וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: ערוץ החדשות צפוי לעלות ב-1 במאי

26.3.2012 / 9:40

הערוץ, שישמש כערוץ חדשות ותרבות, יעלה לחודשיים של שידורי ניסיון. גורם ברשות: המטרה היא ערוץ חדשות שישדר 24 שעות ביממה, מעין CNN ישראלי"

ערוץ החדשות הישראלי מעלה הילוך: לוואלה! ברנז'ה נודע כי נקבע תאריך להשקת שידורי הניסיון של ערוץ 33 כערוץ חדשות ותרבות, והוא הראשון במאי. החל מתאריך זה יתחיל השידור הניסיוני שימשך כחודשיים, במהלכם תוקרן שקופית הערוץ וישודרו תכני אקטואליה בשידורים חוזרים, כאשר כל שעה עגולה יועבר מבזק חדשות.

בשבועות האחרונים ערכו ברשות השידור מבחני מסך למבזקנים עבור ערוץ החדשות – ואלה יוקרנו בין שמונה בבוקר לארבע אחר הצהריים. במהלך השבועות הקרובים ייערכו פיילוטים לתכניות אקטואליה קבועות ובחירת המגישים הקבועים של הערוץ.

כבר בשנה שעברה אישרה מליאת רשות השידור את הפיכתו של ערוץ 33 לערוץ חדשות ותרבות, לאחר שוועדה מיוחדת בחנה את היתכנות המהלך לבקשתו של יו"ר הרשות, אמיר גילת, שביקש להחיות את הערוץ הכושל. הוא הוקם בשנת 1994 כערוץ ניסיוני שישדר את שידורי הכנסת, אולם מאז עברו אלה לערוץ נפרד – הוא נותר חסר תוכן קבוע ונחשב ל"נכס מבוזבז", שכן הרייטינג לו הוא זוכה כיום הוא כמעט אפסי – בעוד הוא ממומן מכספי האגרה. בעבר נעשו ניסיונות להביא לסגירתו ואף הוגש בג"צ בנושא על ידי אגודות העיתונאים. כיום הערוץ משדר שידורים חוזרים משמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים, אז מתחילות שלוש שעות של הפקות מקור בשפה הערבית.

נקודת הציון בשידורי הניסיון של הערוץ היא אולימפיאדה 2012, אשר זכויות השידורים עליה שייכות לרשות השידור. בימים אלה מבצעת המחלקה המשפטית של הרשות בדיקה האם יתאפשר לשדר את תכני האולימפיאדה גם בערוץ 33, נוסף על המשחקים הנבחרים המשודרים בערוץ הראשון.

עוד נודע כי מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מינה את עוזרו הבכיר זליג רבינוביץ לראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות והתרבות, והוא יהיה אחראי על הפיילוט ושידורי הניסיון. הנהלת הרשות מתכוונת לבצע בקרוב סבב פגישות ומגעים עם וועדי העובדים השונים על מנת לתאם ולאשר עמם את שידורי הניסיון, שכן בעבר הביעו אלה הסתייגות משידוריו.

תכני הערוץ יתבססו כאמור על תכני חטיבת החדשות, אולם גם על אלה שמספקת רשת ב' של קול ישראל. "כוח האדם שיפעיל את השידורים הוא עובדי חטיבת החדשות של הערוץ הראשון אשר מונה כ-180 איש", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ברשות השידור. "המטרה היא, בסופו של דבר, לעשות ערוץ שישדר חדשות 24 שעות ביממה. מעין CNN ישראלי".

ברשות השידור אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully