וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום" משיב אש: ב'ידיעות' מצנזרים באורח קבע

17.7.2012 / 12:23

בעיתון מגיבים לביקורת על ההחלטה למחוק את האשמותיו של משה סילמן נגד ראש הממשלה ושר האוצר, ומגלגלים את הכדור למגרש של המתחרים: "לא מפרסמים האשמה ללא תגובה"

יומיים אחרי הביקורת הקשה שספג "ישראל היום" בעקבות ההחלטה למחוק מתצלום מכתבו של משה סילמן את שמותיהם של ראש הממשלה ושר האוצר – ובעיתון משיבים היום אש וממקדים אותה במתחרה "ידיעות אחרונות" והביקורת שהציג על המהלך.

בטור דעה שפרסם היום ב"ישראל היום" הסביר העורך הבכיר גונן גינת את החלטת עיתונו לצנזר את שמותיהם של בנימין נתניהו ויובל שטייניץ מהמכתב, ותוך כדי תקף את 'ידיעות' והאופן בו הוא מסקר את הזירה הפוליטית. "ב'ידיעות אחרונות' מצנזרים באורח קבע ידיעות שלא נוחות ליקיריו. ב'ידיעות אחרונות' יושב נוני מוזס, ולאחר שאיבד את מעמדו כעיתון של המדינה ואת השליטה במדינה, עושה שימוש בעיתונו כדי להפוך את הגלגל. רוח גבית לאולמרט, ללבני, ללפיד, לרמון, ושוב לאולמרט - השיטה ברורה, מוכרת, ידועה", כתב גינת.

עוד הוסיף גינת כי "מאז הקמתו של 'ישראל היום' הוא 'לא היה קיים' עבור העיתון המתחרה. אבל אתמול, בפעם הראשונה, נשבר ב'ידיעות אחרונות הטאבו ושמו של 'ישראל היום' הופיע שם".

גינת הסביר את הבחירה של "ישראל היום" שלא להציג את שמות הפוליטיקאים במכתב כנובעת מ"הכלל האתי הבסיסי שאומר שלא מפרסמים האשמה ללא תגובתו של המואשם". גינת האשים את "ידיעות אחרונות" בכך שפעלו שלא כשורה כשהחליטו לפרסם את האשמותיו של סילמן נגד ראש הממשלה ושר האוצר – מבלי לתת להם את זכות התגובה.

"'ישראל היום' סבר שאם לא מפרסמים שמות של מי שאי אפשר לקבל ממנו תגובה בשעת לילה מאוחרת - אזי דין אחד לכולם. כל השמות של מי שסילמן האשים בכך שהגיע למצבו - ללא יוצא מן הכלל - לא פורסמו. לא צנזור, ולא טיוח. דיווח עובדתי", כתב גינת. "'ידיעות אחרונות' ועימו עוד כמה כלי תקשורת ואתרים, ניסו למנף את הסיפור לטענות נגד "ישראל היום. צר לנו על כך", סיים גינת את טורו.

תגובת "ידיעות אחרונות" לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully