וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זירת הבוקר מתחממת: אורלי וגיא הכפילו תוך חצי שנה בלבד את הרייטינג

20.6.2012 / 16:30

מרצועה שנחשבה עד לפני חצי שנה בית קברות לרייטינג, נכנס הצמד ועורר את שדה הקרב על המפרסמים עם הגעתו השבוע לפער קטן מזה שנים מתוכנית הבוקר של קשת. כך זה קרה

האופי החייכני וההגשה הנעימה של תכניות הבוקר בערוצים 10 ו-2 מסתירים מאחוריהם שדה קרב של ממש, ובתקופה האחרונה הזירה רק הולכת ומתחממת. המגמה בשנה האחרונה ברורה: ערוץ 10, באמצעות צמד המגישים אורלי וגיא, חוזר להיות שחקן משמעותי בזירה שעד לפני שנתיים היה נעדר ממנה כמעט לחלוטין. זכיינית ערוץ 2 קשת, ש"יום חדש" שלה הפסידה ברצועה ל"העולם הבוקר" של רשת בלבד – היא המתחרה העיקרית שנפגעת כיום מההתחזקות ההדרגתית והעקבית של המתחרים בערוץ 10. הפערים עדיין גדולים, אבל המגמה ברורה.

רצועת הבוקר של ערוץ 10 נחשבה בעבר ל"בית קברות לרייטינג". עד לפני שנה וחצי נראה היה כי בערוץ ויתרו על רצועת הבוקר אשר מאז 2006, עת עזב אותה אברי גלעד וערק למתחרים ברשת שם הוא נמצא עד היום, היא שמרה לצד נתונים מזעריים של בין 1.6% צפייה ל-2.7% גם על חוסר יציבות הגשתי. על כסאות המגישים עברו קובי מידן, אפרת רייטן, חיים אתגר, טלי מורנו, עדן הראל, הדס סיני, סיוון כהן ונעמה אייזנבוך – אבל הרייטינג נותר מזערי והכימיה הנכונה לא נמצאה. הסיבה, כך ידעו בערוץ, נעוצה בהגשה. היו אלה מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי וסמנכ"ל התוכן קרני זיו שהגו את הפורמט שהחזיר את הערוץ למשחק: מגישים שהם גם זוג בחיים וגם זוג לעשייה העיתונאית: אורלי וגיא. על עריכת התכנית הופקדה מי שהייתה ראש תחום האקטואליה של המתחרים ב"רשת", עליזה אריה-ארנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצועת הבוקר של ערוץ 10 נחשבה בעבר ל"בית קברות לרייטינג". אורלי וגיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יום חדש" עם תחלופת מנחים גבוהה בתקופה קצרה

אורלי וילנאי וגיא מרוז קיבלו לידיהם את רצועת הבוקר בפברואר 2011 והנתונים החלו מיד לטפס. את גרף העלייה העקבי, שתוך חצי שנה הציב את הרצועה על ממוצע של 3.3%, ראו גם בקשת – שם נאלצו להתמודד עם פרישתה של טלי מורנו ודן שילון שנחשבו לצמד מוצלח ולהחליף אותם ביואב לימור ודליה מזור. השניים, יוצאי רשות השידור, הצליחו אמנם להביא את התכנית לשיא של 9.2%, אבל ממוצע הרייטינג, אם לבחון לפי החודש האחרון לעומת השנה הקודמת – יורד. בחודש מאי הציגה "יום חדש" ממוצע של 5.8% לעומת 7.2% בשנה הקודמת. בתקופה הזו עלה הרייטינג של אורלי וגיא מ-2.6% ל-4.1%. הרבעון השני של 2102 היה הנמוך ביותר מבין ארבעת האחרונים עם ממוצע של 6.2% - ל"אורלי וגיא" אחריות ישירה לכך. השבוע השניים ממש נשפו בעורפם של המתחרים עם פער של 0.4% בלבד בין ממוצעי התכנית.

זה המקום להזכיר כי בעוד תכניתם של אורלי וגיא נמדדת במשך שעתיים, 7:00 עד 9:00, ל"יום חדש" שעה שלישית נוספת הנחשבת לחלשה יותר ויש לכך השפעה על המדידה. המצב עומד להשתנות בקרוב כאשר קשת תקצר אותה בשעה ותפנה את השעה השלישית לתכנית חדשה של דנה רון, מודחת "האח הגדול". מאז עלתה "יום חדש" של קשת לאוויר ב-2006 עברו באולפניה מלבד לימור ומזור גם גידי גוב, שירי ארצי, סיוון רהב-מאיר, רבקה מיכאלי, אפרת רייטן, יורם בינור, לינוי בר-גפן, אורן וייגנפלד, דרור גלוברמן, דן שילון וטלי מורנו – ושמעות עיקשות מספרות כי בצל הירידה בנתונים "יום חדש" צפויה להציג, שוב, מנחים חדשים. בקשת הכחישו, ועדיין מכחישים, אבל חוסר שביעות הרצון בזכיינית ברור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנפגעים העיקריים. מזור ולימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

34% לאורלי וגיא מול 23% לדליה ויואב

"במשך שנים תוכנית הבוקר בערוץ 10 באמת הייתה סוג של בית קברות שאף אחד לא ייחס לה חשיבות ונתח הצפייה שלנו ברצועה הזו היה מזערי – הכי נמוך מכל רצועות השידור על פני היום", אומר גורם בערוץ 10. "לפני קצת יותר משנה וחצי התקבלה החלטה שצריך לשפר את האטרקטיביות שלנו ברצועה הזו בעיקר משום שבנתח צפייה של 10% אנחנו למעשה מאפשרים לערוץ 2 לקבל את כל הפרסום שקיים בשעות הללו. אורלי וגיא קיבלו לידיהם את תוכנית הבוקר והביאו את האנרגיות, האכפתיות והמקצוענות שלהם לבוקר", אומר הגורם ומוסיף: "אחת הסיבות לבחירה בהם הייתה משום שבמחקר שנערך נמצא שאחד המרכיבים שהכי חשובים לצופים בתוכניות הבוקר הוא הכימיה שבין המנחים".

ומחקרים שנערכו עבור הערוץ מחדדים את מה שבבית הוורד כבר יודעים – את הקושי העיקרי שבביסוס רצועת בוקר, הכימיה בין המגישים, הם כבר פיצחו. סקר שערכה חברת "מחקרי הגל החדש" בסוף ינואר השנה הראה כי השליטה של "רשת" לא מעורערת עם 40% שענו כי הם צופים ב"העולם הבוקר" של רשת – אולם יותר אנשים, 34%, מעדיפים את אורלי וגיא מאשר את דליה מזור ויואב לימור אותם ציינו 23% כמועדפים עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוועדה למדרוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתח צפייה של 38% שהולך היום לערוץ 10

לפי גרף העלייה העקבי וההגשה הזוגית המוצלחת והאהודה, ברור שאורלי וגיא לא הולכים לשום מקום. בזמן שעל "יום חדש" מתקבלות תלונות על אייטמים שמקדמים את "אייל גולן קורא לך" או הקדשה של כמחצית מהתכנית לקידום "מאסטר שף" – מהלכים שעלו לזכיינית בהערות מצד הרשות המפקחת ופתיחה בהליך הפרה – "אורלי וגיא" קיבלו את אות ההוקרה "כד החלב" על מצוינות עיתונאית, עיתונאות פעילה בתחום החברתי ותרומה לחברה. חשוב לזכור שלצד התרומה לחברה, הצלחתם מביאה לערוץ 10 גם תרומה כלכלית: לפי נתוני יפעת בקרת פרסום היקף ההכנסות מתוכניות הבוקר של הזכייניות מגיע לכ-25 מיליון שקלים בחודש. נתח צפייה של 38% שהולך היום לערוץ 10, והיד עוד נטויה, מסב למתחרים גם נזקים כלכליים.

רגע לפני שהם משלימים את מהלך הכפלת הרייטינג של הרצועה מסמנים אורלי וילנאי וגיא מרוז עם תכניתם נקודת אופטימיות נוספת באנדרדוג של ערוץ 10: הבחירה בתוכן חברתי על פני תוכן שיווקי – התבררה כנכונה.

בקשת, רשת וערוץ 10 בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully