וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים זועמים: "הפגישה עם מנכ"ל משרד רה"מ - רק לסמן וי"

19.2.2012 / 17:23

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, זעם על כך שלא הוצג בפני היוצרים מתווה כלשהו לרפורמה ברשות השידור: "זו פגישה שנעשתה רק כדי לסמן וי על הוראת בג"צ"

איגודי היוצרים יצאו מאוד לא מרוצים מפגישתם היום (ראשון) עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הנכנס, הראל לוקר, בה עסקו ברפורמה ברשות השידור. "אנו חוששים שהפגישה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה נעשתה רק כדי לסמן 'וי' על הוראת בג"צ. גם כעת, לא ברור לנו איפה הדברים עומדים ומה משמעות מתווה הרפורמה עבור היוצרים", כך אומר לוואלה! ברנז'ה יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר. לאמיר הצטרף יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, ואלה הוזמנו לפגישה בהמשך להוראת בג"צ ללשכת ראש הממשלה להיפגש עם היוצרים ולדון עמם במתווה הרפורמה.

"מתווה הרפורמה אושר אמנם במליאת רשות השידור פה אחד, אולם אף אחד לא יודע מהו אותו מתווה ושום דבר לא הוצג בפנינו. אין לנו אלא להמתין לתשובת הרשות לבג"צ ביום שלישי", אומר אמיר. לפני מספר שבועות עתרו ארגוני היוצרים לבג"צ בנושא הרפורמה ודרשו מהרשות לקיים את החוק המחייב אותה להשקעה של 36% מהכנסותיה בהפקות מקור ורכישה של הפקות מקומיות. היוצרים ביקשו למנוע מהרשות לאשר את תקציב השנה הקרובה מבלי שיושקע סכום זה שוב.

לטענת היוצרים, הרשות אינה מקיימת את הוראת החוק בנושא זה מזה כמה שנים. "במסגרת המתווה שגובש, הוסכם גם שמתווה הרפורמה יאפשר לרשות לעמוד במחויבויותיה בחוק בתחום הפקות המקור", מסרו ברשות השידור לאחר האישור במליאת הרשות, אולם לא פירטו כיצד בדיוק יאפשר המתווה עמידה במחויבויות והאם הדבר ייעשה דרך שינוי של היקף ההתחייבויות עצמן, צעד אליו מתנגדים בתוקף ארגוני היוצרים.

לאחר הודעת רשות השידור על אישור מתווה הרפורמה במליאת הרשות, פנתה פרקליטות המדינה אל היוצרים והבהירה כי "על אף הפרסומים ביממה האחרונה, לפי מה שנמסר ממשרד ראש הממשלה ומרשות השידור, לעת הזו המדינה והרשות טרם הגיעו להסכמה בנוגע למימוש הרפורמה ברשות השידור", כך לפי מכתב הפרקליטות לרשות עליו חתום ענר הלמן, סגן מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

ברשות השידור נמסר בהקשר זה כי "היות שהנושא נמצא עדין בדיונים פנימיים בתוך הרשות עצמה ובין הרשות לבין האוצר ומשרד רה"מ, אנו מנועים בשלב זה מלהתייחס לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully