וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור תשקיע 74 מיליון שקלים לשנה בהפקות מקור ישראליות

22.5.2012 / 18:37

בין התכניות אותן מזמינה הרשות: סדרה דוקומנטרית שתהווה תחקיר עיתונאי, סרטי תעודה, תוכנית סאטירה, שעשועון טריוויה, מצעד פזמונים עברי שבועי ועוד

74 מיליון ש"ח – זה הסכום שתשקיע רשות השידור בהפקות מקור ישראליות, לשמחת היוצרים ובתי ההפקה המקומיים. לאחרונה פרסמה הרשות "קול קורא" והזמינה את היוצרים להגיש הצעות במגוון נושאים לתכניות שישודרו בערוץ הראשון, זאת כחלק ממחויבות הרשות להשקעה בהפקות מקומיות.

בשנים האחרונות כשלה רשות השידור באופן שיטתי במילוי הוראות החוק בהשקעה בהפקות מקור, ועתה עם אישור הרפורמה ברשות בכנסת ולאחר בג"ץ שהגישו ארגוני היוצרים – נראה כי לראשונה זה שנים ארוכות תשקיע הרשות את הכספים ותמלא את תפקידה בהקשר זה.

בין התכניות אותן מזמינה הרשות נמצאות סדרה דוקומנטרית שתהווה תחקיר עיתונאי, עשרים סרטי תעודה עבור הרצועה "הסיפור האמיתי", סדרת תכניות זמר, תכנית סאטירה, תכנית העוסקת בחיילים שתצולם בבסיסי צה"ל, שעשועון טריוויה ומצעד פזמונים עברי שבועי.

כמו כן מבקשת הרשות הצעות להפקת דרמה המבוססת על הספרות הישראלית וסדרת דרמה חברתית. עוד מתכננים להעלות בערוץ הראשון שתי סדרות בנושא התנ"ך: סדרת אנימציה בת 25 פרקים שתבוסס על סיפורי התנ"ך וסדרה בת שלושה פרקים על משה רבנו.

"הערוץ הראשון עובר בימים אלו מהלך היסטורי של התחדשות על מנת להפוך לאלטרנטיבה האיכותית והתרבותית המרכזית לערוצים המסחריים", מסר יואב גינאי, מנהל התכניות של הערוץ הראשון. "אני שמח שיוצרי הטלוויזיה בישראל יהיו שותפים מלאים ליצירת התוכן המשובח הצפוי להיות משודר, על מנת שהצופים יקבלו את הערוץ הציבורי החדש שהם ראויים לו".

בהנהלת רשות השידור הבטיחו כי הרשות תעמוד במחויבות החוק בנושא ההשקעה בהפקות. "ידנו מושטת לשיתוף פעולה עם כל ארגוני היוצרים ולדיאלוג פורה עמם", אמר מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם. "הנהלת רשות השידור תעשה את כל המאמצים לשנות את פני הערוץ והגיש לציבור משלמי האגרה ערוץ ציבורי, איכותי, מעניין, ומגוון באופן שישקף את כל הספקטרום של היצירה הישראלית".

היוצרים: "מקווים שהרשות תהפוך לבית המרכזי של היצירה המקורית"

כזכור, סוגיית הפקות המקור הייתה סוגיה מרכזית בדיונים סביב מתווה הרפורמה ברשות השידור, שעל מנת לצאת לדרך עדיין ממתינה להסכמים אחרונים מול משרד האוצר. לפי החוק מחויבת הרשות להשקיע 36% מהכנסותיה בהפקות מקור, אולם בשנה הקודמת היא השקיעה רק 3%. לאחר שאישר ראש הממשלה את מחיקת חובותיה של הרשות בתחום, שעמדו על כ-313 מיליון ש"ח, עתרו ארגוני היוצרים לבג"ץ בדרישה שלא לאפשר לרשות לאשר תקציב לשנה הקרובה אשר יכלול שוב אי-עמידה במחויבויות. על פי מתווה הרפורמה שאושר בכנסת – גם השנה לא תעמוד הרשות בהשקעה של 36% אלא תחויב להשקיע 15% בהפקות, ויעמדו לרשותה חמש שנים בהן תעלה את סכום ההשקעה בהדרגה לסכום הקבוע בחוק.

יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, מסר מסר בתגובה: "הערוץ הראשון החל לפני שבועיים בתהליך רענון המסך שלו, ובמהלך החודשים הקרובים נמשיך לשדרג את לוח השידורים בתכניות דרמה, תעודה ובידור שונות, שיופקו בהתאם להחלטת מוסדות רשות השידור לשנות את סדרי העדיפויות ולהקצות מיליוני שקלים בשנה לתוכן איכותי, רלוונטי, ישראלי וחדשני ברשות השידור, במסגרת תפישת השידורים החדשה".

גם איגוד היוצרים בירך היום על ההחלטה ומסר: "אין ספק שהשינוי ברשות השידור מתחולל בעקבות הגשת בג"צ איגודי היוצרים. אנו מקווים שרשות השידור תהפוך בעתיד לבית המרכזי של היצירה המקורית בישראל כיאה לשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully