וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 זועם: "ועדת הכלכלה עומדת להכשיר את כל דרישות קשת"

12.3.2012 / 14:09

בערוץ זועמים על הכוונה לדון באחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות, אך לא בהסדרת שידור ערוץ 10 ברישיון. דובר הוועדה: נדון גם בהוראות למניעת מונופולים בתוכן

בערוץ 10 כועסים על החלטת ועדת הכלכלה שלא לדון מחר (שלישי) בהסדרת מעבר הערוץ לשידור ברישיון. הוועדה צפויה לדון בהצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) בעניין האחזקה המשותפת של זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת בחברת החדשות, שמטרתה לאפשר להן להמשיך להחזיק בה יחד גם אם רק אחת מהן תעבור לשדר ברישיון. גם קשת וגם רשת לא הגישו בקשה לרישיון עד המועד האחרון שנקבע לכך, חודש ינואר, ונציגיהם הודיעו כי בשלב הזה אין בכוונתם לעזוב את ערוץ 2 ולעבור לשדר ברישיון.

"אנו מתפלאים על ההחלטה לקיים דיון חלקי בלבד בעניין רפורמת הרשיונות, מבלי לדון בעתיד ערוץ 10 ורשת", מסרו היום בערוץ 10. "נבצר מבינתנו מדוע סדר היום של וועדת הכלכלה מחר ייוחד כולו למציאת דרך שתכשיר את דרכם של מי שלא טרחו להגיש בקשה לרישיון במועד שנקבע בחוק, וזאת תוך מתן הטבות כספיות בסך של כ-90 מיליון ש"ח". הסכום אותו ציינים בערוץ 10, הוא שווי השוק של חברת החדשות של ערוץ 2.

"ועדת הכלכלה צפויה להכשיר מחר את כל דרישותיה של קשת", טוענים בערוץ 10 ."לוותר לה על החובה שקבועה בחוק להקים חברת חדשות נפרדת ולספק לה באופן חריג הזדמנות נוספת להגיש בקשה לרישיון. במקביל, ועדת הכלכלה צפויה למנוע כל דיון בהסדר שיאפשר מעבר של ערוץ 10 לרישיון". הדיון מחר בוועדה ייערך במסגרת רפורמת הרישיונות אותה מנסה המדינה להוציא את הפועל במסגרת הצעת החוק להרחבת השידורים הדיגיטליים. ההצעה אמורה הייתה לעלות לקריאה שנייה ושלישית, אולם לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן היא הוחזרה לדיון נוסף בוועדה שיתקיים כאמור מחר.

"בצעד חריג החזירו חוק ממליאת הכנסת לוועדת הכלכלה מתוך הבנה שדיון נוסף ומקיף בוועדת הכלכלה יהיה ההזדמנות האחרונה בכדי להסדיר את מעבר כל זכייני הטלוויזיה המסחרית לרישיונות", אומרים בערוץ 10. "לתדהמתנו הרבה נתקבלה החלטה שלא לכלול בהסדר הזה את ערוץ 10, אלא להתמקד בגורם אחד בלבד".

ערוץ 10 הגיש בקשה לרישיון עם תחילת השנה, ובכך סיים למעשה את מרבית הדרישות לרישיון, הכוללות את מעבר שידור המהדורה המרכזית לירושלים, עמידה במחויבויות התוכן והגשת הבקשה למעבר לשידור ברישיון. הערוץ לא עמד בתשלום חובות העבר העומדים על 60 מיליון שקלים ולכאורה, אי תשלום החוב עלול להוות הפרה מהותית וככזו למנוע את אישור בקשתו למעבר לשידור ברישיון.

"אנחנו מתפלאים על כך שאף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא שילב בסדר היום של וועדת הכלכלה מחר גם את הצעת הרשות השנייה להמיר חובות דמי זיכיון לתוכן, הצעה שיש בה בכדי להסדיר מעבר גם של זכיינים נוספים לרישיון, וזאת למרות המאמץ הגדול שערוץ 10 עשה בכדי להגיש את הבקשה לרישיון במועד שהחוק קבע ולמרות העובדה שערוץ 10 הוא גוף הברודקאסט היחידי שאיננו חייב שום חובות תוכן לציבור".

בקשת בחרו שלא להגיב לדברים. בוועדת הכלכלה דחו את טענות ערוץ 10 ומסרו לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "הוועדה דוחה את טענות ערוץ 10, שכן הוועדה תדון גם בהוראות למניעת מונופולים בחדשות או בתוכן והסדרת הפעילות במקרה של היווצרות מונופולים".

"הוועדה לא קובעת את סדר יומה לפי בקשות של חברות מסחריות אלא לפי בקשות של חברי כנסת, ועד לרגע זה לא התקבלה בקשה מחברי הכנסת לדון בנושא ערוץ 10. עד היום הוועדה לא התחמקה מדיונים וקבלת החלטות גם בנושאים קשים וסבוכים", תגובה הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully