וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן כבל הציע לגשר בין עובדי הארץ להנהלה; מאבק העובדים יושהה

9.10.2012 / 10:55

ח"כ כבל הציע למו"ל העיתון עמוס שוקן לנהל הליך גישור במטרה להגיע להסכמות. בתוך כך, כיוון שההשבתה לא הביאה לתוצאות הוחלט לעת עתה בוועד שלא להמשיך בעיצומים

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) הציע למו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן לגשר בין העובדים להנהלת הקבוצה, זאת במסגרת סכסוך העבודה שהביא בשבוע שעבר להשבתת העיתון - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. שוקן טרם השיב לפנייה. בתוך כך, כתוצאה מהביקורת הקשה שהוטחה בוועד העובדים על ידי חלק מעובדי הקבוצה, וכיוון שההשבתה לא הביאה לתוצאות של ממש, הוחלט בוועד לעת עתה שלא להמשיך בעיצומים אלא לשים דגש של הליך גישור, הליך שלטענת גורמים בעיתון טרם מוצה. ביום שישי יקיים הוועד פגישת עובדים בנושא, ובוועד מקווים כי עד אז תקבל ההנהלה את ההצעה.

בוועד העובדים העבירו להנהלה פנייה רשמית ובה הציעו להם הקפאה של שבועיים בעיצומים, לצד הקפאת ההליכים הארגוניים לרבות הפיטורים, במהלכה יוחלט על זהות המגשר שיוסכם על שני הצדדים. במכתב שהעביר הוועד לעובדים הוסבר כי קיום פגישה ביום שישי נועד למנוע את שיבוש העבודה, מחשש כי ההנהלה תנסה למנוע את השיבושים באמצעים משפטיים שיחריפו את הסכסוך הקשה גם כך. "נראה לנו כי כדאי למנוע שיבוש נוסף בעבודה - אסיפה של שעתיים בשעות העבודה במערכת, שעלולה להתקבל בעיני ההנהלה כצעד מתריס נוסף של עיצומים, ואולי גם לעורר אותה לניסיון למנוע אותו באמצעים משפטיים", נכתב בפנייה לעובדים. "בשל האווירה המתוחה והטענות השונות שהושמעו באסיפה, במערכת, בדף הפייסבוק ובתקשורת, עדיף להתכנס באווירה נינוחה יותר, בלי הלחץ של הדד-ליין המתקרב".

הדד-ליין המוזכר בפנייה הוא סוף חודש דצמבר, עד אז מתכוונת הנהלת "הארץ" לסיים את הליך פיטוריהם של כמאה מעובדי הארץ ודה-מרקר, ולהעביר את תקציב הקבוצה לשנת 2013. מאבק וועד עובדי הארץ בתכנית הקיצוצים נמשך מזה כמה חודשים, אולם לא נשא פירות של ממש. שיאו היה בשבוע שעבר, אז הוחלט על השבתת העבודה החל משעות אחר הצהריים מה שהביא לכך שעיתוני הקבוצה לא יצאו לאור ואתריה הושבתו למשך כשבע שעות. "פיטורי כחמישית מהעובדים מהווים פגיעה אנושה מספיק בעובדי העיתון כדי שהיא תצדיק את השימוש בכלי הזה, שהוא זכות יסוד של עובדים בכל חברה דמוקרטית", הסבירו בשבוע שעבר בוועד את ההחלטה עת ההשבתה. "ההחלטה התקבלה רק לאחר חודשים ארוכים שבהם שבהן סירבה ההנהלה לכל מו"מ או הצעות פשרה בנוגע להיקף הפיטורים ולהצעות חילופיות שהעלינו". כעת, החליטו בוועד לקדם את צעדי ההידברות.

בוועד העובדים בחרו הבוקר שלא להתייחס לדברים. את תגובתו של חבר הכנסת איתן כבל לא ניתן היה הבוקר להשיג. תגובת הנהלת הארץ טרם התקבלה.

עוד בנושא:
מורת רוח בקרב עובדי הארץ: "ההשבתה הייתה מחטף"
גדעון לוי: "שביתה צריכה להיות המהלך האחרון"
עובדי הארץ הכריעו: מחר לא ייצא העיתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully