וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים - הקמפיין

3.10.2012 / 12:51

בארגון השיקו היום מהלך אשר יכלול גם סרטונים ויראליים וגיוס פנים מוכרות; "המטרה היא לא רק לעסוק בכיבוי שריפות והצלת כלי תקשורת, אלא לעצב מחדש את העיתונות הישראל"

ארגון העיתונאים מרחיב את פעילותו אל מעבר לגבולות קהילת אנשי התקשורת, וישיק בתקופה הקרובה ובהדרגה קמפיין שיקרא לציבור להתגייס למען שינוי פניה של העיתונות הישראלית. לקראת הקמפיין הקימו בארגון העיתונאים צוות מומחים של אנשי אקדמיה שיכין במקביל לקמפיין תכנית עבודה אופרטיבית, שתכלול בין היתר קידום של הסוגיה בכנסת ובממשלה. בארגון מקווים לשיתוף פעולה גם מצד חברי כנסת, מו"לים, אזרחים וארגונים חברתיים.

"למהלך ארבע מטרות עיקריות", מסבירים בארגון העיתונאים אשר הוקם בתחילת השנה. "לחזק את אמון הציבור בעיתונות ובעיתונאים, לייצר סביבה כלכלית שבה העיתונות יכולה לקיים את עצמה לאורך זמן עם מינימום תלות בגורמים בעלי אינטרס, לחזק את מעמדו האישי תעסוקתי של העיתונאי ולייצר בישראל עיתונות שמשרתת את הציבור בצורה הטובה ביותר".

בתקופה האחרונה היו עסוקים אנשי הארגון בעיקר בסוגיות הבוערות בתחום, בהן פיטורי עיתונאים במעריב וערוץ 10 ואיום הסגירה המרחף מעל הגופים הללו ואחרים. העיסוק באלה עיכב את קידומן של הסוגיות העקרוניות. "זה לא רק משבר בעיתונות המודפסת, אלא משבר של כל ענף העיתונות, שנמצא בסכנת קריסה מוחשית – ללא קשר למדיום, ז'אנר או נטייה פוליטית", אומרים בארגון. "זה משבר שיפגע בפרנסתן של אלפי משפחות. זה משבר שיפגע בכלל אזרחי ישראל, שזקוקים לעיתונות טובה שתהיה להם לפה ולאוזן ותספק להם מידע חיוני וכלים להבין טוב יותר את החברה שבה הם חיים".

"כגודל המשבר כך גודל ההזדמנות. כמעט 150 שנה חלפו מאז יצאו העיתונים הראשונים בארץ ישראל, וזה זמן מעולה כדי לעצור, לשאול את עצמנו כיצד העיתונות הישראלית צריכה להיראות במאה ה-21 – ולעשות הכל כדי להגשים את החזון. לא רק לעסוק בכיבוי שריפות והצלת כלי תקשורת ומשרות של עיתונאים - חשוב ככל שזה יהיה - אלא לעצב מחדש את העיתונות הישראלית", מסרו בארגון, שם החלו היום בגיוס תומכים למהלך ופרסמו קול קורא בנושא. בהמשך יופצו גם סרטוני וידאו הסברתיים, ויהיה ניסיון לגייס גם פנים מוכרות לקידום המטרות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully