וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב תוקף את הארץ: ”קמפיין מרושע ובריוני”

3.9.2012 / 9:13

אמש הקדיש דה מרקר שליש מהגיליון לניתוח קריסת ”מעריב” ו-IDB. מעריב הוריד הבוקר כפפות והפקיע את מדור הדעות שלו לטובת מתקפה אישית על עורכיו הבכירים

שיא שלא נראה כדוגמתו ביחסים הקשים בין אנשי קבוצת "הארץ - דה מרקר" לבין אנשי "מעריב". אתמול (ראשון) הקדישו הראשונים שליש מגיליון דה מרקר לסיקור ביקורתי ואינפורמטיבי של הפסדי IDB. כתבי דה מרקר, ובראשם עורך האתר, איתן אבריאל, לא חסכו במילים קשות על מעריב – והבוקר בקרליבך הסירו את הכפפות, ויצאו במתקפה אישית וחסרת תקדים כנגד הארץ ומייסד העיתון גיא רולניק.

"מעריב" מקדיש הבוקר את מדור הדעות שלו לשאלה "מה האינטרס האמיתי מאחורי המתקפה של כנופיית "דה מרקר" על מעריב ו-IBD?", וכך בעמודו הראשי הוא מפנה לארבעה מאמרי דעה מאת בן כספית, יהודה שרוני, שי גולדן ובן דרור ימיני – אלה תוקפים את העיתון הכלכלי, והעומדים בראשו. "הם רוצים להרוג את 'מעריב' והם משקיעים בשאיפה הזו את כל מאודם. מדובר בקמפיין מתוזמר, מרושע, בריוני ושרלטני של עיתון בישראל להביא לסגירתו של עיתון אחר", כתב בן כספית, והזכיר את טור השאלות והתשובות של אבריאל מאתמול."'הארץ' פוגע רק בעצמו. כל עוד העיתון הזה ממשיך לדון, לשפוט, להעניש ולנסות לחסל כלי תקשורת בישראל, מבלי משים הוא מאבד את הלגיטימציה ואת זכות הקיום של עצמו".

"הארץ היה שמח לרכוש את מנויי מעריב במכירת חיסול"

"עיתון המטיף לעיתונות נקייה היה מסרב בכל תוקף לקבל כסף מאוליגרך רוסי הנדרש ברוסיה באשמת רצח, עם כל ההבנה למצבו הקשה", עקץ יהודה שרוני בטורו את המשקיע של דה מרקר, ליאוניד נבזלין. "שוקן גם לא נמנע מקבלת כספים מחברת מו"לות גרמנית שנחשדה בקשרים עם השלטון הנאצי (דומונט שאובר, שרכשה לפני כשש שנים 25 אחוזים מהעיתון - ד"א). אלא שכל אלה מתגמדים בהשוואה לעיסוק האובססיבי במעריב", הוא מוסיף, ומתייחס למה שהוא מתאר כסיבה של דה מרקר לתחזק לאורך השנים את הקשיים של מעריב: "לפני שלוש שנים ניסה סגן המו"ל לקדם את הפצת דה מרקר למנויי מעריב במחיר חיסול מגזין 'עסקים'. זה לא עבד. הארץ היה שמח לרכוש את מנויי מעריב במכירת חיסול, אבל הוא צריך להתאפק".

שי גולדן כתב כי "מלחמות עיתונאים, יריבויות עסקיות ותחרויות בין מוציאים לאור הן חלק מהתחום האינטנסיבי הזה, אולם נדמה היה, עד העת האחרונה, כי גם למלחמות האלה יש כללים: איזו הגינות אנושית בסיסית, טבולה בטפטוף חמלה ובהכרה כי כולנו עשויים מאותה רקמה אנושית חיה, גם אם אנו לובשים מדים של קבוצות אחרות.

"בחודשים האחרונים, ואתמול בפרט, הוציא את עצמו דה מארקר מחברת העיתונים הלגיטימיים כשזמם על נבלתו המשוערת של אחר. גוף חי ונושם וגאה שמפרנס 2,000 משפחות בישראל. זה היה מעשה שלא רק אינו נאה לעיתון, אלא אינו יאה לאדם".

"המתקפה של דה מרקר על מעריב זה לא משהו שהתחיל אתמול, אנחנו עדים לזה כבר הרבה זמן – אבל אתמול באמת נשברו כל השיאים", אומר הבוקר לוואלה! ברנז'ה עיתונאי מעריב בן דרור ימיני. "אתה רואה את הדברים הללו ואומר לעצמך – אי אפשר שלא להתייחס לזה, אי אפשר להפקיר את המערכה. הרי זו אובססיה, וזה מכוער וזה עצוב".

"הלוואי ולא הייתי צריך לכתוב את הדברים האלה, הלוואי והיה סיקור הוגן- אבל אין. ביום שבו עיתון הארץ יהיה במשבר – אני עצמי אבוא להפגין למענם. לבקר את נוחי דנקנר זה לגיטימי, אבל לקרוא כך לסגירתו של עיתון, אין לזה שום לגיטימציה". יצוין כי אבריאל לא קרא במאמרו לסגור את העיתון, אלא ניתח את מצבו הנוכחי וטען כי לא יוכל לשרוד לאורך זמן.

איתן אבריאל בחר שלא להגיב דברים. טרם התקבלו תגובות גיא רולניק וקבוצת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully