וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים מדרגה: עובדי מעריב ירחיבו השימוש באתר ובעיתון במחאה על מצבם

15.9.2012 / 16:53

לטענת העובדים, למרות הכרזתו של מנכ"ל העיתון טל רז על תשלום כל משכורת אוגוסט לפני החג, הם טרם קיבלו את הכסף. מחר יפגינו העובדים נגד דנקנר מול סניף שופרסל אבן גבירול

מחאת עובדי מעריב עולה מדרגה, והחל ממחר תורחב גם לשימוש באתר ובעיתון על מנת להעלות את המודעות למאבק גם בקרב הקוראים. יצוין כי עד כה לא עשו העובדים שימוש בעיתון במאבקם, למעט הפקעת מדור הדעות בו לטובת סדרת מאמרים של בכירי כותביו כנגד קבוצת הארץ-דה מרקר, אשר לטענתם צידדה בסגירת העיתון. בעיתון אף קראו היום לעובדים המעוניינים לכתוב טורים הקשורים למאבק ליצור קשר עם חברי הוועד.

בנוסף, מחר (ראשון), ערב ראש השנה, בשעה 10:30, יפגינו עובדי מעריב מול סניף "שופרסל" (הנמצא בידי קבוצת IDB אשר בשליטתו של נוחי דנקנר) במגדל המאה בת"א בדרישה לקבל את המשכורת והזכויות המגיעות להם. לטענת העובדים הם טרם קיבלו את יתרת משכורת חודש אוגוסט, זאת על אף הודעתו של מנכ"ל מעריב, טל רז, כי המשכורות יועברו ביום שישי 14.9.

במקביל, ישגר הערב וועד העובדים לשגר מכתב לראש הממשלה בדרישה להתערבות הממשלה להצלת מקום עבודתם של 2,000 עובדים. "כאשר מפעל שבו מאות עובדים נקלע למשבר, הממשלה יודעת היטב כיצד להגן על אזרחיה המפרנסים ולשמור על כבודם. ניסיון העבר מלמד כי הממשלה מסוגלת להתערב ולהציל עובדים מאימת האבטלה, כפי שרק לאחרונה ראינו במספר דוגמאות. החלטתך לשתוק נוכח המשבר במעריב תמוהה. גם שתיקת השרים בממשלה רועמת. אנו מבקשים ממך להתערב במשבר ולסייע לנו במאבקנו על שמירת מקום העבודה שלנו", נכתב בו.

ביום חמישי קיימו העובדים הפגנה מול ביתו של בעל השליטה בעיתון, נוחי דנקנר, אשר הובילה להתחייבות רשמית מצידו שיפעל כדי לשלב את העובדים במשא ומתן עם שלמה בן צבי, ושתבחן בחיוב האפשרות שכספי העסקה יועברו לחשבון נאמנות מיוחד, שיבטיח שאף אחד לא ייגע בכסף לפני שהעובדים מקבלים את מלוא זכויותיהם.

"זוהי התקדמות חשובה בהחלט, אך עדיין לא מספקת", אמרו היום בוועד העובדים. "איש עדיין לא מבטיח לנו שנקבל את משכורות ספטמבר, או שכל החובות של החברה אלינו ישולמו במלואם, ואנחנו מתכוונים להמשיך לדרוש ערבויות לקבלת התשלומים האלה מבעלי מעריב. כמו כן, מקום העבודה של אלפיים איש עדיין בסכנה, ואנחנו דורשים מממשלת ישראל שתתעורר ושתתערב בדחיפות כדי למנוע פיטורים המוניים וסגירת עיתון מרכזי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully