וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות: "'ישראל היום' חטא לתפקיד העיתונות בפרשת משה סילמן"

10.10.2012 / 14:11

מועצת העיתונות גינתה את החלטת ”ישראל היום” להשמיט את שמותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר האוצר יובל שטייניץ מהמכתב של משה סילמן ז”ל

מועצת העיתונות מגנה את החלטתו של העיתון "ישראל היום" להשמיט את שמותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר האוצר יובל שטייניץ מהמכתב של משה סילמן ז"ל, המפגין שהצית עצמו בעת הפגנת מחאה בתל אביב בחודש יולי. ב"ישראל היום" נימקו אז את ההחלטה למחוק את השמות מהמכתב כיוון שלא ניתן היה לקבל את תגובותיהם של השניים – אולם המשנה ליועצת המשפטית של המועצה לא קיבל את הנימוק וקבע כי במעשה זה חטא "ישראל היום" לתפקיד העיתונות, כך לדבריו. בית הדין לאתיקה יתכנס בקרוב על מנת לדון בסוגיה.

"סבורני כי כל צנזורה במכתב ממן זה חוטאת לתפקיד העיתונות – קל וחומר השמטת ביקורת/טענות שרלבנטיות לדיון הציבורי שעל הפרק", כתב לעמותת קשב המשנה ליועץ המשפטי של המועצה. העמותה הגישה למועצה תלונה רשמית על "ישראל היום", והיא כאמור תידון בבית הדין לאתיקה.

בטרם הצית עצמו משה סילמן הוא חילק מכתב בו האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ במצבו. באמצעות עריכה גרפית מחקו ב"ישראל היום" שתי שורות מהמכתב, אשר סריקה של חלקים ממנו הובאה במסגרת הדיווח בעיתון על המקרה. "אני מאשים את מדינת ישראל, את ביבי נתניהו ושטייניץ הנבלות על ההשפלה שהאזרחים המוחלשים עוברים יום יום, שלוקחים מהעניים ונותנים לעשירים ולעובדי המדינה", נכתב במכתבו המקורי, אולם בתצלום הערוך שהציג "ישראל היום" לקוראיו הוצג המכתב כך: "אני מאשים את מדינת ישראל, על ההשפלה שהאזרחים המוחלשים עוברים יום יום, שלוקחים מהעניים ונותנים לעשירים ולעובדי המדינה". שמותיהם של ראש הממשלה נתניהו, כמו גם של שר האוצר – נערכו החוצה מהמכתב ולא הובאו.

מעמותת "קשב" מסרו כי הם מברכים על ההחלטה, וכי "לנוכח הטענות הנשמעות לעיתים קרובות, לפיהן בעליו של "ישראל היום", איש העסקים שלדון אדלסון, הקים אותו בראש ובראשונה על מנת לקדם את האינטרסים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניתן להניח כי הבחירה לעוות את תוכן מכתבו של סילמן ז"ל לא נבעה מטעות של היסח הדעת".

ב"ישראל היום" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully