וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10 התייצב מול ביתו של כחלון; "משמרות המחאה הן רק הצעד הראשון"

18.8.2012 / 20:40

עשרות מעובדי ערוץ 10 התייצבו הערב מול בתיהם של שר התקשורת, האוצר ורה"מ בקיסריה. מול ביתו של שטייניץ אף מוקרן הפרק של "הישרדות VIP" - "משל למצב הערוץ"

נלחמים על הבית, שוב: עשרות מעובדי ערוץ 10 מתייצבים בשעה זו מול בתיהם של שלושת השרים אותם רואים בערוץ 10 כאנשים היחידים שיכולים להביא לפתרון שימנע את סגירתו. משמרות מחאה החלו הערב מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ביתו של יובל שטייניץ במבשרת ציון מול ביתו של שר התקשורת משה כחלון בעתלית. העובדים מחזיקים שלטים הקוראים להתערבותם המידית של השרים, ומול ביתו של שר האוצר אף יוקרן הערב הפרק של "הישרדות VIP" – כמשל למאבקי ההישרדות של עובדי הערוץ.

למשמרת המחאה מול ביתו של כחלון הגיעו הערב בין היתר יואב הלדמן מנכ"ל הערוץ, אבי אלקלעי העורך הראשי של לונדון את קרשנבאום, אתל בנבנישתי המפיקה הראשית של הערוץ, וורד איווניר המפיקה ראשית של מחלקת הפרומו.

"הפעילות הזו נועדה לאותת לנתניהו, לשטייניץ ולכחלון שעובדי ערוץ 10 יעשו את כל מה שנדרש על מנת להציל את הערוץ", אומר מתן חודורוב, ראש מטה מאבק העובדים בשיתוף ארגון העיתונאים בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "לצערנו, למרות שהערוץ הציג תכנית מסודרת לפירעון חובות העבר משרדי הממשלה מסרבים לדון על מועדי התשלום ועל אפשרות פריסה שלו ובכך עלולים לגזור עליו סגירה כבר בעוד שבועיים".

"השפעות נוספות כמו ירידת שכר בכלי תקשורת אחרים"

כזכור, השבוע החליטה מועצת הרשות השנייה לגבות את ערבויות ערוץ 10 כדי לפרוע את חובו לאוצר בגין דמי זיכיון ותמלוגים העומד על סך 60 מיליון שקל. מדובר בחובות שצבר ערוץ 10 בין השנים 2006-2004, כאשר לחוב של עד שנת 2009 שעמד על סך 90 מיליון שקלים ואיים אז להביא לסגירתו – הושג הסדר פריסה. בערוץ 10 מבקשים לחלק את החוב הנוכחי לחמישה תשלומים שיפרסו לחמש שנים החל משנת 2015, בה מקווים בערוץ 10 להתחיל ולשדר ברישיון.

אם אכן יחולטו ערבויות הערוץ בעוד שבועיים, צופים בערוץ 10 פיטורים מיידים של כ-150 עובדים בשל הורדה מהאוויר של תכניות שמיק הערוץ בעצמו. על מנת להציל את מקומות העבודה הרבים צויה גם הסתדרות העובדים לקחת חלק במאבק, וכפי שהבטיח יו"ר ההסתדרות עופי עיני לעובדים בעבר – הוא יתייצב לצידם באופן גלוי. "המשמעות הסופית של אי מציאת פתרון היא כזו שאלפי עיתונאים כמוך וכמוני עומדים למצוא את עצמם בלשכת התעסוקה - עובדי ערוץ 10, חדשות 10 וגם אנשים שמועסקים במישרין ובעקיפין בחברות ההפקה שאיתם הערוץ מתקשר יאבדו את מקום עבודתם, אומר חודורוב. "יהיו לכך גם השפעות נוספות כמו ירידת שכר בכלי תקשורת אחרים כתוצאה מירידה חדה בתחרות בין כלי התקשורת והעובדים שיפלטו לשוק. אנחנו נראה חזרה של השוק לתקופת של מונופול בתקשורת, תהיה פחות עיתונות, פחות תחקירים ונזק גדול לדמוקרטיה, כל זאת לצד מכת מוות למשפחות שמתפרנסות מהערוץ".

"לא חשבנו שכחלון ייצא להגיד לעובדים שהוא מבין גם אותם"

זו לא הפעם הראשונה שעובדי הערוץ יוצאים ל'מאבק על הבית'. יש לכך היענות, או שהעובדים כבר שחוקים ממלחמות הישרדות?

"ההיענות מצד העובדים מפתיעה אותנו לטובה. חששנו מהאפשרות שאחרי כל כך הרבה משברים העובדים יגלו שחיקה או שאננות למצב, אבל הם דרוכים וחדורי מוטיבציה לעשות באמת את כל מה שדרוש. החל מהערב כל יום יהיו משמרות מחאה מול הקודקודים של הפרשה הזו שנמנעים מלהתערב ולפתור אותה ובזכות הפעילות של העובדים אנחנו מקווים שנצליח להציל את הערוץ את המשך פעילותו".

משמרות המחאה מול בתיהם של השרים הבכירים הן רק הצעד הראשון אותו מתכננים בערוץ 10 בשבועיים הקרובים בהם יקחו חלק כל עובדי הערוץ, מהבכירים לזוטרים. מחר צפוי מנכ"ל ערוץ 10 בפועל יואב הלדמן, שכאמור בעצמו התייצב הערב מול ביתו של השר כחלון - לכנס תדרוך עיתונאים ולהודיע על פעולות נוספות. בין היתר נשקלים שידור תשדירי שירות לציבור ותשדירים שיקראו לשלושת השרים לפעול למציאת פתרון. הערב סיפר אחד העובדים לוואלה! ברנז'ה כי עם הגיעם של המוחים לביתו של השר כחלון – נצפה רכב השרד שלו עוזב במהירות את המקום. בערוץ לא התפלאו – "רק השבוע הוא אמר שאפשר להבין את האוצר, לא חשבנו שהוא ייצא להגיד לעובדים שהוא מבין גם אותם", אמר הערב אחד העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully