וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: נבחן סיווג ”מעושרות” כדוקו

9.8.2012 / 16:45

עוד הוחלט בישיבה שקיימה היום ועדת הטלוויזיה ברשות, להציב אולטימטום של שבועיים לוועדת האתיקה לבדיקת פרשת הכדורים ב"האח הגדול", ולא לאשר תכנים נוספים של "כוכב נולד"

שבוע לאחר שהודיעה על הורדת תוכניות הבוקר מהאוויר בשל התוכן השיווקי, ממשיכה הרשות השנייה בפעולותיה. בישיבתה היום (חמישי) החליטה הוועדה לבחון מחדש את ההכרה בתוכנית "מעושרות" כסוגה עילית, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לצורך כך הוועדה החליטה לזמן לדיון את הנהלת ערוץ 10 ויוצרי הסדרה בטרם תתקבל החלטה סופית בעניין. הוועדה דנה בין היתר, במאפייני התוכנית כתוכנית תעודה העוקבת אחר התרחשויות במציאות לבין אלמנטים של תוכנית ריאליטי שבה המציאות היא מדומה ונוצרת באופן מלאכותי בשביל התוכנית.

בנוסף, קיימה הוועדה דיון בנושא ועדת הבדיקה שהוקמה לגיבוש מסקנות לגבי התוכנית "האח הגדול" בעקבות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים שניתנו למשתתפים בתוכנית. ועדת הבדיקה דיווחה שהיא בעיצומו של תהליך קבלת החלטות בנושא אך ממתינה עדיין למסקנות של וועדות המשנה שהוקמו, האחת של משרד הבריאות והשנייה של הועדה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, אשר הרשות ביקשה מהן לבחון את ההיבטים הרפואיים בתוכנית ובכלל זה האם הטיפול שניתן למשתתפים בתוכנית היה ראוי. לאור העובדה כי הרשות פנתה לוועדות האמורות כבר לפני כחצי שנה וטרם התקבלו מסקנותיהן החליטה ועדת הטלוויזיה שאם ועדת האתיקה לא תעביר המלצותיה בשבועיים הקרובים תאלץ מועצת הרשות לקבל החלטות ללא קבלת ההמלצות של הועדה לאתיקה.

בנוסף, הוועדה דחתה את בקשתה של "קשת" לשינוי לוח השידורים ובתוך כך להוספת תוכנית מגזין מוזיקה שתעסוק בין היתר בתכנים שקשורים לתוכנית "כוכב נולד". קשת ביקשה מהוועדה לשדר את המגזין פעמיים בשבוע במקום התוכנית "סברי מרנן". הוועדה סברה כי שידור מגזין המוזיקה פעמיים בשבוע מהווה פגיעה בתמהיל השידורים במיוחד כאשר מדובר בשלושה ימי שידור בלבד.

מערוץ 10 נמסר כי "אנו גאים בתוכנית מעושרות אותה יוצרת ומביימת הבמאית הדוקומנטרית אורנה בן דור. העונה החדשה תתעד את חייהן של חמש נשים מרקעים שונים ומגוונים ותעלה לשידור בחורף הקרוב".

טרם התקבלה תגובת קשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully