וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: הוויתור על החובות הוא "מעשה עשוי"

אמילי גרינצוויג

29.12.2011 / 14:49

רשות השידור הגיבה לעתירת איגודי היוצרים לבג"צ נגד החוק המאפשר את שמיטת חובות הרשות. למרות שהחוק אושר בכנסת רק השבוע, טוענת הרשות: "העתירה הוגשה בשיהוי כבד"

ראש הממשלה, שר האוצר ורשות השידור הגישו אמש (רביעי) לבג"ץ את תגובתם לעתירת איגודי היוצרים נגד החוק הפוטר את רשות השידור ממחויבויותיה בתחום הפקות המקור. החוק שנגדו עתרו מאריך בשנה את סמכותו של השר הממונה על הרשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפחית ממחויבויות התוכן של רשות השידור גם רטרואקטיבית. התיקון לחוק עבר השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

בפועל, הוציאה הרשות במהלך השנה רק 25 מיליון שקלים על רכש הפקות מקומיות, סכום נמוך דרסטית מהסכום הנדרש, המוערך בגובה של 200-300 מיליון שקלים. בתגובה לעתירת היוצרים, נטען כי יש לדחות את העתירה שכן "מדובר כיום, בפועל, ב'מעשה עשוי' לגבי שנות התקציב... את הנעשה – או למען הדיוק, את שלא נעשה בעניין היקף השידור והרכישה של הפרות מקומיות קנויות - אין אפשרות להשיב".

עוד נטען כי העתירה הוגשה בשיהוי כבד, מאחר והשנה עומדת להסתיים שישה ימים לאחר הגשת העתירה. יצויין כי הממשלה העבירה את התיקון לחוק בהליך מזורז בחודש האחרון של שנת 2011 וההצבעה על התיקון נערכה רק השבוע.

בהתייחס לדרישת היוצרים המבקשים להורות לרשות לכלול בהצעת תקציב 2012 השקעה של 36% בהפקות מקומיות קנויות, כמתחייב בחוק הרשות, נטען: "מטעמים של סבירות, ככל שיוחלט לשנות את החובות המוטלות על הרשות, יש לעשות כל מאמץ על מנת שהדבר ייעשה בדחיפות, ולכל המאוחר עד לסוף מושב החורף הקרוב של הכנסת שמסתיים לקראת סוף חודש מרץ 2012 – והכל כדי שלא נימצא שוב במצב הדברים הנוכחי לקראת תום שנת 2012".

עוד מצויין כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה שנכנס לתפקידו לפני מספר ימים מתעתד להידרש לסוגייה במועד הקרוב ועל כן מבקשים המשיבים לאפשר הגשת הודעת עדכון עד ל-1 במרץ 2012.

נקודת מחלוקת עיקרית בין היוצרים לבין הרשות עומדת על הסכום אותו נדרשת הרשות להשקיע ברכש ההפקות. על פי חוק רשות השידור, ההוצאה השנתית על רכש הפקות מקור לא תפחת מ-36% מהכנסות רשות השידור באותה שנה. זאת כאשר החוק מגדיר את ההכנסות כ"הכנסות מאגרות הטלוויזיה, שידורי חסות, תשדירי שירות, הכנסות מימון נטו והכנסות מתקציב המדינה". מחד, בעתירת היוצרים נטען כי מדובר ב-36% מסך תקציב רשות השידור, שעמד השנה על 870 מיליון שקלים, קרי 313.2 מיליון שקלים. מאידך, טוענת הרשות, בכתב התגובה לבית המשפט כי ההכנסות הרלוונטיות עומדות על 460 מיליון שקלים בלבד ומכאן שהמחוייבות השנתית עומדת על 165 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully