וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הלא יצא לדרך: "הערוץ יהיה מדורת השבט של הציבור הערבי"

הערוץ הערבי המסחרי הראשון יצא לדרך בהשקה חגיגית: "זה הערוץ היחיד שמטפל באוכלוסייה של מיליון וחצי אנשים"

הערוץ הערבי המסחרי הראשון בישראל, ערוץ ה?ל?א, השיק היום (שלישי) את לוח השידורים המלא שלו ויצא למעשה לדרך לאחר חודשים רבים של עיכובים. ערוץ הלא משודר באפיק 30 בחברות הכבלים והלוויין והוא צפוי לעלות גם בעידן פלוס, חלק מחמשת הערוצים הייעודיים שמשרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין החליטו על הקמתם עוד בשנות ה-90.

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר עם השקת לוח המשדרים אמר יו"ר הערוץ זיאד עומרי כי הוא מקווה שהקמת תביא לניפוץ דעות הקדומות על ערבים: "אנחנו בסוג של שליחות שבה נביא לידי ביטוי את כל מה שאמיתי ואותנטי בחברה הערבית במדינה. ערוץ הלא הוא הראי האמיתי של החברה הערבית בישראל ואנו מקווים שבאמצעותו יישברו מחסומי התרבות ויתנפצו הדעות הקדומות. זו הפעם הראשונה שבה לציבור הערבי ניתנת הזדמנות לבטא את עצמו בכל הרמות – תרבות, כלכלה ופוליטיקה".

לוח השידורים של הערוץ כולל מספר רב של הפקות מקור למגזר הערבי, בהשקעה המוערכת ב- 16 מיליון שקלים. בין המפרסמים אשר רכשו מדיה מהערוץ החדש נמצאות החברות בזק, איקאה, אורביט, לשכת הפרסום הממשלתית, רשת סופר פארם ומחסני תאורה.

בהתייחס לפוטנציאל המסחרי של הערוץ אמר לוואלה! ברנז'ה ג'וזף אטרש, מנכ"ל הערוץ: "זה מחולק לשני חלקים: המקום של 'כאן ועכשיו' שזה עוגת הפרסום הקיימת שהיא בין 70-100 מיליון שקל. ויש עוגת פרסום טלוויזיונית שהיא בערך 1.3 מיליארד שקל. אנו רואים את עצמנו כערוץ פרסומי שהוא חלק מעוגת הפרסום. אם עולה קמפיין בערוץ 2, 10, 24 - הוא צריך לעלות גם אצלנו. המפרסמים צריכים לחשוף את המוצר שלהם ל-20 אחוז מהאוכלוסייה".

מה ייחודו של הערוץ?

"במילה אחת - מקומיות. זה הערוץ היחידי שמטפל באוכלוסייה של מיליון וחצי אנשים. אין אף ערוץ כיום שמטפל בנו, אנחנו נמצאים בוואקום תקשורתי. כל יתר הערוצים בישראל פונים מן הסתם למיינסטרים, דהיינו ליהודים דוברי עברית, וגם הערוצים בעולם הערבי פסחו עלינו משום שהם מטפלים בנו רק בזווית הצרה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לא עוסקים בחינוך שלנו, בבריאות שלנו, בילדים שלנו, באנשי העסקים שלנו, בהצלחות שלנו, בתיאטראות שלנו. אין מדיה שמדברת אלינו. אין מקום אפילו לפוליטיקאים שלנו לדבר על נושאים יומיומיים. הערוץ הזה יהיה מדורת השבט של הציבור הערבי. חוזקתו העיקרית היא המקומיות".

"לוח השידורים של הלא יצירתי ומגוון", הוא הוסיף. "אנו שמחים להציג תוכניות מושקעות מאוד אשר נותנות מענה לכל תחומי העניין של המשפחה הערבית המודרנית. התוכניות מכבדות את הציבור הערבי בישראל, הן רלבנטיות לתחומי העניין שלו ומייצגות את הערבי העכשווי על ערכיו". בין הבעלים בערוץ נמצאים זכיינית ערוץ 2 "רשת" חברת "ענני תקשורת" חברת הפרסום SECTORS ואנשי עסקים ערבים כבסאם ג'אבר הבעלים של קבוצת "פנורמה", ואיש העסקים זיאד עומרי שמשמש גם כיו"ר הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ הלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully