וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין שומרים למפגינים הבוקר מול ”קול ישראל”

22.7.2012 / 9:20

המפגינים, בהם פעילים חברתיים ועיתונאים, הצליחו לחדור למתחם רשות השידור בתל אביב וניסו להיכנס לאולפן הרדיו, זאת על רקע ההחלטה להציב מגיש אורח לצד קרן נויבך

אבי כהן

(צילום: אבי כהן)

כעשרים מפגינים התקהלו הבוקר (ראשון) מול מתחם רשות השידור בתל אביב והפגינו נגד ההחלטה להציב שדרן מתחלף לצד קרן נויבך בתכניתה "סדר יום" ברשת ב' – זאת על מנת "לאזן" מבחינה פוליטית את אופי התכנית. הבוקר שידר את התכנית לצד נויבך מנחם בן, ועם כניסתו למתחם התכנית התעמתו איתו המפגינים.

המפגינים, בהם פעילים חברתיים ועיתונאים, הצליחו לחדור למתחם הרשות וניסו להיכנס לאולפן הרדיו של קול ישראל. במקום התפתח עימות עם השומרים, שחסמו בגופם את כניסת המפגינים לבניין האולפנים וניסו ולהוציא אותם החוצה מהמתחם.

עם הגיעו של מנחם בן למתחם התפתח עימות מילולי בינו לבין המפגינים, שניסו לשכנע אותו לא לעלות לשידור. המפגינים הטיחו בו כי הוא "נותן יד למהלך דיקטטורי" ואמרו לו ש"משתמשים בך ככלי". בן ניסה להגיב לדברי המפגינים ואמר להם: "אני אדם שלא נשלט על ידי אף אחד, אני לא יכול להגיד משהו שאני לא מאמין בו באופן מוחלט. אני מקווה שזה יוסיף לעניין בתכנית".

בן סירב לענות לשאלת המפגינים מי הציע לו להצטרף לתכנית, ואמר: "אפשר היה מבחינת ועדי רשות השידור להוריד את זה, קרן יכולה הייתה להגיד לי שהיא לא רוצה. אם היו אומרים לי שמצרפים אליי מישהו שמוצא חן בעיני הייתי שמח. חס וחלילה שקרן תפרוש בגלל זה, אני לא שמעתי ממנה שום מחאה על כך".

"אני רגיל להסתערויות, אבל המחשבה שלכם שלא חשבתי מראש על העניין היא נאיבית", אמר בן. לאחד המפגינים אמר: "כשאתה קורא לזה שיתוף פעולה עם השלטון אתה מוציא עליי דעה, כי אני ההפך ממשתפי פעולה עם השלטון. להביא איש חתרן כמוני לתכנית כלשהי ושתעמוד כאן חבורה של אנשים שתגיד לי שאני משתף פעולה עם השלטון – זו בדיחה".

"כל בר-דעת מבין שהמטרה כאן היא לפגוע בקרן"

החלטת רשות השידור עוררה במהלך סוף השבוע סערה, כאשר הטענה הרווחת כי ברשות השידור מנסים להביא למעשה להדחתה של נויבך מהתכנית הפופולרית, כיוון שדעותיה אינן מתיישבות עם אלה של ההנהלה. יש שטענו כי ההוראה ניתנה "מלמעלה", כלומר, מלשכת ראש הממשלה – וכי לא מדובר בהחלטה של מנהל הרדיו מיקי מירו כפי שנטען בהנהלת רשות השידור. עיתונאי ברשות השידור אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי הוכחה לכך שמדובר ב"הנחתה" היא העובדה כי לא נעשו 'טסטים' לקראת השינוי בפורמט התכנית כנהוג במקרים כאלה.

לצדה של נויבך התייצבו גם עיתונאי רשות השידור, והאגודה המייצגת אותם פנתה אמש למנהל הרדיו בנושא. מנכ"ל האגודה דני זקן כתב למנהל הרדיו מירו: "מדוע החלטת להנחית עליה, בניגוד לרצונה, ללא התייעצות ותוך גילוי חוסר רגישות והבנה, מראיינים שותפים, ובראשם אדם הידוע בהתבטאויות ודעות שאוזן הציבור לא יכולה לסבול? כל בר-דעת מבין שהמטרה כאן היא לפגוע בקרן, להמאיס עליה את השידור, אולי בתקווה שתתייאש ותלך".

מרשות השידור נמסר בתגובה לאירועים הבוקר: "מצער שאנשים המדברים בשם הפלורליזם חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה, אינם מסוגלים לקבל דעות ועמדות השונות
מאלו שלהם. רשת ב' תמשיך לתת ביטוי למגוון הדעות בחברה הישראלית תוך שמירה על האיזון בשידורים. הנהלת הרשות מחויבת לקוד האתי שנקרא מסמך נקדי ופועלת על פיו".

דעה: רשות השידור נגד קרן נויבך - ציניות מוחלטת על חשבון משלם המיסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully