וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחת רביד - "ניסיון השפלה בוטה"

21.1.2012 / 20:38

ברוממה מסרבים להסביר למה הועבר מתפקידו מגיש "חדשות השבת". מקורבי רביד, שקיבל לפתע שני זימונים לבירור משמעתי, בטוחים: אחת הסיבות היא קרבתו למנכ"ל הרשות הקודם

מאז הפרסום בשבוע שעבר על הדחתו מהגשת "חדשות השבת" התמלא עמוד הפייסבוק של יגאל רביד בהודעות תמיכה מקולגות וחברים, אך לא בטוח שדי באלה על מנת לעודד אותו. אחרי יותר מעשרים שנה של גיליונות נקיים בשידור הציבורי קיבל רביד לפתע שני זימונים לבירור משמעתי שנקבעו לו במשרד מנהל הטלוויזיה ומנהל החדשות. על הפרק: הוצאת חומרי ארכיון ללא היתר והעברתם בניגוד לנהלים לערוץ מתחרה, וחשד לעבודה פרטית ללא אישור. ניתן היה לחשוב שרביד יופתע מהבירור שמבקשים לעשות לו, אך למעשה הוא לא הופתע כלל.

רביד עצמו מספר למקורביו על התנכלות אישית כלפיו מצד מנהל חטיבת החדשות הזמני בטלוויזיה, משה נסטלבאום. לפי הפרסומים, הסיבה היא הרצון ל"הצערת המסך", אך בהנהלת הרשות דוחים זאת בתוקף. "מדובר בשקר גס של גורמים אינטרסנטיים" מוסרים בהנהלת השידור, אולם לא מספקים הסבר לשאלה: מדוע הודח רביד?

"זכותו של מנהל חטיבת החדשות לקבוע מי יהיו מגישי התכניות בחטיבה", אומר נסטלבאום. "אשר לטענה כי מדובר בתפקיד זמני, ראוי להבהיר כי מינוי זמני אינו מונע ממנהל לבצע שינויים דחופים". בקשת וואלה! ברנז'ה לקיים ראיון עם מנהל הטלוויזיה הזמני נדחתה. נסטלבאום סרב אמנם להסביר את המניעים למהלכיו, אך ניאות בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד להעביר התייחסות פומבית לנושא. "חששותיו של רביד מתוצאות הבירור המשמעתי הם הסיבה לכך שבימים האחרונים הוא פונה לעיתונאים רבים ומנסה ליצור מצג שווא כאילו מדובר בהתנכלות אישית", מסר נסטלבאום.

"נסטלבאום מקומם עליו את המנהלים"

אולם חבריו הוותיקים של רביד ברשות השידור מציגים תמונה שונה. "למרות ההכחשות, ההדחה הזו היא כן סביב עניין 'הצערת המסך' וזה נאמר בנוכחות כמה וכמה אנשים. לא רק זה, אלא סיבה נוספת היא שנסטלבאום מאשים את רביד בנאמנות וחנופה למנכ"ל הקודם של הרשות מוטי שקלאר", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם במחלקת החדשות של הערוץ הראשון. "זה חלק משורה של החלטות מטורפות שמתקבלות ברשות בתקופה האחרונה, ורבות מהן מככבות בכותרות". גורם אחר במערכת מספר כי "בישיבה עם רביד נאמרו מילים בוטות וקשות שלא ניתן לכתוב בעיתון". נסטלבאום הדגיש כי רביד אינו נמנה עם מבוגרי המגישים של הערוץ וכי הוא יישאר בתפקידי הגשה שונים בערוץ, אולם אלה צומצמו כבר מזמן כאשר התכנית בהגשתו "כך היה" בוטלה לאחר חמש שנים במסגרת לוח השידורים החדש של הערוץ הראשון.

רשימת שיבוץ ההגשה היא למעשה ליבת הסערה. "לרביד הוצעו הצעות רבות להן הוא סירב", טוען נסטלבאום. "כך למשל, הוצע לו להגיש תכנית חדשות מסכמת בשבת הקרובה אך הוא סירב והתנה זאת בכך שיגיש גם את מהדורת מוצ"ש", אך מקורב לרביד מציג את הדברים באופן שונה. "מאז שנסטלבאום נכנס לתפקיד (לפני שלושה חודשים, ד.א.) יגאל לא שובץ לשום דבר חוץ ממהדורת השבת, ועכשיו גם את זה לקחו לו. אפשר לראות את זה בבירור בסידור העבודה. התכנית המסכמת היא מהדורה קצרה שמתלווה לתכנית אחרת וכל מי שעובד בחדשות מבין שזה ניסיון השפלה בוטה".

גורמים בחטיבת החדשות, במיוחד לאחר דבר היוודע הדחתו של רביד, נשמעו נחרצים יותר בעניינו מבעבר. "האיש גוזר לעצמו מנדט רחב מדי ממה שניתן לו", אומר גורם אחר במערכת. "הוא מקומם עליו גם את המנהלים וגם את הנהלת הרשות שמבינה שהאיש לא ראוי, זו הסיבה שהמינוי שלו זמני". עוד מזכירים גורמים בחטיבת החדשות כי נסטלבאום פוטר בעבר מתפקידו על-ידי מנכ"ל הרשות הקודם מוטי שקלאר, אותו הוא האשים בעירוב שיקולים פוליטיים בהחלטותיו. "עצותיו והנחיותיו של מנכ"ל הרשות בכל הקשור לחטיבת החדשות, מתמצות בעירוב שיקולים פוליטיים עם שיקולים עיתונאיים מקצועיים ובניסיונות להטות את השידור בכדי לרצות את שולחיו", כתב אז נסטלבאום בעתירתו נגד פיטוריו שלו עצמו. גורם במערכת החדשות אמר לוואלה ברנז'ה בהקשר זה: "מנהל זמני שממהר לעשות כאלה שינויים מרחיקי לכת בלי לתת הסברים, צריך להיזהר שלא ייווצר רושם שמא כל הפוסל במומו פוסל".

"עורכים מסרבים לעבוד עם רביד"

מרשות השידור העבירו בתגובה, כאמור, את דבריו של נסטלבאום אשר בחר שלא להתייחס לשאלה בדבר המניע לצמצום זמן המסך של רביד, אך מסר כי "למנהל חטיבת החדשות הגיעו תלונות רבות מצד עורכים על התנהגות גסה ועל אלימות מילולית של יגאל רביד כלפיהם. עורכים רבים מסרבים לעבוד איתו בכל תוקף. הדברים שנאמרו על הצערת המסך הם פרי המצאתו של רביד ולא נאמרו לו מעולם ועובדה שישנם מגישים מבוגרים ממנו בערוץ הראשון".

עוד הוסיף כי "לא ברורה תלונתו של מר רביד שכן המנהלים שקדמו לי הם אלו שהדיחו את רביד ואני הייתי זה שהחזיר אותו למסך. מר רביד אף הודה יותר מפעם אחת למנהל חטיבת החדשות על החלטתו להחזירו למסך ואף העביר רק בימים האחרונים לידיעת המנכ"ל מכתב מפורט על מה שעוללו לו מי שכיהנו כמנהלי החדשות לפני כניסתי לתפקיד. מר רביד לא מונה לניהול חטיבת החדשות והרשות לא תאפשר לו לנהל את החטיבה".

יגאל רביד מסר בתגובה: "אינני מנהל את ענייני עם הנהלת הרשות באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully