וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באוצר סבורים שאת המשאבים עדיף להפנות לחלומות בהוליווד"

26.7.2012 / 11:34

מנכ”ל ערוץ 10 תוקף בחריפות את החלטת משרד האוצר להקצות 60 מיליוני שקלים, כדי למשוך מפיקים זרים להפיק בישראל: ”כנראה הגיעו למסקנה שעדיף להרוג את הציפור שביד”

בערוץ 10 תוקפים בחריפות את החלטת משרד האוצר להקצות 60 מיליוני שקלים כדי למשוך מפיקים זרים להפיק בישראל. כזכור, אתמול נודע כי משרדי האוצר והתמ"ת ישקיעו סכום של 60 מיליון שקל בתכנית שמטרתה לעודד הפקות קולנוע וטלוויזיה זרות לצלם בישראל. לפי הסיכום שנערך מול איגוד המפיקים, המדינה תחזיר למפיקים הזרים עד רבע מהוצאותיהם הכספיות בישראל, אם יעמדו בתנאי סף של נאותות הפקה, כלומר, סכום השקעה מינימלי.

יואב הלדמן, מנכ"ל ערוץ 10, התייחס היום להחלטה ואמר: "משרד התמ"ת עושה את עבודתו נאמנה וביוזמה הזו הוא מצביע על החשיבות הגדולה שיש לענף התוכן הישראלי. אני מבקש להזכיר שענף הטלוויזיה הישראלי וענף ההפקה המקומי, שמגלגלים מאות מיליוני שקלים בשנה, פשוט עומדים בפני קריסה וסכנה ברורה מרחפת בימים אלו על מקום פרנסתם של אלפי משפחות. אנחנו מבינים שבמשרד האוצר ישבו ועשו ניתוח כלכלי מעמיק, וגילו שמבחינה כלכלית עדיף למדינת ישראל לא לחזק ולהציל תעשייה שמזרימה באופן קבוע כל שנה מאות מיליוני שקלים לשוק ההפקות, ובמקום זה להפנות את המשאבים הציבוריים לחלומות הוליוודיים. באוצר כנראה הגיעו למסקנה שעדיף להרוג את הציפור שביד, ועם הכסף לקנות רשת כדי לנסות לתפוס ציפורים מהעץ".

בכיר בערוץ 10 הוסיף: "תעשיית הטלוויזיה הישראלית היא הרי הלחם והגבינה של כל מי שעוסק בתחום – צלמים, אנשי סאונד, עורכי וידאו, מפיקים, יוצרים, תסריטאים, בימאים ושחקנים – תעשיית הטלוויזיה היא מטה לחמם הקבוע והיציב של אלפים שעוסקים בתחום. זה פשוט תמוה למה האוצר חושב שעדיף להשקיע בחמאה הוליוודית לפני שבכלל יש לחם וגבינה פה בישראל. כמה סימבולי שהאוצר מתנגד לפריסת חוב של 60 מיליון שקל, אבל מוצא 60 מיליון שקל כדי לפתות מפיק מהוליווד. כמה עצוב שבמקום לפרוס חוב של 60 מיליון שקל לערוץ 10 ולהציל הפקות במאות מילונים בשנה, האוצר מעדיף לתת את הכסף למישהו בחו"ל".

"ההוצאה השנתית לשידור בערוץ 10 לבדו היא כ-300 מיליון שקל בשנה, וזו הוצאה שמממנת באופן ישיר את העסקתם של אלפי אנשי מקצוע בענף הטלוויזיה וההפקה. אנחנו שואלים למה באוצר חוסמים בגופם כבר שנה שלמה כל אפשרות להסדר חובות עם זכיינות הטלוויזיה המסחרית? אנחנו שואלים למה באוצר מעדיפים שזכייניות ישראליות שמשקיעות כל כך הרבה כל שנה יקרסו, אבל מעדיפים לתת המון כסף כדי שמישהו מהוליווד אולי יבוא להפיק פה סרט פעם בכמה שנים? מאיפה באה האג'נדה הזו שעדיף להשקיע במישהו שאולי יסכים לבוא מחו"ל במקום להציל ולחזק את מה שכבר קורה פה אצלנו?" הוסיף הבכיר.

"אין לנו בעיה עם היוזמה של התמ"ת", אומרים בערוץ 10, "היוזמה מבורכת. כל צעד שעושים שיכול לתמוך בענף ההפקות המקומי הוא צעד חשוב. מצד אחד זה מעודד לראות שמשרד ממשלתי מבין היטב את החשיבות שיש לענף ההפקות המקומי לכלכלה הישראלית, אבל מצד שני זה מוזר שבשכנות לו יש משרד ממשלתי שעושה הכל כדי לפגוע קשה באותה התעשייה בדיוק".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אין קשר בין ההתנהלות הפיננסית של ערוץ 10 למהלך שנועד למשוך הפקות זרות לארץ. הממשלה רואה חשיבות רבה בקידום תעשיית הקולנוע הישראלית ועידוד הפקות קולנוע וטלוויזיה זרות לבוא ולצלם בישראל. לתעשיית הקולנוע תרומה ממשית לכלכלה, לתעשייה ולתעסוקה במשק, לצד יתרונות נוספים כגון חיזוק התיירות והצגת ישראל בעולם באור חיובי. משרדי האוצר והתמ"ת מקדמים את הנושא ובימים אלו החלו בהליך לגיבוש התנאים והתמריצים שיינתנו להפקות זרות שתגענה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully