וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר זועם על רשות השידור: "שיפסיקו לכתוב מכתבים"

אמילי גרינצווייג

21.11.2011 / 16:01

מכתבו של אמיר גילת שהטיל את העיכוב ברפורמות על האוצר הביא למתקפת נגד של בכיר באוצר: "מדובר בחברה פושטת רגל, שיתחילו לעבוד"

במשרד האוצר זעמו על מכתבו של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בו קבל על עיכובים ברפורמות ברשות בשל היעדר החלטה באשר למקור מימון הרפורמות. "במקום לעשות את מה שהם נדרשים הם שולחים מכתבים", אמר בכיר באוצר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "מי שסובל מזה הוא הציבור והעובדים שלא מסוגלים לקבל את התנאים שנחתמו ברפורמה, וכשבינואר 2012 האגרה תרד בחמישה אחוז נוספים, הרשות תיכנס לבור תזרימי עמוק עוד יותר והמצב שם בהחלט יהיה קשה".

כזכור, הרפורמה ברשות השידור מתעכבת מזה חודשים ארוכים. בעבר עוכבה הרפורמה בשל המשא ומתן בין הנהלת רשות השידור, משרד האוצר ו-ועדי העובדים, שדנו בפתיחת הסכמי השכר ופרישת העובדים, אולם לאחר שהצליחו לעבור מהמורה זו, נעצרה הרפורמה מכיוון שטרם נקבע אופן מימונה. באופן ראשוני, היתה אמורה המדינה לממן את הרפורמה, הן על ידי הלוואות והן מענקים, אולם הבנקים שהיו אמורים להעביר את הכספים הללו סירבו לכך וההצעה החלופית היתה לממן את הפער הנדרש, בשווי 350 מיליון שקלים, על ידי העלאת האגרה. ועדת הכלכלה וחבריה דחו באופן גורף הצעה זו. בעקבות כך, בחודש יולי האחרון הנחה ראש הממשלה והשר הממונה על הרשות בנימין נתניהו לממן את הסכום הנותר על ידי מימוש נכסי הרשות.

אלא שגם הצעה זו, כך על פי הבכיר באוצר, תקועה: "בימים האחרונים קיבלנו מהרשות רק תמונת מצב ראשונית של נכסי הרשות", הוא אומר. "אנחנו ארבעה חודשים אחרי קבלת הנחייה מאוד ברורה, ולא קיבלנו תוכנית. אנחנו מצפים באופן ברור להפסיק עם כתיבת המכתבים ולהתחיל בעבודה על יישום הנחיית ראש הממשלה. לא יכול להיות שרשות השידור תנסה לקבל עוד כספים מהציבור בין אם מהתקציב או האגרה ולא תבצע את המינימום הנדרש, שהוא מימוש הנכסים במאות מיליוני שקלים גם בירושלים וגם בתל אביב. מדובר בחברה פושטת רגל שיושבת על נכסים בשווי פנומנלי, הם צריכים קודם כל לראות איך הם עוברים את המשבר הזה".

למרות שבאוצר לא נוקבים בשווי המדויק של כלל נכסי הרשות, אך ההערכה היא כי מדובר בנכסים בסך מאות מיליוני שקלים. מתחם שערי צדק עצמו, למשל, מוערך בכ-300 מיליון שקלים. "הכסף נמצא, הוא נמצא בקרקע והוא ניתן ליישום", אומר הבכיר. "זה עניין של החלטה. מרבית היושבים בשערי צדק יכולים לשבת בבניין משרדים. הכדור הזה איננו בידי הממשלה, הכלים ליישום הרפורמה נמצאים בידיה של הנהלת רשות השידור. הרעיון להפנות אצבע לממשלה ולבקש עוד ועוד הוא משחק שבו אנו לא מוכנים לשחק יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully