וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחם: "הזכייניות שגו כשאיפשרו סיקור נרחב של המחאה"

אמילי גרינצווייג

27.10.2011 / 17:30

יושב ראש ועדת הטלוויזיה ברשות השניה סבור כי הסיקור הנרחב מדי, לטעמו, של המחאה החברתית הוא שהביא בסופו של דבר לירידה בהכנסות הזכייניות מפרסום

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השניה יעקב שחם סבור כי על זכייניות ערוץ 2 ו-10 להפחית במידה ניכרת את סיקור המחאה החברתית במהדורות החדשות. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר: "זכייני הערוץ השני וערוץ 10 שגו כאשר כיסו ללא כל פרופורציה את הפגנות המחאה החברתית. למרות היותה של המחאה חיובית, ובחלקה אני אף תומך, הרי שלפעמים היתה תחושה שבשידורי הזכייניות הם מלבים את היקפי ההפגנות ובאופן עקיף כאילו קראו לציבור להגיע אליהם".

שחם מייחס לכיסוי הנרחב של המחאה השפעה על המשבר בשוק הפרסום ואת הירידה בהכנסות ממנו אותן מעריכים בשוק ב-20% עד 25%. "כיסוי המחאה על ידי מספר ניידות מכל הארץ היה חריג מאוד. ההפגנות והכיסוי התקשורתי המאסיבי היו אלו שהיו אחראים בעיקר להפחתה הניכרת בתקציבי הפרסום של חלק גדול מהחברות הגדולות במשק והנפגעים העיקריים מכך היו רשת, קשת וערוץ 10".

- אתה סבור שיש מקום לשיקול כלכלי מסוג זה בעריכה של מהדורת חדשות?

"שיקול של פגיעה בתקציבי פרסום אינו ואסור שילקח בחשבון בהחלטה על שידור הפגנה, אך הוא בהחלט שיקול כאשר הכיסוי אינו הגיוני ובהיקפים שלא זכורים בעבר באף הפגנה חברתית. נכון יהיה, באם את ההפגנה המתוכננת למוצאי שבת, ישדרו הזכיינים במינונים ובפרופורציות המקצועיות המתאימות".

בחדשות 2 ו-10 סרבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully