וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: פגישה ראשונה עם איגודי היוצרים

27.3.2012 / 12:02

לאחר שהוסדר נושא ההשקעה בהפקות המקור, החלו הצדדים בהידברות על אופן ההשקעה בחלוקה לז'אנרים ופרויקטים. מנכ"ל הראשות: "אצלנו לא מחלקים כדורים לאנשים בתוכניות"

נציגי היוצרים ואנשי הנהלת רשות השידורים ערכו אמש (שני) פגישה ראשונה מאז עבר בכנסת התיקון לחוק רשות השידור, שהסדיר את השקעת הרשות בהפקות מקור. כזכור, מזה שנים שרשות השידור לא עמדה במחויבויות החוק בנוגע להשקעתה בהפקות המקומיות ועוררה עליה את זעם היוצרים שטענו כי היא מועלת בתפקידה כבית ליצירה המקומית. עתה, עם צאת הרפורמה ברשות, מקיים הצדדים ליישוב ההדורים ולעמידה של הרשות במחויבות החוק.

מנכ"ל הרשות, יוני בן מנחם, זימן אליו את היוצרים במטרה לשמוע את עמדתם על האופן שבו צריכה הרשות להשקיע את 48 מיליוני השקלים בהפקות מסוגה עילית הכוללות תכניות דרמה, תעודה, סרטי תעודה מיוחדים ותכניות מיוחדות. מטרת הפגישה הייתה לפשט את תהליך ההתקשרות בין הצדדים ולעגן את עקרונות נאותות ההפקה. "ברשות השידור לא מחלקים כדורים לאנשים בתוכניות ואין דבר כזה שנקרא תוכן שיווקי שבו אנשים מתראיינים בתשלום", אמר מנכ"ל הרשות בפגישה, והודיע כי בכוונת ההנהלה לקיים את מתווה הרפורמה ולמלא אחר הוראות החוק בהשקעה ביצירה.

לפני שבועיים אושר בכנסת מתווה הרפורמה לפיו בשנה הקרובה תשקיע רשות השידור 15% מהכנסותיה בהפקות מקור חיצוניות כאשר עשרה אחוזים יועברו להשקעה בהפקות סוגה עילית. מדובר בסכום של כ-48 מיליון שיעלה בהדרגה ל-80 מיליון עד שנת 2016. סך כל ההשקעה בהפקות חיצוניות יהיה 36%, כאשר החלק היחסי מתוכו שיופנה להפקות סוגה עילית – יהיה גבוה ממה שקבוע היום בחוק ויעמוד על 16% מההכנסות ו-180 שעות שידור בשנה.

בתום הפגישה סוכם כי היוצרים יגישו למנכ"ל רשות השידור מסמך עם דרישותיהם בנוגע לחלוקה של התקציב לפי ז'אנרים, ועל אופן ההתקשרות הרצוי מבחינתם על הרשות. גורם שנכח בפגישה אמר לוואלה! ברנז'ה כי היוצרים דורשים מהרשות שקיפות מלאה בנוגע לאופן ההשקעה והבטחה למנגנון הידברות רצוף עמם, ולא חד פעמי. "המטרה היא שרשות השידור לא תהיה המקום אליו פונים יוצרים אחרי שדחו אותם בערוצי הברודקאסט וחברות הכבלים והלוויין, אלא שהיא תהיה המקום הראשון לפנות אליו עם הפקות", אמר הגורם.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "איננו לא מתייחסים לדיונים פנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully