וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד המפיקים: "צריך להתארגן כדי לעבור את הצונמי הזה"

אמילי גרינצווייג

30.10.2011 / 15:44

מוש דנון קורא להתארגנות של היוצרים, הגופים המשדרים והמועצות המפקחות נוכח המשבר בשוק הטלויזיה. חבר מועצת הרשות השניה אייל מלובן: "לא יתכן שמי שנפגע בכל פעם אלו היוצרים"

יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון מבקש לקיים התארגנות שתכלול את היוצרים, הגופים המשדרים והמועצות המפקחות על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי שנוצר עקב הירידות בשוק הפרסום. משבר שכתוצאה ממנו עוכבו תשלומים לחברות הפקה ואף נעצרו הפקות רבות.

"זאת חייבת להיות התארגנות משולבת ומתואמת כדי שנצליח לעבור את הצונאמי הזה. ברור שירדו ההכנסות אבל לא יכולה להיות התמודדות פרטנית בה כל זכיין יבטל פרוייקטים וידחה תשלומים. צריך להיות טיפול מבוקר ושלא כל דיכפין יעשה מה שבא לו" אומר דנון. "המשבר הזה הוא בעייתי ואמיתי וכולם צריכים לתת כתף ובצורה משולבת לפתור את הבעיה הרצינית הזו ולא לתת לכל תחנה להתפרע לפי איך שבא לה". דנון הזכיר את המשבר הכלכלי של 2008 בעקבותיו בוטלו עשרות הפקות והתקיימו מאבקים חריפים של איגודי היוצרים שכללו השבתה, התפרצויות לשידור והפגנות רבות ואמר: "ב-2008 חשבו שיהיה צונאמי, נכנסנו להיסטריה ונהיה ברדק".

אייל מלובן, נציג היוצרים במועצת הרשות השנייה תומך ברעיון זה. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר מלובן: "יש שני סוגים של חובות הזכיין, החובות למדינה ולאוצר והחובות לציבור שהן היצירה וההפקות. נכון שיש משבר עכשיו, אבל תמיד יש איזה שהוא משבר, והזכייניות ובעלי המניות צריכים להתנהל בתוכם". מלובן הוסיף ואמר: "לא יתכן שמי שנפגע, בכל פעם מחדש, אלו היוצרים ומי שעושה את היצירה. זאת יותר מפגיעה חמורה. יש חוקים ויש אכיפה וזה צריך לבוא לדיון בפני המועצה שתקיים בנושא דיון רציני, עוד לפני המעבר לרישיונות. צריך להבהיר שיש פה גוף שישמור על דברים קלה כחמורה, שהרי לאורך הדרך כולם כבר קיבלו הקלות כאלו ואחרות. צריך לבחון בשבע עיניים כל בקשה של גוף שלא קיים את מחוייבויותיו עד כה, כיוון שזה עלול להראות סימנים לבאות". מלובן התייחס גם לטענה שחלק מהמשבר הכלכלי של ערוץ 10 קשור בכך שבעלי המניות לא העבירו לערוץ כספים מאז אוגוסט ואמר "אם יש בעלי מניות שלא מעבירים כסף – יש למועצת ולהנהלת הרשות דרכים לגבות את הכספים האלו באמצעות חילוט ערבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully