וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”עובדי הרשות לא יפגעו כתוצאה מהמיזוג”

2.7.2012 / 18:55

"ברית המועצות" שוב על הפרק: בדיון סוער ברשות השנייה בהשתתפות כחלון, הצהיר שר התקשורת כי בכוונתו להעביר את החוק עוד במושב הכנסת הקרוב

תזכיר החוק שהפיץ משרד התקשורת לקראת מיזוג בין הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לבין מועצת הכבלים והלוויין עמד היום (שני) במרכזו של דיון סוער שנערך ברשות השנייה בנוכחותו של שר התקשורת משה כחלון. ברשות מתנגדים בחריפות לתזכיר במתכונתו הנוכחית, שכן הוא קובע כי הגוף שיפקח על שידורי הטלוויזיה בישראל יהיה גוף ממשלתי, זאת בניגוד למצב כיום בו הרשות המפקחת על שידורי ערוץ 2 ו-10 הינה גוף סטטוטורי עצמאי, ומועצת הכבלים והלוויין המפקחת על yes ועל HOT היא גוף ממשלתי.

כחלון הדגיש בדבריו כי עובדי הרשות השנייה ומעמדם לא ייפגע כתוצאה מהמיזוג. "כחלון אמר כי בכוונתו להעביר את החוק עוד במושב הכנסת הקרוב", מספר לוואלה! ברנז'ה גורם שנכח בדיון. "במועצה מתנגדים לכך שכן מדובר בפתח להשפעות פוליטיות וממשלתיות בפיקוח על ערוצי הטלוויזיה והרדיו". התזכיר של משרד התקשורת יעלה לדיון נוסף במועצה בשבוע הבא, והיא תדון בהשלכותיו על פעילותם בתחום הפיקוח על השידורים.

במועצה ביקשו מהשר התייחסות למצבו של ערוץ 10, אולם הוא סרב להתייחס ואמר כי בנושא זה "יש לפנות לבעלי המניות של הערוץ, שכן הם אחראים למצבו". כזכור, וועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה פנתה לאחרונה לשר האוצר שטייניץ וביקשה את התערבותו בנושא, ודחקה בו למצוא פתרון חקיקתי שימנע את סגירתו של הערוץ. שטייניץ טרם הגיב לפנייה.

בערוץ 10 מסרו בעקבות הדיון כי "שר התקשורת מקדם בנחישות ובעקביות את הפלורליזם והתחרות בכל ענפי התקשורת, כפי שמתבטא בשורת הרפורמות שהוביל, וכפי שמתבטא בתזכיר החוק לאיחוד הרגולציה בענף הטלוויזיה". בערוץ התייחסו לעניין חובם למדינה בגין דמי זיכיון, חוב העומד על סך של 60 מיליון שקלים אותו עליהם לפרוע עד לסוף השנה, ומסרו: "לאחר שמשרד התקשורת הצהיר בתזכיר החוק כי אין כל צורך בדמי הזיכיון הנגבים מזכייני הטלוויזיה המסחרית, אנו משוכנעים כי תימצא הדרך לגיבוש פתרון לסוגיית חובות עבר של הזכייניות בגין דמי הזיכיון, בהתאם להמלצות הדרגים המקצועיים, ובכדי לאפשר את יישום רפורמת הרישיונות".

ממועצת הרשות השנייה נמסר כי "המועצה הדגישה את הערך הרב שיש להבטחת עצמאותו המקצועית והמוסדית של הגוף שיוקם ואי תלותו במנגנון ממשלתי וזאת לאור תפקידו להבטיח את חופש הביטוי והפלורליזם בשידורים, לעודד את היצירה המקומית, להבטיח את האתיקה בשידורים ואת עצמאות שידורי החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully