וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבוקש: העיתונאי הגזען בן כספית. אנו דורשים להעמידו לדין"

ניר יהב

13.8.2012 / 16:36

בני משפחות האסירים הפלסטינים תושבי חברון קיימו היום הפגנה מול מטה הצלב האדום בעיר נגד עיתונאי מעריב, אשר לטענתם מכשיר את הקרקע להחמרת תנאי האסירים הפלסטינים

בני משפחות האסירים הפלסטינים תושבי חברון קיימו היום (שני) הפגנה מול מטה הצלב האדום בעיר נגד עיתונאי מעריב בן כספית, על רקע כתבה שכתב על "חייהם הטובים של האסירים הביטחוניים בכלא הישראלי". הדברים שכתב כספית במוספשבת של העיתון על האסירים הביטחוניים, לפיהם הם "מנהלים חיי פאר ומשמינים כמו חזירים", הרתיחו את משפחות האסירים.

משתתפי ההפגנה נגד כספית לא הסתפקו רק בקריאות נגד העיתונאי הישראלי אלא גם חילקו פוסטר שעליו מופיעה תמונתו ולצדה הכיתוב "מבוקש: העיתונאי הגזען בן כספית. אנו דורשים להעמידו לדין". המשתתפים קרעו את התמונה, שרפו אותה ודרכו עליה בהפגנתיות. בנוסף קראו להעמיד את כספית לדין בגין הסתה לרצח האסירים הפלסטינים.

עוד קראו המפגינים לאיגוד העיתונאים הבינלאומי לסלק את כספית משורותיו בטענה שהוא "לא מציג את האמת, כפי שמתחייב מעיתונאי, אלא מתנהג כשליט, כשופט וכתליין בכתבות ההסתה שלו". מנהל מועדון האסיר בחברון, אמג'ד נג'אר, הזהיר מפני הכשרת הקרקע בישראל – שאותה מוביל כעת כספית – להחמרת תנאי האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי.

חאדר עדנאן, ששוחרר לפני שלושה חודשים ממעצר מינהלי לאחר שביתת רעב בת כחודשיים וחצי, השתתף אף הוא בהפגנה ואמר כי ממשלת ישראל מנסה לנקום באסירים הפלסטינים לאחר הניצחונות שהושגו במסגרת שביתות הרעב הרבות. "הם מנסים למצוא תרוצים לנקום באסירים, תוך שהם מסתייעים בעיתונאים גזעניים. יש להיזהר מתכנית ישראלית חדשה לתקוף את האסירים", אמר.

את תגובת כספית השוהה כרגע בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully