וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי השטחים חוששים: "סיקור פינוי גבעת האולפנה ייפגע"

18.6.2012 / 13:04

תא כתבי השטחים ביקש לקדם פגישה עם בכירים בצה"ל ובמשטרה כדי להבטיח גישה לאזורי הפינוי: "ננקטה אלימות כלפי כתבים שביקשו לבצע את מלאכתם"

כתבי השטחים נערכים לסיקור פינוי גבעת האולפנה בבית-אל, ודורשים להיפגש עם מפקד פיקוד מרכז ומפקד משטרת מחוז ש"י של המשטרה. במכתב שהועבר מתא כתבי השטחים, הובע חשש כי אפשרות הסיקור תימנע מהכתבים על ידי צה"ל והמשטרה, בהתבסס על היחסים הרעועים בין הצדדים באחרונה.

"בשנים האחרונות באירועים דומים נתקלנו בקשיים רבים שמקורם העיקרי היה בהנחיות של מפקדי וראשי מבצעי הפינוי", כתבו הכתבים בפנייתם למפקדי צה"ל והמשטרה, אשר הועברה גם לדובר צה"ל. "כך למשל, לא אחת נחסמה גישתם של כתבים וצלמים לאזורי הפינוי, צוותים לא הורשו לצלם ולעתים אף ננקטה אלימות של ממש כלפי כתבים שביקשו לבצע את מלאכתם, מבלי להפריע לפעילות הכוחות".

במכתבם, ביקשו הכתבים להעמיד את הסיקור העיתונאי החופשי באזורי הפינוי בראש סדר העדיפויות. "אין צורך לפרט על חשיבותה של תקשורת חופשית במדינה דמוקרטית ומעבר לכך בשטחים הנתונים לשליטה צבאית", נאמר במכתב. "שטחי יהודה ושומרון נמצאים בשנים האחרונות במרכז תשומת הלב הישראלית והעולמית וכל אירוע המערב את כוחות הביטחון אל מול אזרחים הופך באופן מידי לאירוע בעל פרופיל תקשורתי גבוה".

"השימוש שצהל עושה בצו שטח צבאי סגור כדי למנוע סיקור עיתונאי הוא פסול ואנטי דמוקרטי", אומר לוואלה! ברנז'ה רועי שרון, כתב השטחים של ערוץ 10. "חבל ואפילו מוזר שבשנת 2012 אלוף הפיקוד יחליט עבור אזרחי ישראל מה יצולם ובעיקר מה לא, הכל בנימוק ביטחוני כמובן".

לפנייתם העצמאית של הכתבים הצטרפה גם אגודת העיתונאים בירושלים המייצגת את מרביתם. יו"ר האגודה, דני זקן, ביקש לזרז את הפגישה בין נציגי תא הכתבים לבין הדוברים והמפקדים של המשטרה והצבא. "הניסיון מהמקרים הקודמים מורה כי ככל שנקבעו מראש כללי סיקור הוגנים שיאפשרו גישה רחבה ככל שניתן לעיתונאים, נשמרו כללי היסוד של התקשורת החופשית לצד אי הפרעה למלאכת כוחות הבטחון", כתב זקן. לפי בג"צ, על המדינה לפנות את הבתים עד לסוף החודש הנוכחי.

"בהיעדר סיכום מראש וללא מתן אפשרות סיקור לעיתונאים, התוצאות הן בדרך כלל עגומות עבור צה"ל והמשטרה, ומעודדות סיקור הנשען על מקורות לא מקצועיים ואינטרסנטים", הוסיף זקן.

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות הבטחון פועלים על מנת לאפשר את חופש העיתונות באירועי אכיפת חוק. המכתב המדובר התקבל וייענה ישירות לפונים". ממשטרת ש"י נמסר: "הנושא נמצא על שולחנו של מפקד המחוז, והוא ייבדק בימים הקרובים".


* גילוי נאות: בראש תא כתבי השטחים עומד כתב וואלה! יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully