וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הפסיקה את שידורי הרדיו של תחנת "כל השלום"

אמילי גרינצוויג

19.11.2011 / 19:26

מוסי רז, ממנהלי תחנת הרדיו הישראלית-פלסטינית, זומן לחקירה תחת אזהרה בה נטען בפניו כי התחנה עוברת על חוקי הרשות השנייה; התחנה צפויה לעתור לבג"ץ

שידורי הרדיו של תחנת "כל השלום" הופסקו בעקבות דרישה של משטרת ישראל. אחד ממנהלי התחנה, מוסי רז, זומן ביום חמישי האחרון לחקירה תחת אזהרה במשטרת ירושלים בה נטען בפניו כי התחנה עוברת על חוקי הרשות השנייה וכי עליו להודיע לאנשי התחנה על הפסקת השידורים באופן מיידי. רז נאלץ להסכים לדרישה לאחר שנאמר לו כי אם לא יקיימה יובא להארכת מעצר ורכוש התחנה יוחרם.

"כל השלום" היא תחנת רדיו ישראלית-פלסטינית הפועלת כשבע שנים. אולפני התחנה נמצאים במזרח ירושלים אולם המשדרים, מהם מועברים השידורים לרדיו נמצאים ברמאללה ופועלים מתוקף תדר של הרשות הפלסטינית. מישראל מתקיים שידור אינטרנטי של התחנה. ביום חמישי כאמור הופסקו שידורי הרדיו של התחנה, אולם שידורי האינטרנט נותרו על כנם.

דרישת המשטרה הגיעה לאחר שלפני שבועיים התקבל מכתב ממנכ"ל משרד התקשורת שטען שבתחנה עוברים על חוק הרשות השנייה. ”בכל שבע שנות פעילות הרדיו לא נטען שהוא עובד על פי חוק הרשות השניה, מעולם לא הוגשה או נדרשה בקשה כזו שכן התחנה משדרת מתדר פלסטיני", אמרה לוואלה! ברנז'ה עורכת הדין יפעת סולל המייצגת את התחנה. לדבריה, "זהו שינוי של 180 מעלות בתפיסת משרד התקשורת שהתייחס לתחנה כל השנים כתחנה חוקית, הן בבעיות שעלו מול התחנה והן בדרישות של התחנה לבדוק תדרים שמשתלטים על התדר המשדר שלה".

עשרות ידוענים ופעילים חתמו על עצומה בתביעה לחדש לאלתר את שידורי רדיו "כל השלום". בעצומה הם מציינים: "אנו רואים בקטיעת השידורים המשך למתקפה האנטי-דמוקרטית של הימין על התקשורת, על בית-המשפט, ועל ארגוני זכויות האדם."

יצויין כי לפני כחודשיים פנה ח"כ דני דנון (ליכוד) למשרד התקשורת בדרישה להפסיק את שידורי התחנה אותה כינה "מסיתים".

התחנה צפויה להגיש בימים הקרובים עתירה לבג"ץ בטענה לפי מדובר בצעד בלתי חוקי וכי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי מטעמים פוליטיים. "הפגיעה בשידורים היא פגיעה במימוש הכי בסיסי של חופש הביטוי. זאת התנהגות שערורייתית של משרד התקשרות ומשטרת ישראל", אומרת עו"ד סולל.

מוסי רז אמר בתגובה כי "יש עכשיו מתקפה על התקשורת ועל ארגוני שלום וזכויות אדם, חטאנו בכך שאנחנו שני הדברים. יותר מכך, אנו גוף חצי ישראלי וחצי פלסטיני והימין, מעוניין להשתיק את הקולות האלו".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "המשרד ביצע פעילות פיקוח אלחוטית בשיתוף עם משטרת ישראל כנגד תחנת רדיו פירטית, 'רדיו גל', כפי שמתקיים כנגד כל תחנה בלי חוקית אחרת". יש לציין כי "רדיו גל" היתה חתומה על שיתוף פעולה עם "כל השלום" במסגרתו שידרה במשך כמה שעות מוזיקה מזרחית בתחנה, אולם באחרונה בוטל ההסכם בין שני הגופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully