וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי סיני פרשה מהדיון על לפיד וידיעות אחרונות; הדיון יידחה

8.7.2012 / 14:50

מהדיון במועצת העיתונות נעדר גם יאיר לפיד בעצמו. גורם המעורה בפרטים לוואלה! ברנז'ה: "הסיבה לפרישתה של סיני היא טור שפרסמה ובו תקפה את החלטתו לעבור לפוליטיקה"

העיתונאית רותי סיני פרשה מהדיון בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, אשר דן בימים אלה בתלונה נגד המשך פרסום טורו של יאיר לפיד בעיתון ידיעות אחרונות. הצוות שהתכנס, בראשות השופטת רות שטרנברג-אליעז ובו חבר גם עו"ד עודד לבינסון מגלי צה"ל, אמור היה לפרסם את החלטתו בימים הקרובים – אולם בשל פרישתה של סיני ההחלטה צפויה להתעכב. בימים הקרובים תודיע מועצת העיתונות על זהות מחליפה של סיני ותפרסם את החלטתה.

הדיון בתלונה התקיים ביום חמישי האחרון, ונציגי עיתון ידיעות אחרונות נעדרו ממנו. גם יאיר לפיד, שלא הגיב לתלונה – נעדר מהדיון בבית הדין. גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי הסיבה לפרישתה של סיני היא טור שפרסמה באתר "מאקו" לפני כחצי שנה ובו תקפה את החלטתו לעבור לפוליטיקה. בשל פרסום הטור, נוצר חשש כי דעתה של סיני בעניין המשך עבודתו של לפיד בידיעות אחרונות לא תתקבל כנטולת פניות ועל כן היא פסלה עצמה מלדון בעניינו.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, למועצת העיתונות הוגשה תלונה בדרישה להפסיק את פרסום הטור של לפיד בעיתון שכן הוא מהווה, כך לפי התלונה, עבירה על כמה מסעיפי תקנון האתיקה. את התלונה הגיש עו"ד פיני פישלר, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר המועצה המייעצת של תנועת אומ"ץ. פישלר טוען בפרסומו של לפיד את הטור ישנם כמה עבירות על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ודורש מבית הדין לאתיקה להורות על הפסקת פרסומו.

"בהתנהגותו זו של מר יאיר לפיד יש משום, לכאורה, שינוי ממשי בהגדרת 'עיתונאי' אותה הכרנו עד כה", כתב עו"ד פישלר בתלונתו. "לא עוד סיקור, לא עוד דיווח, לא עוד תחקיר, לא עוד הבעת דעה אלא תעמולה, שתדלנות ממש וגיוס קולות למפלגה פוליטית בקרב קהל קוראי עיתון "ידיעות אחרונות" באמצעות פרסום הטור בעיתון – וזאת למטרה אישית". עו"ד פישלר דורש מבית הדין לבחון את מה שהוא מכנה "עבירה אתית, לכאורה, מצד עיתונאי שזנח או שמא לא זנח את מקצועו, הקים בה בעת מפלגה פוליטית בישראל, הכריז קבל עם ועולם כי ירוץ הוא לבחירות הבאות וככזה גם מקבל "טור" קבוע בעיתון בשכר מלא".

פיני פישלר מסר בתגובה לידיעה: "נמסר לי, יום אחרי הדיון, כי בתום הדיון פסלה עצמה הגב' רותי סיני מלשבת בהרכב. עד לרגע זה לא נמסר לידיעתי עילת הפסילה וברור כי חובתה לפרט ולנמק על כך. דרשתי זאת מההרכב ואני ממתין לקבל את ההנמקה בימים הקרובים. יודגש: תמוה בעיני מדוע "נולדה" וקמה עילת פסילה ר ק אחרי הדיון ולא מייד בתחילתו.
באשר לאי התייצבותו של מר יאיר לפיד לדיון ובהיעדר כתב הגנה הימנו = אמרתי מייד בפתיח לדיון – בקטע הפרוצדוראלי - את דברי לפרוטוקול – דברים המדברים בעדם - ואני מניח כי ההרכב הנכבד יאמר דברו בפסק הדין - גם לעניין זה".

רותי סיני סירבה להתייחס לידיעה. ממועצת העיתונות אישרו את הפרטים, ומסרו כי מחליף לסיני ימונה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully