וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולפני הרצליה חוזרים להפיק סרטים: "המצב בשוק דוחף להתרחב"

17.1.2012 / 17:11

האולפנים שהפיקו קלאסיקות כמו "הלהקה", "מציצים", "השוטר אזולאי" יוצאים מהבונקר הטלוויזיוני למסך הגדול: "מרגישים היטב את המיתון במשק", מסביר מנכ"ל האולפנים

אחרי 30 שנה של הפקות טלוויזיוניות בלבד, חוזרים אולפני הרצליה לשוק הקולנוע ומתחילים לעבוד על סרטים באורך מלא. במסגרת המהלך חתמה החברה על מסמך הבנות עם חברת יונייטד קינג של האחים אדרי, ואף הגישה מספר תסריטים לקרן לעידוד קולנוע ישראלי.

"המטרה שלנו היא בראש ובראשונה להרחיב את מעגל הלקוחות. שנים רבות שאנחנו עובדים קרוב מאוד לתחום הקולנוע ויוצרים סוגה עילית, אך המצב כיום בשוק דוחף אותנו להתרחב", אומר מנכ"ל אולפני הרצליה יואב פרץ בשיחה עם וואלה! ברנז'ה.

לאחרונה הצטרף לחברה עוזי קרין שנכנס לתפקיד סמנכ"ל הפקות באולפנים. קרין שימש כמפיק בפועל בסרטים "מישהו לרוץ איתו", "הדילרים", "מיראל", "עץ לימון", ובחברה מקווים לחזק באמצעותו את אחיזתם בתעשיית הקולנוע המקומית. "כל פעם שהיו פונה אלינו יוצרים מתחום הקולנוע נאלצנו לסרב כיוון שזה לא היה העיסוק שלנו. אבל עכשיו אנחנו מתכוונים לא רק להיות מפיקים של קולנוע – אלא גם להיות משקיעים. לתחום הזה אנחנו נכנסים, בניגוד לרוב המפיקים בארץ, בשני כובעים", אומר פרץ.

כאשר הוקמה החברה בשנת 1949 היא עסקה רק בהפקת סרטי קולנוע ישראליים. עד לשנות ה-80 הופקו באולפני הרצליה עשרות סרטים מרכזיים בתרבות הישראלית, כמו "השוטר אזולאי", "הלהקה" "תעלת בלאומילך" וסרטי אורי זהר. עם התפתחותה של הטלוויזיה הישראלית והמעבר לשידור בערוצים מסחריים, הפכה עיקר ההשקעה של אולפני הרצליה בהפקות טלוויזיה עד שבשנות ה-80 פסקה לחלוטין מעיסוק יצירה קולנועית מקורית. משבר ההפקות שפוקד בחודשים האחרונים את התעשייה המקומית הביא את החברה לבחון אפיקי השקעה חדשים.

פרץ מסכים כי המצב הרעוע הוא הזרז לשיחות וההבנות המתרקמות עם משה אדרי. "באולפני הרצליה יש 150 עובדים קבועים , לא כולל פרילאנסרים. גם אצלנו מרגישים היטב את המיתון במשק כי גם לנו בוטלו הפקות ושרשרת המזון היא יותר ברורה", הוא אומר. "ערוץ 10 מעניק לתעשייה 7 ימי שידור מתוך 14 הקיימים כיום וסגירתו תצמצם את התקציבים בחצי. אבל אני מאמין שהעניינים שם יסתדרו, ומאוד מקווה שתילקח ההצעה להמיר את חובותיהם בסוגה עילית".

את המקור לאותה הידרדרות בשרשרת המזון מזהה פרץ בשני גופים עיקריים. "כל שקל שמגיע עובר דרך משרדי הפרסום, והם גוזרים קופון רציני מאוד. בנוסף, אם רשות השידור תתחיל לעבוד ולרכוש הפקות מקומיות כפי שהחוק דורש – היא יכולה לחלץ מהבוץ תעשייה שלמה. הרגולטור חייב להתערב בסוגיות האלה. אלה שני הדברים – העמלה של המפרסמים והשידור הציבורי על תקציביו".

"בסך הכל התעשייה כאן מוצלחת, ועובדה שהפקות ופורמטים מצליחים בחו"ל", מסכם פרץ. "צריך לזכור שהצלחה כמו זו של 'הומלנד' תכניס להרבה שחקנים ישראלים כסף. מישהו פותח דלת, במקרה הזה זו קשת, אבל דרכה הרבה מאוד אנשים יכולים להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully