות בנושא".

גדי סוקניק חשב מההתחלה שהאמנה היא טעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully