וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: ערוץ 1 מחפש מנהל

8.3.2012 / 11:56

רשות השידור הקימה ועדת איתור למציאת מנהל לערוץ 1, לאחר ששני מכרזים קודמים הסתיימו ללא מועמדים מתאימים

רשות השידור הקימה ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל הערוץ הראשון במקומו של משה מצליח, שצפוי לסיים את תפקידו במהלך השבועות הקרובים. ההחלטה להקים ועדת איתור הגיעה לאחר שבחודשים האחרונים נערכו שני מכרזים בהם לא נמצא מועמד מתאים – לא מתוך הרשות ולא מחוצה לה. ניתן יהיה להגיש לוועדה מועמדות לתפקיד עד לסוף חודש מרץ, ובמקביל יבצעו אנשי הוועדה פניות יזומות למועמדים פוטנציאלים.

במסגרת התפקיד ישמש מנהל הערוץ הראשון כעורך אחראי לניהול הטלוויזיה, ויהא עליו ליישם בערוץ הראשון את הרפורמה המתוכננת. על תפקידיו הנוספים נמנית גם האחריות "ליזום תכנית שידורים המותאמת לתפיסתו של גוף שידור ציבורי הפועל כבית שידור ולא כבית הפקה, תוך שימוש בטכנולוגיות שידור מתקדמות בהתאמה לתכנית הרכש של רשות השידור", כך לפי הרשות.

ועדת האיתור מורכבת למעשה מהנהלת רשות השידור. יו"ר הוועדה הוא יו"ר הרשות, אמיר גילת וחברים בה מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם והמשנה ליו"ר אסתי אפלבאום. בוועדת האיתור את מנהל הטלוויזיה החדש ישבו גם חברי הוועד המנהל של הרשות, יעקב בורובסקי, גאולה אבידן, יואב הורביץ, לנה קריינדלין, ויעקב נווה. כמו כן יהיו חברים בה גם שני נציגים מטעם אגודת העיתונאים, ואלה יאיר שטרן ובאליעזר יערי.

מהמועמדים נדרשים ידע בתחום העשייה והיצירה הטלוויזיוני והתרבותי, ידיעה והבנה בתרבות, אמנות, היסטוריה, אקטואליה בעולם בכלל וישראל בפרט, יכולת ייזום וניהול קשרים עם גורמים מקצועיים, ציבוריים וממשלתיים בארץ ובחו"ל, תפיסה והבנה מערכתית, נכונות לעבודה מאומצת בשעות בלתי שגרתיות ועמידה בתנאי לחץ. ברשות מסרו כי יתרון מיוחד יינתן לבעלי ניסיון בהכנת לוח משדרים לטלוויזיה, לאלו שניהלו תקציב של 100 מיליון שקלים לפחות או לבעלי ניסיון בגוף שבו לפחות 300 עובדים.

לפני יומיים פרסמה ועדת התוכן של הרשות קול קורא למפיקים חיצוניים להפקת תכניות מקור עבור הערוץ הראשון. עם כניסתו של מנהל חדש לערוץ מתכננים ברשות גם להשיק לוח שידורים חדש וחלק מהתכניות צפויות לעלות לשידור עוד השנה. "אנחנו נערכים לתפישת שידור חדשה הכוללת רצועות שידור קבועות ובהן תכנים איכותיים של תעודה ודרמה, לצד תוכניות בידור ותרבות, שיהפכו את הערוץ הראשון לרלוונטי ואטרקטיבי, כך שימלא את תפקידו כשידור ציבורי ויוכל למשוך צופים רבים וקהל חדש", אמר יו"ר הרשות.

בימים אלה מנהלים נציגי יוצרי הטלוויזיה מאבק משפטי נגד הרשות המבקשת לאפשר לה, דרך שינוי חקיקה במסגרת הרפורמה, שלא להשקיע בשנה הקרובה 36% מהכנסותיה בהפקות מקור כפי שנדרש בחוק, אלא להשקיע 15% ולהגדיל את הסכום בהדרגה. בשנים האחרונות השקיעה רשות השידור בהפקות מקור אחוזים בודדים בלבד מהכנסותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully