וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון "משפחה" פרסם ראיון מלפני 4 שנים ובלבל את חדשות 2

19.4.2012 / 12:04

בחדשות 2 הובאו ציטוטים של פולארד מהעיתון "משפחה" שלכאורה נאמרו לאחרונה. עורך "משפחה": "לא כתבנו תאריך על הדברים". גורם בחדשות 2: נבחן מחדש את יחסינו עם העיתון

במטה פולארד כועסים על העיתון החרדי "משפחה" ועל חדשות 2. במטה טוענים כי אייטם ששודר אמש (רביעי) במהדורה המרכזית והביא דברים מתוך ראיון שנתן יונתן פולארד לעיתון הם ציטוטים מתוך ראיון שנערך עמו לפני ארבע שנים. לטענתם, הצגת הדברים על ידי העיתון ובהמשך על ידי חברת החדשות כאילו נאמרו לאחרונה - הזיקה למאמצים לשחרורו. הן בעיתון "משפחה" והן בחדשות 2 לא ציינו מתי נאמרו הדברים ומתי בוצע הראיון. גורם בחדשות 2 אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי בעיתון החרדי הטעו את החברה כאשר מסרו להם כי דבריו של פולארד נאמרו לאחרונה.

בכתבה ששודרה אמש, מאת סיוון רהב מאיר, נמסר כי דבריו של פולארד מובאים מתוך ראיון שיפרסם העיתון החרדי "משפחה" היום (חמישי) והם מובאים לראשונה. בעיתון, נטען, פורסמו הדברים תחת הכותרת "בלעדי". בראיון אומר פולארד כי מצבו הבריאותי מידרדר, מספר על לכידתו, ומבקש שלא ישוחרר במסגרת עסקה בה ישוחררו מחבלים. בכתבה מוסבר כי לעיתון החרדי נמסר הראיון מאת חגי לובר, מנהל התיאטרון ובית הספר "אספקלריא", אשר הורשה לראיין את פולארד כיוון שהוא עורך תחקיר לצורך הצגת תיאטרון על חייו.

במטה פולארד טוענים ש"משפחה" הטעה את חברת החדשות כאשר הציג כך את הדברים. בפועל, כך לפי אנשי המטה, מאז שוחרר פולארד מבית החולים לא נערך אף ביקור בתאו והראיון הוא ישן. "אנחנו מכירים את הציטוטים שהובאו אתמול בחדשות ואת הביקור של לובר אצל פולארד", נמסר לוואלה! ברנז'ה מהמטה. "אלה לא ציטוטים שמובאים לראשונה והם לא מתוך ראיון שנערך לאחרונה. זה מלפני ארבע שנים. הצגת הראיון כאילו נערך לאחרונה זו טעות".

במטה מוסיפים כי פרסום הדברים כיום גורמים לנזק למאמצים לשחרורו ופוגעים במגעים מול נשיא ארצות הברית הנוכחי ברק אובמה, וכי הם יוצרים מצג שווא לפיו נערך לפולארד ביקור כלשהו לאחרונה.

"אנחנו לא כתבנו תאריך על הדברים", אומר לוואלה! ברנז'ה עורך עיתון "משפחה", יוסי אליטוב, שטוען כי בניגוד לטענת מטה פולארד – מרבית הדברים שמובאים בכתבה הם כן פרסום ראשון. "מבחינתנו מה שחשוב זה הפרסום של הדברים, לא כאירוע חדשותי אלא עצם פרסום הדברים עצמם. התמלילים המלאים התפרסמו עתה לראשונה במסגרת הפרויקט המגזיני, אנחנו לא כתבנו שזה נערך לאחרונה".

גורם בחדשות 2 מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "כפי שנאמר גם בשידור, הדברים צוטטו במדויק מתוך העיתון. נבחן מחדש את יחסינו עם עיתון משפחה ועם משרד יחסי הציבור שלו".

מעיתון "משפחה" נמסר בתגובה: "הראיון המתפרסם בסוף השבוע במגזין 'משפחה' אכן נערך בכלא בטנר שבצפון קרוליינה, והתיאורים, כמו גם הציטוטים המובאים בו מפיו של יהונתן פולארד עצמו, מדויקים ונאמנים למקור - כפי שתועדו על ידי לובר סמוך למועד הראיון. העיתון לא הציג בפני הקוראים או בפני כל גורם אחר ‬מצג שווא כאילו הראיון נערך בתקופה האחרונה, ‫יש לציין כי מדובר בראיון הראשון שפורסם אי פעם עם האסיר יהונתן פולארד בכלי תקשורת כלשהו., ליבת הראיון עוסקת בסיפור התפיסה של יהונתן פולארד שהתרחש לפני שנים רבות ועל כן הדברים שנאמרו אקטואלים, רלוונטים ובעלי ערך עיתונאי והיסטורי רב".

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully