וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב הפרסה של לפיד: כתב טור פרידה, ושינה ברגע האחרון

10.5.2012 / 15:01

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הטור של יאיר לפיד שאמור היה להתפרסם מחר ב-"7 ימים" תוכנן להיות האחרון; מועצת העיתונות תדון בהמשך העסקתו בשל תלונה של ראש לשכת נתניהו לשעבר

ההכרזה על הקמת ממשלת האחדות, בלילה שבין שני לשלישי, תפסה את הפוליטיקאי-הכותב יאיר לפיד לא מוכן לא רק בהיבט הפוליטי: לוואלה! ברנז'ה נודע כי הטור של לפיד שאמור היה להתפרסם מחר (שישי) תוכנן במקור להיות טור פרידה מהקוראים, והטור האחרון שלו בעיתון "ידיעות אחרונות". עם ההכרזה על הקמת ממשלת האחדות נאלץ לפיד לא רק להיערך לדחיית הבחירות בשנה וחצי – אלא גם לכתוב עבור "7 ימים" טור חלופי ברגע האחרון.

כמו כן לוואלה! ברנז'ה נודע כי בקרוב תדון ועדת האתיקה של מועצת העיתונות בהמשך פרסום טורו של יאיר לפיד בידיעות אחרונות. הבוקר (חמישי) הוגשה למועצה תלונתו של עו"ד פיני פישלר בנושא נגד ידיעות אחרונות ונגד לפיד. פישלר, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר המועצה המייעצת של תנועת אומ"ץ, טוען בפרסומו של לפיד את הטור ישנם כמה עבירות על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ודורש מבית הדין לאתיקה להורות על הפסקת פרסומו.

"בהתנהגותו זו של מר יאיר לפיד יש משום, לכאורה, שינוי ממשי בהגדרת 'עיתונאי' אותה הכרנו עד כה", כתב עו"ד פישלר בתלונתו. "לא עוד סיקור, לא עוד דיווח, לא עוד תחקיר, לא עוד הבעת דעה אלא תעמולה, שתדלנות ממש וגיוס קולות למפלגה פוליטית בקרב קהל קוראי עיתון "ידיעות אחרונות" באמצעות פרסום הטור בעיתון – וזאת למטרה אישית".

עו"ד פישלר דורש מבית הדין לבחון את מה שהוא מכנה "עבירה אתית, לכאורה, מצד עיתונאי שזנח או שמא לא זנח את מקצועו, הקים בה בעת מפלגה פוליטית בישראל, הכריז קבל עם ועולם כי ירוץ הוא לבחירות הבאות וככזה גם מקבל "טור" קבוע בעיתון בשכר מלא".

"מקדם באמצעות כך כ'שופר' את מעמדו כפוליטיקאי"

"לפיד בוודאי מקדם באמצעות כך כ"שופר" את מעמדו כפוליטיקאי, כמו גם את מפלגתו שלו, בתעמולה, בגיוס, בפיתוי קולות ותומכים, מצביעים - ודאי פוטנציאליים - למענו ולמען מפלגה אותה הקים ושהוא העומד בראשה - באמצעות אותם פרסומים מעל דפי העיתון המעמיד לו במה קבועה לצורך כך, בתשלום כמובן, מידי שבוע ובה בעת עושה ועוסק בפעילות פוליטית לכל בר ועניין", נכתב בתלונה.

כזכור, בשבוע שעבר וטרם ההסכם הקואליציוני החדש פנה ארגון "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפעול להסרת טורו של לפיד מהעיתון. "התקשרותו של יאיר לפיד עם עיתון ידיעות אחרונות, בה בשעה שהוא מנהל את מסעו הפוליטי לקידום מועמדותו ומפלגתו גם מעל דפי העיתון, יש בה חשש של ממש להפרת הוראות חוק ולהתנהלות שאינה שוויונית ואינה תקינה", כתבו בארגון.

עו"ד פיני פישלר אישר את כי פנה למועצת העיתונות בנושא, ובמועצת העיתונות אישרו את קבלת התלונה ומסרו כי היא תטופל בהתאם לנהלים. מנהלת התקשורת של יאיר לפיד, נילי רייכמן, בחרה שלא לאשר או להכחיש את הפרטים. תגובת עיתון ידיעות אחרונות לדברים לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully