וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיוס? סבב פגישות בין שוקן לדנקנר על רקע חרם הפרסום

8.7.2012 / 13:10

מו"ל הארץ עמוס שוקן אישר היום לוואלה! ברנז'ה כי הוא "מנצל כל הזדמנות כדי להיפגש עם נוחי דנקנר, ולשכנעו שחרם הפרסום של קבוצת איי. די. בי. הוא טעות ואינו ראוי"

מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן, ויו"ר קבוצת איי. די. בי. ומו"ל מעריב נוחי דנקנר, ערכו לאחרונה פגישה ביניהם על רקע חרם הפרסום של קבוצת איי. די. בי. על קבוצת הארץ, כך מפרסם אתר News1. למרות שבקבוצה הכחישו בעבר כי חרם כזה מתקיים, מאז שנת 2009 חלה ירידה בהיקף הפרסום של חברות הבת של הקבוצה בעיתון בהן "סלקום", "כלל" ו"שופרסל".

מו"ל קבוצת הארץ עמוס שוקן מסר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי "אכן מתחילת 2009 אני מנצל כל הזדמנות כדי להיפגש עם נוחי ולשכנעו שחרם הפרסום של קבוצת איי. די. בי. על קבוצת הארץ הוא טעות ואינו ראוי. השיחות אתו תמיד מעניינות, אך בינתיים אין תוצאות". שוקן אישר כי פגישה דומה התקיימה גם לאחרונה.

חרם מודעות על הארץ מקיים גם בנק הפועלים מאז שנת 2008, אז כיהן בראשות הדירקטוריון שלו אחיינו של נוחי דנקנר, דני דנקנר. האחרון טען כי הסיקור של העיתון "דה מרקר" את פרשת המפקח על הבנקים נגד הפועלים – היה מוטה נגד הבנק. עם פרישתו של דני דנקנר מראשות הדירקטוריון לקראת סוף 2009, הפסיק חרם המודעות וכיום מפרסם הבנק בהארץ.

"לכולם ברור שהוא ישתמש בעיתון כדי להציג את ראיית עולמו"

מאז ביצע נוחי דנקנר את רכישת מעריב הותקף עיתונו לא פעם על ידי עיתוניו של שוקן – בעיקר על ידי "דה –מרקר". העיתון הכלכלי כינה את רכישתו של דנקנר את העיתון "פוגעת בדמוקרטיה" וכינה את העיתון "נוחיתון" על רקע אופן הסיקור, או ההימנעות מסיקור, מעסקיו של יו"ר הקבוצה. לפי הפרסומים בעיתוני קבוצת הארץ – הרכישה נועדה לשרת את הנצחת הריכוזיות במשק הישראלי. "לכולם ברור שהוא ישתמש בעיתון כדי להציג את ראיית עולמו" כתב על דנקנר איתן אבריאל, עורך אתר "דה מרקר".

מעל דפי מעריב הותקפה קבוצת הארץ בחזרה. הפובליציסט הבכיר בן-דרור ימיני כינה מעל דפי העיתון את ההתנהלות "קמפיין נבזי שניהל עיתון הארץ נגד מעריב, קמפיין שכולו צביעות". האיבה הבין המו"לים ירדה גם לפסים אישיים: במעריב הבליטו ידיעה על כך שרוני שוקן, בנו של עמוס שוקן הורשע בנהיגה בשכרות, שבועיים אחרי שבעיתון הארץ הבליטו ידיעה שלילית על בנו של נוחי דנקנר, עומר דנקנר, שנחקר במשטרה בחשד כי הימר באתר ההימורים. בעקבות הידיעה, שפורסמה בעמודו הראשי של העיתון, פנה שוקן לדנקנר והתנצל בפניו על הפרסום. לפני מספר שבועות ביטל מעריב את המנויים של עובדיו לעיתון הארץ.

תגובת קבוצת איי. די. בי. לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully