וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: סוגה עילית במקום חובות?

11.1.2012 / 20:53

הצעת חוק חדשה מציעה להמיר את חובותיו של ערוץ 10 בהתחייבות להפקת תכני סוגה עילית. יוזמי ההצעה, הח"כים שי וכבל: "אם נתניהו ידחה זאת, יוכח שהוא סוגר את הערוץ ממניעים אישיים"

הזדמנות נוספת למנוע את סגירתו של ערוץ 10? הצעת חוק חדשה לפיה ימיר ערוץ 10 את חובותיו בהתחייבות להפקת תכניות מסוגה עלית בסכום החובות, תובא בהליך מזורז לאישור ועדת השרים ביום ראשון.

ערוץ 10 ניצב בפני סכנת סגירה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת סירבה לבקשה לדחיית חובות התמלוגים ודמי הזיכיון של הערוץ למדינה, העומדים על סך של כ-45 מיליון שקלים. מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, אמר בעבר כי אם לא יימצא לכך פתרון ימליץ לדירקטוריון הערוץ להחשיך את המסך ב-27 בינואר.

הצעת החוק החדשה, שהגישו הח"כים איתן כבל (עבודה) וד"ר נחמן שי (קדימה), תונח בפני ועדת השרים לענייני חקיקה למרות שהוגשה רק בשבוע שעבר, הודות למהלך שיזם ח"כ כבל בסופו קיבלה ההצעה פטור מחובת הנחה. "על מנת לשמר את קיומם של מספר גורמים משדרים, המתחרים ביניהם, מוצע להסמיך את מועצת הרשות השנייה להמיר את החובות הכספיים של בעלי הזיכיונות המעוניינים לעבור לרישיון, בהשקעתם של אותם סכומים בהפקות סוגה עלית – מעבר למחויבויות החלות עליהם הקבועות כיום בחוק", נכתב בהצעה. יצוין כי הרשות השנייה לא הביעה בעבר התנגדות לאישור דחיית החובות של ערוץ 10.

ח"כ שי קרא באופן אישי לראש הממשלה לפעול למניעת סגירתו של הערוץ ולתמוך בהצעה: "זהו כנראה הניסיון האחרון להציל את ערוץ 10", מסר. "הצעת החוק תאפשר לציבור הרחב ליהנות מתכניות איכותיות ותשמור על מקומות העבודה של אנשי ערוץ 10 ועובדים נוספים בשוק הטלוויזיה. כעת ראש הממשלה צריך להחליט האם הוא בוחר לפגוע בערוץ 10 בגלל אינטרסים אישיים או שימצא את הדרך להתעלות ולשמור על התחרותיות בתקשורת וחופש הדיבור בישראל".

ח"כ כבל היה תקיף יותר בדבריו: "זהו פתרון ממנו כולם יוצאים נשכרים - הציבור, הערוץ והמדינה. דחייה שלו תוכיח באופן סופי שמה שמניע את נתניהו ושליחיו בכל הקשור לערוץ 10 הם מניעים אישיים ונקמניים. זה גלגל ההצלה האחרון שאנחנו זורקים לממשלה".

בערוץ 10 העדיפו הערב לא להגיב להצעת החוק, אלא להמתין לתחילת השבוע ולראות כיצד מתקבלת היוזמה בכנסת ובוועדת השרים. עם זאץ, גורם בכיר בערוץ 10 אמר לוואלה! ברנז'ה: "במידה וההצעה תטורפד, יהיה ברור ללא כל צל של ספק כי המניעים מאחורי סגירת הערוץ הם אך ורק פוליטיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully