וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון: האם בקרוב יקום ערוץ ערבי ברשות השידור?

17.6.2012 / 9:59

על פי ההצעה, שתעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה, ערוץ טלוויזיה באנגלית ובערבית יופץ באמצעות לוויין לכל המזרח התיכון. מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על מערך ההסברה בערבית

ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק של חבר הכנסת ד"ר נחמן שי (קדימה) הקוראת להקמת ערוץ טלוויזיה בערבית ובאנגלית, זאת לאחר שדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר קבע כי ישראל כשלה כשל חמור בהסברה בשפה הערבית.

בשבוע שעבר פרסם משרד מבקר המדינה את דו"ח הביקורת על גופי ההסברה העיקריים שנטלו חלק באירועי המשט לעזה לפני שנתיים, ובין היתר התמקד בחלוקת תחומי האחריות ופעילותם של מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, אגפי התקשורת וההסברה במשרד החוץ והביטחון, דובר צה"ל ומשרד הביטחון.

הדו"ח הצביע על ליקויים מתמשכים במערך ההסברה הלאומי, וסעיף מיוחד הוקדש לתיאור כשל ההסברה בשפה הערבית: "בתקופה שקדמה לאירוע המשט, במהלכו ובעקבותיו, כמעט לא נשמע קולה של מדינת ישראל בשפה הערבית באמצעי התקשורת הממלכתית שלה בזירה הבינלאומית". המבקר כבר העיר בעבר על ליקויים והידרדרות בהסברה ובנפח השידורים בשפה הערבית בטלוויזיה וברדיו ועל פיגור בהסברה בערבית באינטרנט, ומציין כי ליקויים אלו לא תוקנו.

ועדת השרים תדון היום בהצעת החוק לפיה יוקם ערוץ טלוויזיה בערבית ובאנגלית, במסגרת רשות השידור, והוא יופץ באמצעות לוויין לאוכלוסייה הישראלית דוברת אנגלית וערבית ובמרחבי המזרח התיכון.

ח"כ ד"ר נחמן שי: "ישראל נמצאת בעמדת חולשה מהותית בעולם השידורים המזרח תיכוני. היא לא קיימת כלל. השתלבות אמיתי במרחב משמעותה לדבר בשפתו ולהשתמש באמצעים המגיעים אליו. הגיעה העת לסיים מחדל מתמשך זה שעליו הצביעו אין סוף דוחות וועדות חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully