וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הדבר הכי נמוך שאפשר לעשות. אני לא רוצה להגיד מה אני יודע עליה בתחום הזה"

22.9.2012 / 21:08

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הודף נחמיה שטרסלר את טענות ח"כ שלי יחימוביץ' נגדו כי הוא מנותק ו"טובע בביסוס כלכלי", ומדגיש כי הוא תומך בהתארגנות עובדים, במיוחד בתקשורת

"זו הייתה תגובה מתחת לחגורה, לא עניינית שמתחמקת מהשאלה תוך האשמות חסרות שחר", אומר הפרשן הכלכלי של ערוץ 2, נחמיה שטרסלר, אחרי העימות המתוקשר בינו לבין יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' אתמול ב"אולפן שישי", לאחר שזו אמרה כי הוא מרוויח "שתי משכורות שמנות" ו"טובע בביסוס כלכלי בעוד סביבו מפטרים אנשים שעובדים איתו ולא אכפת לו". בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הודף שטרסלר את הדברים של יחימוביץ', ומדגיש כי הוא תומך בהתארגנות עובדים ובמיוחד בכזו בשוק התקשורת.

"ככה מאבדים עשתונות למול שאלות של עיתונאי? ועוד מישהי שהייתה פעם עיתונאית ובעצמה רצתה לקבל תשובות לשאלות. הרי שאלתי אותה שאלה לגיטימית", אומר שטרסלר. "העליתי נקודות מדויקות ויש לי מאחוריהן עובדות וציטוטים שלה, כך למשל על כך שהיא התנגדה להורדת מחיר הקוטג' כדי להגן על עובדי ועד תנובה, התנגדה למבצע של רמי לוי של עוף בשקל ותמכה בהגדלת מונופול המלט של דנקנר מתוך הגישה של לתמוך בוועד העובדים החזק של 'נשר'".

ולמה לדעתך היא בחרה לתקוף אותך אישית במקום להתייחס לשאלה?
"כי אין לה תשובה לזה, זו הסיבה. הרי כל מי שעיני בראשו רואה שאם אתה מתנגד לייבוא מוצרי חלב למשל אז המוצרים חוזרים למחיריהם הגבוהים, ואם אתה תומך ללא סייג בחברת החשמל שיש בה מאות עובדים מיותרים אז אתה תשלם את זה בעקיפין דרך חשבונות החשמל. אם אתה מגן על החזקים שיש להם משכורות גבוהות וקביעות, אתה בסופו של דבר פוגע בעובדים של הסקטור הפרטי".

"שאלתי אותה מאיפה היא יודעת והיא ענתה 'אני יודעת'. היא משקרת"

אין זו הפעם הראשונה בה שטרסלר ויחימוביץ', שבעצמה הייתה בעבר עיתונאית בחברת החדשות של ערוץ 2 ואף הגישה טור קבוע ב"אולפן שישי", מתכתשים בפומבי. בתחילת השנה שעברה כתב שטרסלר ב"ארץ" מאמר חריף שתקף את יחימוביץ' ובו טען שהיא אינה ראויה לעמוד בראש מפלגה שרוצה להגיע לשלטון. הוא כתב כי היא אימצה עמדות פופוליסטיות שהציבור אוהב, בהן גם יציאה באופן גורף נגד בעלי ההון וטייקונים. "ליחימוביץ' יש גם כמה פרות קדושות שאותן היא דואגת להאביס. מדובר בוועדים הגדולים - מחברת החשמל ועד רשות הנמלים", התייחס כבר אז לעניין תמיכתה בוועדי העובדים. "אף שהם בעלי השכר הגבוה ביותר במשק, היא תומכת תמיד בכל דרישותיהם לעוד תוספות. כי להם יש כוח מאורגן במרכז המפלגה, וזה עוזר מאוד בפריימריס. אז מה זה חשוב אם כך היא מרחיבה פערים, ומה זה חשוב אם החלשים ישלמו יותר בעבור החשמל שהם צורכים?".

נדיר לראות דווקא פוליטיקאי תוקף עיתונאי על רקע המשכורת שהוא מרוויח. הופתעת?
"לא ציפיתי לזה, וזה הדבר הכי נמוך שאפשר לעשות. אני לא רוצה להגיד מה אני יודע עליה בתחום הזה, אבל היא בטח לא יודעת, ואין לה מה מושג כמה אני מרוויח פה וכמה אני מרוויח שם. היא אומרת שאני מרוויח משכורות שמנות? שאלתי אותה מאיפה היא יודעת והיא ענתה 'אני יודעת'. היא משקרת. אין לה מושג. היא לא רואת חשבון לא של עיתון הארץ ולא של חברת החדשות. להתקיף איש על זה שהוא עובד? הרי אני שכיר, ועובד בחוזה ולי אין הגנה של ועד. כל משפחתי כולנו שכירים וכולנו מפרנסים את ביתנו מעבודה. אף אחד לא משלם לי כי אני יפה".

בשידור, התחלת להגיב על דבריה לכך שאינך מתערב בנושא פיטורי עיתונאים – בין היתר בעיתון הארץ שבו אתה כותב – אבל לא הצלחת לסיים את המשפט.
"אכן לא היה לי זמן, שהרי יש ליין אפ וכתבות שצריכות להיכנס והדיון צריך היה להסתיים. בעניין מעריב, היא אמרה שמפטרים חברים שלי בלי פנסיה ואני לא פוצה פה, וזה שקר – אני כן פוצה פה. הייתי בהפגנה שהתקיימה באבן גבירול מול סניף של שופרסל, והגעתי להפגין תמיכה. אני באופן מובהק וברור נגד פגיעה בעובדי מעריב ואמרתי את הדברים. הרי נמרודי ודנקנר חייבים למלא את קופת הפיצויים, זה פלילי, ומי שלא משלם את פיצויי העובדים צריכים להגיע לנכסים האישיים שלו. כתבתי בהארץ בעד מעריב ונגד הסגירה שלו כקול דמוקרטי חשוב שחשוב שימשיך ויפעל וכך גם לגבי ערוץ 10. אני מזכיר שגם בהארץ התפרסם מאמר מערכת שבו הובעה תמיכה במעריב ורצון שהוא ישרוד וימשיך לפעול. אז איך היא יכולה להגיד את הדברים האלה בכלל".

"ועד כמו שיש בעיתון הארץ ומעריב – זה נחוץ"

מהי עמדתך בעניין התארגנויות העיתונאים?
"וודאי שאני תומך בהתארגנויות העיתונאים, ובעצמי חבר באגודת העיתונאים. אני תומך בארגון העיתונאים החדש והם יודעים את זה. הרי אם היינו, בתיאוריה, חיים במדינה ענקית כמו ארצות הברית שיש לנו אלפי עיתונים, תחנות רדיו, וטלוויזיה וענף התקשורת היה ענק ועצום – במצב כזה אם מישהו פוגע בך במקום אחד או גוף תקשורת נסגר אתה יכול לעבור למקום אחר. בישראל הכל קטן ומצומצם, מספר העיתונאים זעיר, ולעובדים אין אלטרנטיבות שמספקת תחרות גדולה. ולכן זה חשוב להתארגן ולעמוד מול המעביד ולא לאפשר התעללות בעובדים. ועד עובדים זה חשוב ותמיד הייתי בעדו – אני נגד אותו ועד שמשתגע מעודף כח. המקרה הקלאסי הוא באמת רשות הנמלים שהם אלה שמנהלים את הנמלים ומסוגלים לסגור את העבודה בגלל אירוע משפחתי של עובד בכיר".

בתקשורת המצב רחוק מאוד מזה.
"נכון, ולכן אני אומר שמקומות בהם הוועד הפריז, ולא מאפשר אפילו לפטר מישהו שלא מתאים, שם נגרמים נזקים לכלכלה ולצמיחה. ועד הגיוני, נורמלי, כמו זה שיש בעיתון הארץ ומעריב – זה נחוץ. הרי אלה לא וועדים שמשתוללים ומאייפים לשרוץ אף הבניין בשביל דרישות מופרזות, אלה וועדים שנלחמים כדי להגן על הזכויות הבסיסיות והלגיטימיות של של העובדים ולכן זה חשוב".

איך הייתה האווירה באולפן אחרי שהדיון הסתיים?
"מיד כשהדיון הסתיים החלו הטלפונים של כולם לצלצל בהודעות טקסט, היא קיבלה מיד המון הודעות תמיכה ומיד אחריה התחילו הודעות תמיכה להגיע גם אלי, אל אמנון אברמוביץ' ואל עורך התכנית (גולן יוכפז, ד.א.). מיד הבנו שהייתה פה התרחשות יוצאת דופן, ובמיוחד כשראינו את ההתייחסות הנרחבת ברשתות החברתיות. בסך הכל, לרוב נושאים כלכליים הם לא בראש החדשות, גם ב"אולפן שישי", ואני שמח שהדיון הזה העלה קצת יותר גבוה ויכוח בנושא כלכלה".

טרם התקבלה תגובת ח"כ שלי יחימוביץ' לדברים.

צפו בעימות שגלש לפסים אישיים, אמש ב"אולפן שישי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully