וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגדות זה השחור החדש: עובדי הרשות השנייה הקימו איגוד עובדים

10.5.2012 / 10:25

הסתדרות העובדים הכללית הודיעה הבוקר כי עובדי הרשות השנייה הקימו איגוד עובדים. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "להבטיח העסקת העובדים בהסכם קיבוצי"

תנופת התאגדות העובדים בענף התקשורת זולגת גם אל מחוץ לעולם העיתונות: הסתדרות העובדים הכללית הודיעה הבוקר (חמישי) כי עובדי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגוף המפקח על שידורי הברודקסט והרדיו האזורי הקימו איגוד עובדים. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן קרא הבוקר להנהלת הרשות "להבטיח את תנאי העסקת העובדים במסגרת הסכם קיבוצי".

עובדי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התאגדו בהסתדרות באמצעות האגף להתאגדות עובדים. מדובר בכשמונים עובדים המועסקים כרגולטור על השידור הציבורי והמסחרי בערוץ 2, ערוץ 10 וכלל תחנות הרדיו האזוריות במסגרת הרשות השנייה, שאף מעניקה את הזיכיונות לשידור זה.

העובדים טוענים כי הם התאגדו בהסתדרות על מנת להבטיח את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי וכן לנוכח השינויים החלים במפת התקשורת בישראל, העלולים לאיים על ביטחונם התעסוקתי.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן שלח היום מכתב למ"מ מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אילת מצגר והודיע לה על התארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות. במכתב שכתב ציין ניסנקורן: "אנו תקווה כי נשכיל לכונן יחסי עבודה פוריים וטובים בין נציגות העובדים המוסמכת כדין לבין הרשות למען העובדים ומקום העבודה כאחד". ניסנקורן קרא להנהלה "להיכנס להליך הידברות ומשא ומתן עם הנהלת הרשות על רקע רצון העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי".

חברת ועד הפעולה שהוקם ברשות השניה, מיכל גרוס מסרה: "אנו שמחים להצטרף לגוף חזק ומשמעותי כמו ההסתדרות, בעיקר לנוכח השינויים המתהווים במפת התקשורת. אנו קוראים להנהלה לשלב ידיים ולשבת יחדיו למו"מ מידי להסדרת תנאי העסקתנו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי".

בתקופה האחרונה קמים ועדי העובדים ביותר ויותר גופי תקשורת, ואלה חוסים בפועל תחת ההסתדרות הכללית – גוף הגג תחתיו חוסה ארגון העיתונאים אשר הוקם בתחילת השנה. לאחרונה הודיע ארגון העיתונאים על הקמתם של ועדי עובדים בשמונה מערכות תקשורת: בחדשות 2, חדשות 10, גלובס, מעריב, ובארבע מתוך חמש החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים. כמו כן הוקם ארגון עובדים במערכת מגזין "טיים-אאוט", ניסיונות להקמת ארגון נעשים במערכות תקשורת שונות ובהן "כלכליסט" מבית ידיעות תקשורת. יצוין כי לארגון העיתונאים אין קשר להתאגדות עובדי הרשות השנייה, ואלה התאגדו ישירות תחת הסתדרות העובדים.

מהרשות השנייה נמסר כי המנכ"לית בפועל של הרשות, איילת מצגר, קיבלה אמש את פניית ההסתדרות ותפגש בקרוב עם נציגיה הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully