וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגוד עניינים ב"תיק תקשורת"? עמנואל רוזן ראיין את אורי רוזן

10.6.2012 / 11:52

בתכנית האחרונה ערך רוזן ראיון עם מנכ"ל חדשות 10 המשמש גם כמנהלו הישיר. רוזן: "אם לא היינו עושים ראיון כזה, זה היה חמור". מועצת העיתונות: "אם תתקבל תלונה - נבדוק"

הצטרפותו של מגיש "תיק תקשורת" עמנואל רוזן לצוות חדשות 10 והבדיקה שהודיעו בטלוויזיה החינוכית שנערכת בשל כך בנוגע להמשך העסקתו – לא מנעו ממערכת התכנית להחליט על אייטם בנושא מקום עבודתו. בתכנית האחרונה של "תיק תקשורת" ערך רוזן ראיון עם מנכ"ל חדשות 10 בפועל אורי רוזן, אשר למעשה משמש כמנהלו הישיר, בנושא מצבו של הערוץ אשר נמצא תחת איום סגירה.

רוזן פתח בגילוי נאות עם תחילת הראיון. "פינת הגילוי הנאות היא עבה היום הרבה יותר", אמר. "כן, אני איש ערוץ 10 ומי שיושב כאן מולי הוא הבוס שלי, מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן". הטלוויזיה החינוכית טרם הודיעה על תוצאות בדיקתה את הסוגיה, וכיצד הכריעה בשאלה האם קיים ניגוד עניינים בין הגשתו את של לרוזן את תכנית ביקורת התקשורת הוותיקה לבין עבודתו בחדשות 10.

עמנואל רוזן מגיש את "תיק תקשורת" מאז שנת 2008 והיא משודרת בהגשתו זו העונה הרביעית. לפני שלושה חודשים הודיע כי ישוב לשמש בתפקיד הפרשן המדיני של חדשות 10.
בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומר רוזן כי למרות עבודתו בערוץ 10, לא הייתה למערכת התכנית לבטים בדבר שידור הראיון. "אם לא היינו עושים ראיון כזה זה היה דבר חמור, שהרי מדובר בנושא היה המרכזי ביותר בשבוע החולף", הוא אומר. "לא היו לנו לבטים כלל, האם לבצע את הראיון, ולא הופעלו לחצים לקראתו. אפשר לבצע ראיון בצורה ישרה ועניינית, ובסך הכל היה מדובר באייטם פשוט ושגרתי לחלוטין".

בהתייחס לעבודתו של רוזן בערוץ 10 והגשתו את התכנית אמר הבוקר לוואלה ברנז'ה גורם בערוץ: "עמנואל מגיש את התכנית כבר ארבע שנים, שנתיים מתוכן עבד במקביל בערוץ 2. מעניין שבתקופה הזו אף אחד לא קבל על המשך הגשתו את התכנית ולא היו תלונות בנושא".

זו לא הפעם הראשונה בה נדרשים בטלוויזיה החינוכית לסוגיות של אתיקה בהגשת התכנית. לפני רוזן הגיש את "תיק תקשורת" חיים זיסוביץ', וחוות דעת של מועצת העיתונות קבעה אז כי מתקיים ניגוד עניינים בין הגשתו את התכנית לבין היותו שותף פעיל ובכיר במשרד יחסי ציבור, שהעניק שירותי ייעוץ תקשורת. בעקבות חוות הדעת פרש זיסוביץ' ממשרד יחסי הציבור ובתום אותה העונה פרש גם מהטלוויזיה החינוכית.

במועצת העיתונות אמרו הבוקר כי בניגוד למקרה עם זיסוביץ', בעניין הגשתו של רוזן את "תיק תקשורת" לא התקבלו תלונות ועל כן לא נערכת בשלב זה בדיקה של עמידת התכנית בתקנון האתיקה של המועצה.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "התכנית תיק תקשורת משודרת כבר 20 שנים והינה בין התכניות המוערכות בישראל. עם תום העונה הנוכחית בסוף החודש תיערך חשיבה לגבי פורמט התכנית. מכיוון שהתכנית עוסקת בנושאים מרכזיים שעל סדר היום הציבורי, מן ההכרח שתעלה לדיון גם סוגיית גוף השידור השני בגודלו בישראל, ולכן הראיון נפתח בגילוי נאות של המגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully