וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות VS אגודת העיתונאים, פרק 3

5.8.2012 / 18:37

במועצה מגיבים היום לטענות שהטיחה בה אגודת העיתונאים בתל אביב על אי סדרים בהתנהלותה: "שלוחות רסן ומשוללות כל אחיזה". האגודה: "תגובת המועצה אינה תואמת את המציאות"

במועצת העיתונות מגיבים היום (ראשון) לטענות הקשות שהטיחה בה אגודת העיתונאים בתל אביב לפני שבועיים, אשר עיקרן הן הליך בחירה לא תקין של הארכת הקדנציה של נשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר וטענות לאי-סדרים בניהול הכספים ובהם גם במשכורתו של מזכ"ל המועצה אריק בכר. האגודה דרשה לערוך מחדש את הדו"ח הכספי האחרון של המועצה בנימוק כי בפני החברים הוצגו נתונים כספיים פיקטיביים. באגודת העיתונאים אומרים כי הם "השעו" את חברותם, אולם במועצה לא מקבלים את המונח הזה וטוענים כי נכון להיום – האגודה בחוץ.

"מכתבך כולל טענות שלוחות רסן ומשוללות כל אחיזה המציאות", כתבו היועצים המשפטיים של המועצה ליו"ר אגודת העיתונאים רותם אברוצקי. לעניין טענת האגודה כי מי שהצביע עבור דורנר הם חברי המליאה הישנה שאמורה הייתה להתחלף בטרם ההצבעה, אומרים במועצה כי "התחלופה והשינויים הפרסונאליים המאפיינים את המליאה והרכבה יש בהם כדי לעקר את האפשרות להשתמש במונחים 'המליאה הישנה' ו'המליאה החדשה' ומונחים אלה נעדרים אחיזה כלשהי בנהלי העמותה". במועצת העיתונות אומרים כי הטענות בדבר הרכב המליאה בן "בבירור מועלות משיקולים זרים על כל המשתמע מכך".

עוד התייחסו במועצת העיתונות לטענה כי הדו"ח הכספי הוא פיקטיבי כיוון שהוא כולל שכר לבעלי תפקידים הפועלים בהתנדבות. "טענה זו מלמדת על בורות", אומרים במועצה. "הדו"ח הכספי הוכן על פי הנהלים המקובלים בעמותות ועל פי הדרכתו של רואה החשבון של המועצה, רו"ח יואל טולדנו". במועצה אומרים כי הדו"ח כולל את השכר שמשקף את החיסכון שבהסתמכות על עבודת המתנדבים.

לעניין שכרו של המזכ"ל אריק בכר אומרים בעמותה כי הטענה שהשכר הועלה ארבע פעמים אינה נכונה וכי הוא הועלה פעמיים בלבד. לטענה כי קיבל כספים מתוך תרומה שקיבלה המועצה מהמכללה למנהל אומרים במועצה כי "אין כל יסוד", ומסבירים כי 20 אלף דולר הועברו למועצה בתמורה להקמת קליניקה לאתיקה עיתונאית עבור סטודנטים לתקשורת במכללה למנהל וכי בכר הקים והפעיל אותה במסגרת משרתו ועל כך אישרה ועדת הכספים העברת חלק מכסי התרומה אליו, כמשכורת על עבודתו. לאחר הסכם ההתקשרות עם המכללה, אומרים במועצה, "המכללה הסכימה, למרות אי הנוחות בהסדר המוצע, להתקשר עימו ישירות ולשלם לעמותה כאשר ידבנה ליבה".

במועצה התייחסו גם לפרישת אגודת העיתונאים מהמועצה. "הודעת ההתפטרות קבל עם ועדה במסגרת אסיפה כללית תוך שהדבר מתועד בהקלטה ובפרוטוקול הנה שוות ערך להודעת התפטרות בכתב. למונח 'השעיה' אותו העלית במכתבך- אין כל אחיזה בדין", כתבו לאברוצקי במועצה והבהירו כי בשלב זה האגודה אינה חברה במועצה למרות הצהרותיה.

"הפרה בוטה של כל מהלך דמוקרטי תקין"

מאגודת העיתונאים נמסר בתגובה: "תגובת מועצת העיתונות באמצעות יועציה המשפטיים, מוזרה ויותר מכך: היא אינה תואמת את המציאות כלל ועיקר. בבחירות לבחירת נציגי הציבור למליאת מועצת העיתונות, היו 29 מועמדים, מתוכם היו אמורים להבחר 26. בודדים מבין נציגי הציבור, נתמנו במהלך הקדנציה. אשר על כן, תמוהה מדוע הוקדמו הבחירות בחודשים אחדים, תוך הפרה בוטה של תקנון מועצת העיתונות המחייב, כי מועמד למ"מ מקום הנשיא יהיה נציג ציבור בעמותה וחבר מליאתה. פרופ' גבי ויימן לא היה חבר מליאה ולא חבר עמותה ולכן לא ברור כייצד הוא אמור להיבחר בניגוד לתקנון. נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר, אמרה מפורשות לפני כל חברי המליאה שמ"מ מקום הנשיא היא משרת אמון ואף עשתה נפשות בעבור עורכת הדין אורנה לין. זאת תוך הפרה בוטה של כל מהלך דמוקרטי תקין".

"לעניין אישור הדו"ח הכספי לשנת 2011: אנו חוזרים ומדגישים כי מדובר בתקציב פיקטיבי, הגובל בהונאה. מעולם לא הוצגה לפני חברי ועדת הכספים והמליאה, רשימת עורכי הדין והשופטים שאת תרומתם כימתו בכסף. עסקינן בסכום דמיוני שלא יתכן שיהיה מציאותי כלל וכלל. לעניין שכרו של מזכ"ל המועצה אריק בכר: במכתבנו ציינו שהייתה פעמיים העלאה בשכרו ולא ארבע פעמים. בעניין התרומה מהמכללה למנהל: תגובתנו במכתב שרירה וקיימת ושום יעוץ משפטי לא יכשיר את השרץ, שכן מדובר בתרומה מיועדת ואין לתת מתוכה שכר מרצים. אנו עומדים בדרישתנו לתקן את הליקויים החמורים עליהם הצבענו במכתבנו. התנהלות במועצת העיתונות שהייתה נהוגה לפני מאי 2011, כלומר לפני קום העמותה, לא יכולה להמשך היום, כאשר מועצת העיתונות פועלת כעמותה מתוקפו של חוק העמותות. בעניין חברותה של אגודת העיתונאים בתל אביב במועצה: אנו חוזרים ומדגישים כי נשמח להיות חברים במועצת העיתונות, אולם אך ורק אם זו תתנהל לפי החוק ולפי תקנון העמותה. לאור האמור במכתב התגובה של מועצת העיתונות, אגודת העיתונאים בתל אביב תפנה לרשם העמותות כדי שיערוך בדיקה מקיפה של טענותינו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully