וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן יוצא להתקפה: "הצביעות של אנשים זה פשוט לא ייאמן, שיתבייש מיקי רוזנטל"

22.5.2012 / 11:33

גזרת "דה מרקר" ו"מעריב" מתחממת בעקבות מאמר שפרסם הבוקר רוזנטל תחת השם "עיתונאי מעריב קוברים עצמם מבושה". גולדן: "נסו להכניס מילה אחת לדה מרקר בעד ריכוזיות"

המתיחות בין העיתונים "דה מרקר" ו"מעריב" הופכת פומבית יותר ואישית יותר, והבוקר (שני) הגיעה לשיאים חדשים. זאת על רקע התלונה שהגישה בשבוע שעבר התנועה למען איכות השלטון למשטרת ישראל וליועץ המשפטי לממשלה, נגד נוחי דנקנר ונגד קבוצת IDB המחזיקים ב"מעריב", ובה טענו לפרסומים שקריים על יו"ר התנועה.

במאמר שפרסם הבוקר מיקי רוזנטל, שקיבל בעבר את אות אביר התנועה לאיכות השלטון, הוא תקף מעל דפי "דה מרקר" את אופן הסיקור של עיתון מעריב את עסקיו של דנקנר. את עיתונאי העיתון האשים רוזנטל ב"איבוד חוט השדרה" והצנעת השינויים בשוק הסלולר, כדי לא לפגוע בעסקיו של דנקנר. "בשבועות האחרונים אותם עיתונאים מתבוננים במצפונם שנשחט בראש חוצות באמצעות 'קמפיין' מכוער שמנהל העיתון נגד עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון", הוסיף רוזנטל. "הבעיה היא לא עיתונאים עם אג'נדה, אלא עיתונאים רופסים, שמבטלים דעתם מפני זו של הבוס ורואים את העולם דרך עיניו של מי שמשלם להם משכורת - ועל הדרך קונה גם את נשמותיהם".

"לא יכול להיות שאין אף עיתונאי שם שחושב אחרת מגיא רולניק"

דבריו של רוזנטל עוררו את זעמו של סגן עורך מעריב, שי גולדן, עד לפני שנה איש "הארץ". הבוקר הוא תקף את רוזנטל בחריפות. "הספורט הלאומי החדש הוא לנגח את עיתונאי מעריב בגלל בעל הבית שלהם. הצביעות של אנשים זה פשוט לא ייאמן, שיתבייש מיקי רוזנטל", כתב גולדן בחשבון הטוויטר שלו. "מעל דפי העיתון, שמנהל את הקמפיין האלים וחסר הפרופורציה בדברי ימי העיתונות הכלכלית בישראל, לכתוב מאמר בגנות דרך סיקור של נושא? זו צביעות מסוג חדש. כשהקרנפים מאשימים אחרים בהתקרנפות, זה סימן שהקרן מסתירה להם את פרצופם שלהם", כתב גולדן.

ביום שישי האחרון התייחס גולדן לנושא בטור שפרסם בעיתון, והגן על אופן התנהלותו העיתונאית של מעריב בסיקור יו"ר התנועה למען איכות השלטון. "עיתונאי או עורך שהיה נמנע מלהביא את הסיפור הזה לידיעת הציבור (הסכסוך בין עו"ד אליעד שרגא לבין יוסי דסקל, מנכ"ל חברת "בומברדיה") היה מועל בתפקידו. חד וחלק. ברור כשמש בצהרי היום כי הסיפורים הללו יותר מאשר ראויים לפרסום, הם מוכרחים לראות אור וזו העובדה העקרונית והחשובה ביותר בכל הפרשה הזאת".

"הסטה של הדיון לענייני 'מלחמות' דמיוניות היא זריית חול בעיני הציבור וניסיון לדהור על כביש עוקף, הרחק מדיון ציבורי ומבדיקה של העובדות שעלו בכתבות. אסור לאיש ליפול בפח הזה ולהיגרר לתוך הספין הבוטה הזה", כתב גולדן. רוזנטל השיב לו בטור בדה מרקר: "עורכי מעריב איבדו את השלט. עו"ד שרגא מככב בשבועות האחרונים בשערי העיתון, על עמודים שלמים, בדיווחים לגיטימיים אבל חסרי פרופורציה".

גולדן, הבוקר, לא חסך ביקורת גם מהעיתון שנתן את הבמה לרוזנטל. "נסו להכניס מילה אחת לדה מרקר בעד 'ריכוזיות', נסו לתקוף שם את מסקנות הוועדה. לא יכול להיות שאין אף עיתונאי שם שחושב אחרת מגיא רולניק. היש אירוניה גדולה מזו? לכתוב נגד אג'נדה וכנגד אופן הסיקור בעיתון שאין אג'נדיאלי ואגרסיבי בסיקור ממנו וישראל כולה?".

"זו צביעות בשיאה ממש", הוסיף. "יושב לו עיתונאי לשעבר בדה מרקר, ומחלק ציונים לעיתונאים במעריב כאילו שהמתיחות בין העיתונים היא לא עובדה ידועה".

"כבר לא רואה בו קולגה שלי"

מאוחר יותר היום אמר גולדן לוואלה! ברנז'ה: "מה שמרגיז אותי בכל הסיפור הזה זה שעיתונאי תוקף עיתונאי. ברגע שקולגה שלי קורא לכמה מאות עיתונאים במעריב רופסים, זו חציית קו אדום".

"בין עיתונאי מעריב יש לא מעטים ששמו כסף, כדי לשמור על התחת שלך, מיקי רוזנטל, מול האחים עופר שתבעו אותו – איך הם מרגישים הבוקר שהוא קורא להם לא עיתונאים? איך אתה חושב שהם מרגישים מר רוזנטל", הוסיף.

לדברי גולדן, "האובדן של הקולגיאליות כאן הוא שמרתיח אותי. אפשר להתווכח על דרך הסיקור בישראל – אבל לשבת ולקרוא למאות עיתונאים שהם צריכים להתבייש על העבודה שלהם זו חרפה שאין כדוגמה, זו חצייה של קו אדום בשיח בין עיתונאים. אני נעלב בשם כל העיתונאים במעריב. זו פגיעה אישית בכל אחד מהעיתונאים שעובד שם. מיקי רוזנטל צריך להתבייש. היום אני כבר לא רואה בו קולגה שלי".

מיקי רוזנטל בחר שלא להתייחס לדברים.
טרם התקבלה תגובת דה מרקר. את תגובתו של גיא רולניק לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully