וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האדמה רועדת וישנם מהלכים להבראת מעריב. איפה אתם? מה עשיתם מאז?"

27.8.2012 / 14:24

אגודת העיתונאים בתל אביב חזרה בה מעמידתה על היותה הארגון היציג של העיתונאים במעריב, זאת עקב ביקורת חריפה של בית הדין הארצי לעבודה על חוסר פעילותה למען העובדים

"אגודת העיתונאים בתל אביב לא תעמוד על היותה הארגון היציג של העיתונאים במעריב", כך אמר אתמול (ראשון) נציג האגודה בבית המשפט הארצי לעבודה בירושלים בדיון שהתקיים בשאלה מי מייצג את עובדי העיתון – ארגון העיתונאים החדש או אגודת העיתונאים. האגודה טענה כי היא הארגון היציג של העובדים מאז שנות ה-90, אולם בעקבות ביקורת חריפה מבית הדין הארצי לעבודה על חוסר פעילותה למען העובדים היא חזרה בה אתמול מטענתה זו, בהמלצת נשיאת בית הדין נילי ארד.

בית הדין הארצי קבע כי עתירתה של ההסתדרות בדרישה להכיר בה כארגון יציג במעריב – תמשיך ותידון בבית הדין האזורי בתל אביב. את ארגון העיתונאים ייצגו עו"ד אמיר בשה וענת גוטמן ואלי כהן ואיל ידין מבני כהן, את הנהלת מעריב עו"ד נחום פינברג, ואת האגודה עו"ד רועי שניר.

"אנחנו מציעים שייתכן שבנסיבות כפי שהן, אתם תודיעו לנו שאתם, אגודת העיתונאים, לא עומדים על כך שאתם הארגון היציג של העיתונאים במעריב בכלל או לצורך הסכסוך הזה", נכתב בהחלטת בית הדין, שהעביר כאמור ביקורת קשה על האגודה. "ארגון עובדים פעיל לא מחכה שיידעו אותו. הוא נמצא בשטח ויוצר מציאות בשטח. האם במהלך השנים מ-95' עד 2012 הייתה שנה שניהלתם משא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי בתנאים חדשים כפי שאפשר היה לצפות מארגון עובדים שיעשה?", נשאל עו"ד רועי שניר וענה: "ככל שידוע לי - התשובה היא שלילית".

"יתכן ארגון עובדים באופן שהוא מכונה כך, אבל בפועל הוא פסק מלהיות ארגון עובדים"

לעניין הליכי הפיטורים האחרונים, בהם התערב ארגון העיתונאים, נשאלה אגודת העיתונאים על ידי בית הדין כיצד פעלה היא בנושא. "מעריב כפי ששמענו נקלעה לקשיים, ישנם הליכים של פיטורים, איפה אתם בתמונה בתור אגודת העיתונאים, הארגון היציג? האדמה רועדת וישנם מהלכים להבראת הארגון, איפה אתם? מה עשיתם מאז?", בתשובה ענה עו"ד שניר כי "המידע הגיע לאגודת העיתונאים מאוחר". עו"ד שניר הוסיף כי "היה מי שהיה לו אינטרס לעצור את המידע מלהגיע לאגודת העיתונאים במועד ולמנוע את גיוסה".

"זאת אומרת שאתם לא יודעים, ואינכם נמצאים בשטח, ואינכם יודעים. לפי מה שראינו המצב במעריב אינו סוד ואפילו הגיע לתקשורת. יש ארגון ותיק, יציג, משנת 91', והוא שומע שיש בעיות בעיתון וחשש לפיטורים. האם הוא מחכה או יוזם פעולה? איפה אתם בשטח? אלא אם השיטה שלכם היא שאתם ממתינים עד שמישהו מהעובדים פונה אליכם? זאת אומרת שאם לא פונים אליכם אתם לא פועלים. יש עיתון, האדמה רועדת ואתם מחכים שיפנו אליכם?", כך נציג בית הדין לעבודה.

בית הדין קבע כי "יתכן ארגון עובדים באופן שהוא מכונה כך, אבל בפועל הוא פסק מלהיות ארגון עובדים פעיל ואז אין ארגון עובדים פעיל בשטח. אנחנו לא התרשמנו שהייתה פעילות קיבוצית אינטנסיבית כשהאדמה רועדת". עו"ד שניר אמר כי "היו ניסיונות הידברות וניסיונות ללכת יחד (עם ארגון העיתונאים, ד.א.) אשר לא צלחו". בהמשך הוסיף כי "יש כאן הליך שמתנהל בין צדדים שעד עכשיו חשבו שהם שותפים וכעת מתברר שהם לא".

מנכ"ל אגודת העיתונים, יוסי בר מוחא, מסר בתגובה כי הסרת האגודה את הטענה להיותה ארגון יציג תקפה אך ורק לסכסוך הנוכחי. לדבריו, "אנחנו כן הארגון היציג של מעריב אולם למקרה הספציפי הזה החלטנו לוותר לטובת המאבק של ועד הפעולה במעריב. קיבלנו את הצעת בית הדין ובית הדין שיבח אותנו על ההחלטה". עוד הוסיף בר מוחא כי "הארגון החדש נמצא במאבק כל החודשים מול אגודת העיתונאים ומטרתם הייתה לפגוע באגודת העיתונאים. נוצר מצב שבו קם ארגון שלא נבחר בו ועד, שמעולם לא התקיימו בחירות להנהלת הארגון הזה, קם ארגון ששניים מתוכו מועסקים על ידי ההסתדרות והם לא גובים דמי חבר".

טרם התקבלה תגובת ארגון העיתונאים בנושא.

עוד בנושא:
מחריפה המחלוקת בין ארגון העיתונאים לבין אגודת העיתונאים סביב ייצוג עובדי מעריב
מעריב נגד ארגון העיתונאים: "הצלמים אינם עיתונאים אלא עובדי מנהלה"
ארגון העיתונאים פותח בהליך משפטי נגד מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully