וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים נגד רשות השידור: "הבהירו את נהלי היתר עבודה פרטית"

14.3.2012 / 13:47

אגודות העיתונאים בת"א וירושלים תקפו בחריפות את התנהלות הרשות. לטענתם, מנהלים בכירים עובדים בעבודות פרטיות ובמקביל לא מאשרים לעובדים זוטרים לעשות כן

אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב העבירו למנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מכתב חריף ובו הן דורשות מרשות השידור להבהיר את מדיניות נוהל עבודה פרטית המאפשר לאנשי הרשות לבצע עבודות פרטיות, במקביל לעבודתם ברשות השידור. לטענת אגודות העיתונאים, רשות השידור אוכפת את הנוהל באופן סלקטיבי ומפעילה מדיניות מחמירה המהווה פגיעה בעובדים, בעיקר אלה בעלי הכנסה נמוכה הזקוקים להשלמת הכנסה. בהנהלת הרשות מכחישים את הדברים, וטוענים מנגד כי הנוהל נאכף על כל העובדים ללא יוצא מהכלל.

במכתב שהעבירו האגודות באמצעות עו"ד גלעד שר, נטען כי במשך למעלה משנה מסרבת רשות השידור לאשר לעובדיה חידוש של היתרים לעבודות פרטיות, ולא מאשרת בקשות חדשות שמופנות אליה. כך למשל, מצוין במכתב כי מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה, משה נסטלבאום, דחה בקשות של עובדים בעוד הוא עצמו עוסק בעבודה פרטית במסגרת אירועי "שבתרבות". במכתב נטען כלפי בן מנחם כי "מבירור עיתונאי שנעשה במקרה זה עולה כי אתה עצמך אישרת אישית למר נסטלבאום לעבוד בעבודות פרטיות, בניגוד להוראות הנוהל". עוד בעניינן נסטלבאום נכתב כי "למיטב ידיעתנו ניתן לו לאחרונה היתר עבודה אולם קודם למתן ההיתר עבד מר נסטלבאום ללא היתר, דבר שעל פניו מהווה עבירת משמעת".

האגודות הוסיפו כי "העובדים רואים את מנהליהם פועלים כאוות נפשם, בעוד משרתם של אותם עובדים בסכנה עקב ביצוע עבודות פחותות ערך בהרבה".

עוד נכתב בפנייה כי "לא יעלה על הדעת אפוא שבעוד יד אחת מונעת מעובדים בעלי הכנסה נמוכה להשלים הכנסה בעבודות העומדות בכללים, מנהלים בכירים נהנים מיד חופשית גם במקרים שעל פניו אינם עולים בקנה אחד עם הוראות הנוהל. מעבר לחוסר ההגינות המנהלי הגלום במדיניות זאת, מדובר באפליה אסורה שיש לה משמעויות כלפי כל העובדים".

האגודות דורשות כי הנהלת רשות השידור תוציא לכל העובדים הודעה ברורה בדבר המדיניות ביחס למתן היתרים ותבהיר כי ניתן לקבל היתרים גם במקרים שחורגים מהנוהל ותסיים את מה שמכונה על ידם "מדיניות עמומה ומפלה".

בעניין מכתב אגודת העיתונאים בנושא עבודה פרטית מסרה רשות השידור בתגובה: "נכון לשעת מסירת תגובה זו, מנכ"ל רשות השידור לא קיבל שום מכתב הנטען בכתבתכם. נוהל עבודה פרטית החדש אושר על ידי מוסדות רשות השידור והוא מבוסס רובו ככולו על נוהל עבודה פרטית שהכינה ההנהלה הקודמת. הנוהל עודכן בהתייעצות עם מנהלי המדיה ומבקרת הפנים של הרשות, ואימץ חלק מהנושאים שהוזכרו בדו"ח מבקר המדינה. רשות השידור פועלת בהתאם להוראות הנוהל ואוכפת אותו על כל העובדים ללא יוצא מהכלל".

עוד נמסר מהרשות כי "משה נסטלבאום מוסר בתגובה לטענותיכם כי אישור העבודה הפרטית ניתן כחוק והעבודה מתבצעת עפ"י הנהלים ואין חריגה מהם. נסטלבאום הדגיש, כי הוא משמש כמנחה בשבת תרבות קרוב ל-30 שנה וקיבל לכך אישורים בעבר. לאחר מינויו לתפקיד מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון הוא פנה בבקשה לחדש את האישור שניתן לו, עפ"י נוהל עבודה פרטית ואישור זה חודש, לכן עבודתו הפרטית נעשית עפ"י כל הכללים הנדרשים ואינו חורג מנהלי הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully