וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל התלונן על "כלכליסט": הפר אמברגו

22.7.2012 / 17:17

על פי התלונה אשר הוגשה למועצת העיתונות, כל כלי התקשורת שמרו על הוראת הבנק שלא לפרסם את דו"ח התחרותיות, מלבד "כלכליסט" שהציב את הידיעה בשער העיתון המודפס של יום שני

בנק ישראל הגיש בשבוע שעבר תלונה למועצת העיתונות כנגד עיתון "כלכליסט", זאת בטענה כי הוא הפר אמברגו שהטיל הבנק ובכך גם "הפר את כללי האתיקה העיתונאית". התלונה מתייחסת לדו"ח הביניים של הצוות לבחינת הגברת התחרותיות בבנקים בראשות המפקח על הבנקים, דודו זקן, אשר נשלחה לכלל מערכות העיתונים הכלכליים והותרה לפרסום רק ב-12.00 בצהריים ביום שני.

על פי התלונה, כל כלי התקשורת שמרו על הוראת הבנק, מלבד "כלכליסט" שהציב את הידיעה עיתון המודפס של יום שני - בשער העיתון.

"בנק ישראל מקפיד להפיץ דו"חות ארוכים ומורכבים לכלי התקשורת תוך שימוש באמברגו, מתוך אמונה שהדבר מאפשר סיקור מעמיק, מקצועי ואמין של החומרים שאנחנו מפרסמים. השימוש בכלי זה תלוי ביחסי האמון שלנו עם כלי התקשורת השונים, ובאתיקה המקצועית של אותם כלי תקשורת. האמון הזה נפגע לאור האופן בו בחר 'כלכליסט' להתנהל", כתב יוסי ד"ר יוסי סעדון, דובר בנק ישראל, אשר הגיש את התלונה. סעדון אף ציין כי ב"כלכליסט" מודעים לסוגיית האמברגו, שכן הם צייתו לו בפעמים קודמות.

סעדון אף ציין כי "מעבר לפגיעה הנקודתית בבנק ישראל בשל הפרת האמברגו על ידי 'כלכליסט', אני חושש מפגיעה חמורה בכלי החשוב שנקרא 'אמברגו'. בעיני, כלי האמברגו חשוב ביותר לקיומה של תקשורת כלכלית (וכמובן גם כללית) טובה. לא ניתן לצפות לסיקור כלכלי איכותי בתוך 5 דקות לאחר הפצת דוח כלכלי מורכב בעובי של מאות עמודים. לטובת התקשורת הכלכלית בישראל, בכוונתי לעשות ככל יכולתי כדי לשמר את הכלי הזה".

טרם התקבלה תגובת "כלכליסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully