וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה: "עיתונאי הוא לא עוד מפגין"

15.8.2012 / 16:02

בהמשך לגל מעצרי העיתונאים אישרה היום המשטרה לנציגי ארגון העיתונאים להפיץ את תוכן פגישתם עם המפכ”ל רב-ניצב יוחנן דנינו, באשר להתנהלות המשטרה בסוגיות דומות בעתיד

דוברות משטרת ישראל אישרה היום (רביעי) לארגון העיתונאים להפיץ את ההסכמות אליהם הגיעו בארגון אל מול מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בפגישה שנערכה לפני כחודש ועסקה בהתנהלות המשטרה אל מול עיתונאים וסוגיות של מעצר עיתונאים במהלך ביצוע תפקידם. הפגישה נערכה לאחר כמה מקרים בהם עוכבו לחקירה או נעצרו עיתונאים, לעיתים באלימות, בעת שסיקרו את הפגנות המחאה החברתית – ובמיוחד לאור מעצרם של כתב "הארץ" אילן ליאור והצלם רוני שיצר בעת שסיקרו את הפגנת המחאה שנערכה בכיכר רבין בעקבות ההסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר סיעת קדימה שאול מופז.

נציגי הארגון הדגישו בפני המפכ"ל כי הם נתקלו במספר מקרים כאלה בעיקר בסיקור הפגנות והפרות סדר, משני צדי הקו הירוק, וכי "בקרב העיתונאים במגזר הערבי במיוחד - קיימת תחושה קשה". מטעם הארגון נכחו בפגישה דרור פויר מגלובס, עורכת "מה בוער" בגל"צ נורית קנטי, ראש אגף החדשות במעריב יואב ריבק, כתב השטחים של חדשות 10 רועי שרון ורכז הפעילות של ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי. "נתקלנו בהרבה נכונות ורצון לשיתוף פעולה מצד המשטרה והגענו להסכמות בכל הסוגיות העקרוניות", אומרים בארגון, ומציינים כי בשבועות הקרובים יוקם צוות שיורכב מנציגי ארגון העיתונאי והמשטרה ויפרוט את כל ההסכמות העקרוניות לפרקטיקות שייושמו בשטח.

עמדתו העקרונית של המפכ"ל, כפי שהוצגה בפני חברי הארגון, הייתה כי "עיתונאי הוא לא עוד מפגין", ועמדה דומה הציג גם היועמ"ש למשטרה שאמר כי "ברורה לנו חשיבות העבודה העיתונאית. זה ברור שאתם צריכים להיות שם ולדווח". נציגי המשטרה הדגישו שיש מקרים שבהם עיתונאים "מתנהגים כמו מפגינים לכל דבר ואף מתעמתים עם שוטרים, וכשהם נעצרים לפתע שולפים את תעודת העיתונאי". בארגון אמרו כי במקרים כאלה מדובר בהתנהגות שפוגעת בסופו של דבר בעיתונאים וביכולתם לסקר, וקראו לחברי הארגון להימנע ממנה.

לפני מספר חודשים דווח כי בכוונת משטרת ישראל להנפיק אישורים מיוחדים לעיתונאים כדי למנוע את מעצרם, כוונה לה התנגדו בארגון בתוקף בנימוק כי הם רואים בכך פגיעה ביכולתו של העיתונאי לסקר אירוע מבלי שמפגינים או שוטרים ישנו את התנהגותם רק בשל נוכחותו. "נתקלנו בהבנה מכיוון המפכ"ל והיועמ"ש של המשטרה", אומרים בארגון בנושא זה. "הוסכם כי עיתונאי יצטרך להזדהות רק אם שוטר יפנה אליו לצורך עיכוב/מעצר, וכי הזיהוי יתבצע באמצעות תעודת לע"מ, כאשר בהמשך תיבחן האפשרות לבצע את הזיהוי גם באמצעות כרטיס החבר של ארגון העיתונאים".

עוד הציעו בארגון למפכ"ל המשטרה לערוך הרצאות מטעמם בפני שוטרים בכל הרמות, על מנת לשפר את יחסי העיתונאים עם השוטרים, והמפכ"ל הביע לכך נכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully