וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי נגד כתב גלי צה"ל

4.3.2012 / 14:06

הרמטכ"ל לשעבר טוען כי כיוון שלב-רם היה בעבר דוברו של גלנט יש לו בנושא "נגיעה אישית", ודיווחו לקראת הגשת הטיוטה כלל פרטים שקריים. גלי צה"ל: סומכים על יושרו העיתונאי

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, דורש כי הכתב הצבאי של גלי צה"ל, טל לב-רם, יימנע מסיקור דו"ח מבקר המדינה בפרשת "מסמך הרפז", וזאת לקראת הגשת טיוטת דו"ח מבקר המדינה היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים. אשכנזי טוען כי כיוון שלב-רם היה דוברו של גלנט בתקופה בה שימש כמפקד פיקוד דרום, יש לו בנושא "נגיעה אישית" וכי דיווחו הבוקר לקראת הגשת הטיוטה כלל פרטים שקריים.

במכתב שהעביר הבוקר אשכנזי באמצעות עו"ד שרון קלינמן, טען הרמטכ"ל לשעבר כי דיווחו של לב-רם הבוקר בגל"צ הוא פרסום "חסר כל יסוד". לב-רם פרסם כי אנשי המבקר מציגים בדו"ח את מערכת היחסים הבעייתית, לכאורה, בין הדרג הצבאי לבין הדרג הצבאי וציין כי "נבחנת השאלה האם אשכנזי ניסה לסכל את בחירתו של האלוף יואב גלנט ליורשו".

"למיטב ידיעתנו, לפרסום זה אין כל יסוד – אין טענה כאילו רא"ל אשכנזי פעל לסכל את מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל וממילא אין בסיס לפרסום כאילו הדו"ח צפוי להתייחס לטענה כזו", נכתב בפניית אשכנזי לגלי-צה"ל הבוקר, אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. "קשה להשתחרר מן התחושה כי פרסום חסר יסוד זה קשור לעובדה שרס"ן לב-רם שימש בעבר כדוברו של האלוף גלנט", נכתב.

אשכנזי דורש, כאמור, כי לב-רם יימנע מסיקור של הפרשה וכי בכל אופן תכלול התחנה הצבאית גילוי נאות על הקשר שבין לב-רם לגלנט בדיווחיה בנושא. "מן הראוי כי רס"ן לב-רם יימנע מסיקור העניין אשר בו יש לו עניין אישי. לכל הפחות, על גלי צה"ל לנהוג בזהירות מרבית ולהקפיד על פרסום הוגן, מדויק ומאוזן, וכן יש להקפיד על גילוי נאות אודות הנגיעה האישית של רס"ן לב-רם לגלנט", נכתב בפנייה, אשר הועברה לתא"ל אלי שטרמייסטר, ממלא מקום מפקד התחנה ולגלית אלטשטיין, מנהלת מחלקת החדשות.

"אין סיבה להיטפל דווקא לטל, כי בפרשה הזו אפשר לראות באופן מובהק כי כל עיתונאי שמסקר אותה נעמד באופן ברור מאוד לצדו של אחד הצדדים בסכסוך", אומר לוואלה! ברנז'ה כתב צבאי בכיר. "במקרה של טל היחסים שלו עם גלנט ידועים, ולכן הוא נקט במשנה זהירות מוגבר. בהחלט יכול להיות שאם גלנט היה מתמנה לרמטכ"ל הוא אפילו היה לוקח אותו בתור דובר, אבל מאחר שזה לא קרה והוא פועל כעיתונאי – אפשר להגיד שהוא הקפיד על כך הקפדה יתרה".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "בגלי צה"ל סומכים על היושר העיתונאי והדיווח האובייקטיבי של טל לב-רם כמו שהיה מתחילת הפרשה ועד עכשיו. טל לב-רם הוא כתב מקצועי ובעל ניסיון ודיווחיו ללא דופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully