וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות: אין פסול בכך שעיתונאים יכתבו נאומים

17.7.2012 / 16:50

המועצה דחתה את הטענות לפיהן עיסוקם של אורי אליצור ודרור אידר בכתיבת נאומים הוא הפרה של תקנון האתיקה: "אין פסול בכך שאנשי הרוח יעשירו בשפתם את שרוצים המנהיגים"

מועצת העיתונות דחתה את התלונות לפיהן עיתונאים העוסקים בכתיבת נאומים עבור ראש הממשלה עוברים על תקנון האתיקה העיתונאית. במועצה אף הוסיפו שמניעת קשר כזה "עלולה להוות פגיעה בלתי סבירה בחופש העיסוק והביטוי של העיתונאים".

המכתב שנשלח על ידי אריק בכר, מזכ"ל מועצת העיתונות, מתייחס לטענות שהועלו ביחס לאורי אליצור, עורך המשנה של "מקור ראשון" ודרור אידר, פובליציסט ב"ישראל היום", על כך שעיסוקם של השניים בכתיבת נאומים עבור ראש הממשלה ומשרדי ממשלה נוספים מהווה הפרה של תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.

במכתבו כתב בכר כי "המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות בישראל מצא לנכון לדחות את התלונה". בכר אף רמז שמעשיהם של אליצור ואידר אינם יוצאי דופן וכי "אכן קיים נוהג של פניות מטעם אישים או אורגנים בכירים של הרשות המבצעת לאנשי רוח כדי שיסייעו בידם בכתיבת נאומים חשובים".

"בניגוד לטענות שהושמעו בעבר מטעם מועצת העיתונות, אין פסול בכך שאנשי הרוח יעשירו בשפתם את שרוצים מנהיגי הציבור להביא בפני הציבור", כתבו במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully