וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקומה קרליבך תובעת ממעריב: החזירו 5 מיליון שקלים שלא שולמו

12.9.2012 / 10:50

בתו של מייסד מעריב תקומה קרליבך-מנדאל החזיקה במניות מיוחדות של העיתון וזכתה לתשלום חודשי מלא. לטענתה, לאחרונה קיבלה רק שליש מהתשלום

תקומה קרליבך-מנדאל, בתו של מייסד מעריב ועורכו הראשון ד"ר עזריאל קרליבך – טוענת כי לאחרונה איננה מקבלת מהעיתון כספים שמגיעים לה בגין אחזקותיה בירושתה של מניות בעיתון, ודורשת ממעריב להעמיד לפרעון מלא את ההתחייבויות הכספיות כלפיה בסכום של לא פחות מ-5 מיליוני שקלים. בדומה לדרישת עובדי מעריב, גם קרליבך-מנדאל דורשת כי במקרה של הסכם מכירת העיתון למו"ל שלמה בן צבי – יעוגנו זכויותיה בהסכם המכירה.

בפסק דין משנת 1995 ניתן תוקף להסדר פשרה בינה לבין העיתון, ובו הסכימה להפוך את מניותיה ל"מניות נדחות" בתמורה לתשלומים שונים, ובין השאר תשלום חודשי קבוע. "מניות נדחות" הן סוג מיוחד של מניות המעניקות לקרליבך זכויות במצב של פירוק החברה, ובשוטף הן מעניקת זכויות רק לאחר שהוענקו כל הזכויות לכל שאר המחזיקים בעיתון. קרליבך פנתה הבוקר להנהלת מעריב באמצעות עורך הדין אמיר קדרי, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין גלעד שר ושות', והתריעה בפניהם כי התשלום האחרון ששולם לה היה בגובה שליש מהתשלום הרגיל וכי קיים חשש חמור להמשך ביצוע ההתחייבות הכספית של מעריב כלפיה.

קרליבך, בת 69, טוענת כי קיבלה רק שליש מהתשלום החודשי הקבוע שמשלם לה מעריב, זאת בדומה להיקף התשלומים שהעבירה החברה לעובדיה בשל המצב הכלכלי אליו היא נקלעה. אולם היא טוענת שמעמדה שונה משל עובדי העיתון כיוון שהוא הוסדר בפסק דין. "הפרת פסק הדין באופן חד פעמי העלתה חשש חמור בדבר המשך ביצוע ההתחייבויות הכספיות של מעריב כלפיה", כתב עו"ד קדרי להנהלת העיתון. "לכך נוספים, כמובן, חששות העולים מן הדיווחים בנוגע לעסקה המתרקמת והולכת בין קבוצת מקור ראשון בראשותו של מר בן צבי לבין מעריב בעניין העברת פעילות העיתון לידיו של הראשון. אופן ביצוע ההעברה, על פי הדיווחים, עלול להותיר את מעריב עם חובות כבדים ובהם החוב כלפי מרשתי".

"מפעלו של ד"ר קרליבך, אביה של מרשתי משנה פניו עד לבלי הכר. אין זאת הפעם הראשונה אמנם, אך בכל פעם מעלה הדבר קושי ניכר בפני מרשתי. נראה כי המטען ההיסטורי של העיתון, של המסורת העיתונאית והאזרחית שהוא מקיים הם בעלי ערך הזוכה להכרה בעיני מוכר הזכויות כמו גם בעיני הקונה. לא ניתן יהיה לצאת לדרך חדשה עם העיתון תוך רמיסת ערכי ירושת האב שביקש להוריש לרעייתו ולבתו אחריה זכות להתפרנס, לא ברהב ולא בעושר, ממפעל חייו", נכתב בפנייה להנהלת העיתון.

תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully