וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: עובדי ההפצה מאיימים בשיבושים

26.7.2012 / 12:29

במערך ההפצה של העיתון, המונה כ-950 עובדים, טוענים כי ההנהלה חזרה בה מהבטחות שנתנה להם לפיצויים מוגדלים. יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות: "ננקוט בכל הצעדים הנדרשים"

המהלך המסתמן של ביטול המהדורה המודפסת של "מעריב" ביום חול ומעבר למהדורה דיגיטלית, מעמיד על הרגליים האחוריות את עובדי מערך ההפצה של העיתון. על המערך נמנים כ-950 עובדים, החוששים מפיטורים המוניים ודורשים פיצויים מוגדלים. כעת הם טוענים כי הנהלת העיתון חזרה בה מהבטחות שניתנו להם בנושא, ומאיימים בצעדים ארגוניים ושיבושים.

במהלך התקופה האחרונה ניהלו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי הדפוס, דוד גלנוס, משא ומתן עם הנהלת מעריב. לפי העובדים, ההנהלה התחייבה להמשיך להעסיק את רוב העובדים בחברה והבטיחה כי אם יתקיימו שינויים ארגוניים בחברה ויפרשו עובדים - הם יקבלו פיצויים מוגדלים.

לפני כשבועיים נודע לעובדים כי ההנהלה חזרה בה מהבטחתה זו. "ההסתדרות והעובדים חוששים כעת כי לאור כוונתה המוצהרת של ההנהלה לעבור למהדורה דיגיטלית ובכך למעשה לצמצם באופן ניכר את מערך ההפצה, ייאלצו העובדים לעזוב את העבודה ללא פיצוי הולם על השנים הארוכות בהם עבדו בחברה", מסרו מהוועד אשר התארגן תחת ההסתדרות.

העובדים מאיימים כי במידה וההנהלה לא תחזור בה ותנקוט בשינויים חד צדדיים, ההסתדרות תפעיל את סכסוך העבודה עליו הכריזה. יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס, שלח מכתב להנהלת עיתון "מעריב" ובו הוא התריע כי במידה שההנהלה לא תחזור בה בשולחן המשא מתן, יפתחו העובדים בשיבושים בעבודה. "ככל שתפעלו באופן חד-צדדי, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים העומדים לרשותה, לרבות הפעלת סכסוך העבודה הפתוח בחברה", כתב גלנוס.

בשבוע שעבר הנחה דירקטוריון מעריב את הנהלת החברה להציג בפניו תכנית עסקית חדשה, וזו עשויה לשנות לבלי היכר את פניו של העיתון. ההנהלה בוחנת בימים אלה אפשרות לצמצום היקף העיתון היומי המודפס במקביל לפיתוח המהדורה הדיגיטלית ואפליקציית האייפד עליהן עובדים בעיתון. בדיווח שהעבירה לבורסה הזהירה החברה כי "קיימת אי ודאות בדבר יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה, וכן קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי", כלומר, בעל עתיד עסקי. הדיווח בא על רקע המשך צבירת ההפסדים של העיתון, אשר השנה המשיכו הכנסותיו לרדת.

תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully