וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד סגירת ערוץ 10 מול קריית הממשלה בת"א

23.8.2012 / 11:07

להפגנה הגיעו כ-300 איש, בהם טאלנטים רבים ואנשי חברת החדשות אשר הניפו שלטים עליהם נכתב ”מצילים את הפרנסה - מצילים את העיתונות”. בהמשך חסמו המפגינים את צומת עזריאלי

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: דוד ורטהיים)

מאות מעובדי ערוץ 10, זוטרים ובכירים הפגינו הבוקר (חמישי) מול קריית הממשלה בצומת קפלן בתל אביב וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות למשרד האוצר לקבל את הסדר פריסת החוב של הערוץ, חוב שמאיים על סגירתו. העובדים, שעלולים לאבד את מקור פרנסתם, הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "ביבי תתערב, אל תתן לילד שלי להיות רעב" או "זורקים אותי לרחוב, תפרוס כבר את החוב". המפגינים הקיפו את בניין קריית הממשלה ובסיום ההפגנה חסמו למשך זמן קצר את צומת הרחובות קפלן ובגין.

להפגנה הגיעו יותר מ-300 איש, ונכחו בה מלבד עובדי הערוץ גם אנשי ארגון העיתונאים ונציגים מכלי תקשורת אחרים, ארגוני היוצרים והבימאים ופעילים חברתיים שהגיעו על מנת להביע הזדהות עם העובדים. בין אנשי ערוץ 10 שהגיעו להפגנה היו מנכ"ל הערוץ לשעבר יוסי ורשסבקי והמנכ"ל בפועל יואב הלדמן, והעיתונאים תמר איש שלום, רפי רשף, אמנון לוי, מיקי רוזנטל, אורלי וילנאי גיא מרוז, אור הלר, גיא זהר, גיא לרר, נדב פרי ורבים מהעורכים, המפיקים והתחקירנים ואנשי המנהלה של הערוץ. קבוצה קטנה של אנשים עמדו בסמוך להפגנה וקראו קריאות בעד סגירתו של הערוץ, והשוטרים שהיו במקום מנעו מעובדי הערוץ להתעמת עמם. בשלב מאוחר יותר חסמו המפגינים את צומת עזריאלי למשך כמה דקות, עד שפונו על ידי המשטרה.

"שרה נתניהו, תראי אותנו - תגידי לו שיתערב!"

המפגינים ניפצו טלוויזיות בתור אקט מחאה סמלי וקראו בקול את המועד המתוכנן לחילוט הערבויות – 9 בספטמבר, אז תמשוך הרשות השנייה סכום של 45 מיליון שקלים, סכום שאם לא יצליח הערוץ לגייס, הוא ייסגר עד לסוף השנה הנוכחית. הכתב הכלכלי של הערוץ, מתן חודורוב, המשמש כיו"ר ועד עובדי ערוץ 10 – נשא דברים אל מול המפגינים. "אנחנו לא מבקשים תספורת ולא מחיקת חובות, אנחנו לא מבקשים שיוותרו לנו על שקל", אמר. "תנו לערוץ 10 לדחות את התשלום, אחרת כולנו נגיע ללשכת האבטלה. שר התקשורת, אנחנו מזכירים לך שאתה גם שר הרווחה". עוד נאם הכתב הפלילי דורון הרמן שקרא לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, להפעיל לחץ על ראש הממשלה. "תראי אותנו - תגידי לו שיתערב!", קרא דורון הרמן.

אמש הודיע דירקטוריון ערוץ 10 כי הוא נענה לבקשת יו"ר ההסתדרות עופר עיני ומשהה את פיטוריהם של 150 עובדי הערוץ. "יו"ר ההסתדרות מר עיני פנה אלינו בבקשה להשהות את ביצוע הפיטורים בכדי שיוכל למצות את המשא ומתן בו החל עם ראש הממשלה ושרי האוצר והתקשורת על השגת פתרון תשלומים שיאפשר קבלת רישיון. החלטנו להיענות לבקשתו ולעכב בשלב זה את ביצוע הפיטורים?, כך הודעת הדירקטוריון. "יחד עם זאת הקיצוץ על סך 50 מיליון שקלים אותו על הנהלת הערוץ לבצע – עדיין עומד בעינו", הדגיש הדירקטוריון בהודעה.

השבוע נשא דברים יו"ר ההסתדרות בישיבת חירום שהתקיימה בבית הוורד בהם ניסה להרגיע את עובדי הערוץ. לדבריו, "ההסתדרות תעשה הכל על מנת לשמור על הפרנסה של כולם. לא ניתן שערוץ 10 ייסגר". עוד הוסיף עיני כי "יצאתי אופטימי משיחתי עם ראש הממשלה בנושא". בישיבה סירב עיני להתייחס לשאלת העובדים האם ההסתדרות תממן את חוב הערוץ מקופת קרן צמיחה מיוחדת למפעלים במצוקה. לשאלתה של אושרת קוטלר לגבי פיטורי עובדים, השיב עיני "אל תקבלו את מכתבי הפיטורים. נעשה הכל כדי שערוץ 10 יהיה חזק ובועט. נכנסתי לקרב הזה כדי להציל מאות משפחות. לגבי הבעלים - אם הם היו מושכים דיווידנד, הייתי מוציא עליהם את הזעם, אך הם לא עשו זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully