וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: העלאה משמעותית בגובה הערבויות לרשיון שידור

אמילי גרינצווייג

14.11.2011 / 15:56

גופים שיבקשו לקבל רשיון יידרשו להפקיד ערבויות בסך הגבוה ב-17 מיליון שקלים מהנדרש כיום. גורמים בתעשייה: "ערוץ 10 יתקשה לבקש רשיון". התחיבויות המימון הנדרשות צומצמו

גופי תקשורת שיבקשו לקבל רישיון לשידור טלוויזיוני יידרשו להפקיד ערבויות בסך 67.5 מיליון שקלים, זאת לעומת 50.4 מיליון שקלים שנדרשו להגיש הגופים המבקשים רישיון. התנאים נקבע בתנאי הרישיון אותם קבעה הרשות השנייה ופורסמו אתמול (ראשון) ברשומות, לאחר קבלת אישור ממשרד המשפטים.

במסגרת התנאים נדרשת ערבות של 30 מיליון שקלים כערבות כללית וכן לתוכניות מסוג חדשות, כמו גם ערבות בסכום זהה לתוכניות. בנוסף, נדרש פיקדון של 5 מיליון שקלים להבטחת סוגה עילית וקולנוע וכן פיקדון של 2.5 מיליון שקלים להבטחת עיצומים.

על פי תנאי המעבר לרישיונות יידרש גם מכתב התחייבות (המהווה התחייבות מימון של בעלי המניות - א.ג) על סך 100 מיליון שקלים, לעומת סכום גבוה יותר משמעותית, שנדרש מבעל זיכיון בעבר ועמד על 239 מיליון שקלים. המכתבים ניתנים להפעלה על ידי הערוץ או הרשות השנייה.

גורמים בשוק התקשורת טוענים כי מדובר בהעלאה משמעותית של סך הערבות הנדרשת, במידה שעלולה לפגוע ביכולת המעבר של גורמים המעוניינים לעבור משידור בזיכיון לשידור ברישיון, בעיקר של ערוץ 10 במצבו.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה התייחס לכללים ואמר: "כללי הבטוחות מאזנים באופן אחראי בין היתרונות הגלומים במעבר לרישיונות לבין ההכרח להבטיח את הפעלתם כגופי שידור מרכזיים, ולהגן על היצירה הישראלית. המעבר לרישיונות לשידורי טלוויזיה מעניק יתרונות משמעותיים לשחקנים אלו בתחום השידורים, לרבות אופק כלכלי של לפחות 15 שנה, והקטנה משמעותית של המחויבויות שלהם ביחס לתקופת הזיכיונות. הדרישה להפקדת בטוחות מבעלי רישיון הכרחית, על מנת לוודא כי בעל רישיון יהיה מסוגל לשדר ברמה ראויה, אשר נדרשת מערוצי הברודקסט המשדרים לכלל הציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully